Jotenkin fiilis, että Ilveksessä on nyt keskitytty oikeen pieteetillä tuohon puolustus peliin ja omanpään kiinni muuraamiseen. Ja tuntuu toki toimivan, mutta siinä on nyt ainakin toistaiseksi sitten hyökkäyspäästä kadonnut tehot sen mukana. Toki kun lähdetään pudotuspelejä tahkoamaan, niin ei välttämättä huono taktiikka tämä.
Aika normaalisti tuo on mennyt ja usein siinä juuri noin käy, että puolustusta harjoitellessa se hyökkääminen jää vajaaksi. Tasapainon harjoittelua, mutta sen hyvän puolustuksen päälle se hyökkäyskin rupeaa paranemaan - toisin päin on paljon vaikeampaa. Jos puolustat huonosti, mutta hyökkäät tehokkaasti niin voittaminen jää yleensä nopeasti leikistä pois.
Omasta mielestäni Ilves kipuilee tällä hetkellä suurseuraksi tulemisen kynnyksellä. Tämä heijastuu niin toimistolla, vaihtoaitossa sekä kentällä. Puhumattakaan faneista. Ollaan olevinamme niin helkkarin isoja, ei muisteta sitä kun reilu vuosi sitten todella lähellä konkurssi. Liian paljon, liian nopeasti. Naapurille tekisi hyvää ottaa meistä mallia, pikkuhiljaa rakennetaan menestyvää organisaatiota. Äkkivoittoja ei tällä tasolla tunneta. Tähän sopisi ehkä varoitus, suurin osa lottovoittajista menettää koko voittonsa ja jäljelle jää vain isot velat hyvin pian voiton tilille maksun jälkeen. En tiedä onko TPS hyvä esimerkki, mutta onhan toi surullista seurata että vihaisten lintujen luojat laittaa tälläkin kaudella 5 miljoonaa. Ostetaan jotain hemmetin ö-luokan osakkeita. En usko, että TPS kestäisi totaalista verotarkastusta. TPS vertauksena siksi, että sielläkin koitetaan saada paskasta kultaa.
Jossain kohtaa toivoin, että Pendo olisi meidän tuleva valmentaja, luojan kiitos se ei tule toteumaan. On sitten todella ärsyttävä kitisijä ja manipuloija.
Mutta siis tiivistettynä, Ilves luulee tällä hetkellä olevansa isompi kun mitä todellisuudessa on. Ja se tulee konkretisoitumaan tälläkin kaudella kun aletaan oikeasti pelaamaan.
Suosittelen kaikille naapurifaneille että antakaa aikaa, ehkä noin 10 v päästä on teidän aika. Hyvää tulevaisuutta ei voi olla jos ollaan jätetty mörköjä komeroon. Jokainen tulkitkoon viimeisen lauseen miten haluaa.
Eilinen nyt oli vain yksittäinen peli, jossa vastustaja sai päälle huikean taisteluilmeen ja onnistui torjumaan Ilveksen hyökkäykset. Ilves on luisteluvoimainen joukkue, mutta Kalpa pystyi matchaamaan tämän. Ipalle tuli tilanteissa vähän kiire, joka vei viimeisen terän ratkaisuista.
Onhan me nähty vastaavia vaikka kuinka monta kertaa ja sitten kirottu ohipelejä. Ipalla on ohjelmassa KalPa-KooKoo-SaiPa, eli ei päävastustajia. Olisiko välipäivänä vedetty kunnon reenit?
HC-faneissa taitaa lähinnä ahdistaa se, että Tappara on hipsutellut rinnalle ja ohi.
Jos Ilveksen peliä miettii, niin Myrrän vastaiskujääkiekko on kadonnut kokonaan. Ilves hakee pitkiä hyökkäyksiä, kuten Tappara. Hyökkäyksiin lähdöissä ja keskialueen ylityksissä on omaan silmään edelleen jonkinlaista epämääräisyytyä ja toisteisuuden puutetta.
Tää viesti oli kyllä sellaista höpöhöpöä, että morjesta pöytään vaan.
Kerrohan missä? Aletaanko tonkia tunkiota näin julkisesti?
No ainakin siltä osin, että TPS:n tukijat ovat Supercellista, eikä Roviosta. Ja onhan Ilves rakentanut tätä uutta tulemistaan jo keväästä 2017.
En puhunut tuossa aiemmin pelkästään eilisestä, vaan tuo pienehkö tehottomuus on vaivannut jo jonkun aikaa. Niinkuin tuossa edellä olikin tilastoja kaivettu, niin todella vähän päästetty maaleja edellisissä kymmenessä ottelussa, mutta hyvin vähän niitä on myös tehty.
HC fanien ahdistuksesta yleisesti en tiedä ja vaikka ehkä miellän itsenikin sellaiseksi, niin minua ei ainakaan ahdista yhtään. ![]()
No vaikka siinä, että lähellä konkurssia oltiin tasan 5 vuotta sitten, jonka jälkeen Jalo astui puikkoihin ja Vinnie myi osuutensa pois. Kyllä tässä on Ilves rakentanut hommaansa ihan maltilla. Ja jäsen @ljpp tuossa korjasi muuteman muun höpöhöpö jutun.
Edit. Mutta sä voit tonkia tunkioita ihan rauhassa.
Liigan pelillinen taso taso ja vaatimustaso nousee kauden edetessä. Joulukuu on jonkinlainen käännekohta useasti. Omalta kohdaltani huomaan aina kuinka vedonlyönti vaikeutuu – syksyllä on helppoa napsia varmat pois, mutta talvella ei.
Kauden otannalla Ilves on tehnyt eniten maaleja ja päästänyt 4. vähiten. Ihan ok toteuma. Yli >30% teholla jauhanut ylivoima on viiime aikoina normalisoitunut, eikä siinäkään ole mitään yllättävää.
Juu. Varmasti juurinäin.
Ps. Ite en kyllä korjaa vedonlyönnistä edes syksyisin helppoja pois. Ihan läpi kauden tuen tasaiseen tahtiin veikkauksen monopolia. ![]()
Ketju avattiin automaattisesti 14 tunnin kuluttua.
En nähnyt päivän peliä vs HPK. Tulos kuitenkin yllätti, sillä uskoin parin tappion jälkeen Ilveksen tulevan latautuna jäälle.
Miltä meno näytti? Voisiko olla, että myös Ilveksessä on treenattu vähän reippaammin, ennen Helmikuun otteluruuhkaa?
Meno tuloksen takana on ihan jees, mutta tulokset eivät riitä.
Paljon on nyt henkisellä puolella tekemistä. Tänään oikeastaan täysi pelin hallinta, kunnes ekassa erässä Kerho sai pari maalia, jotka menivät omista sisään. Näiden maalien jälkeen Ilves laamaantui. Onneksi tuli erätauko.
Puolustuksessa edelleen maalit syntyvät ihan vain yksittäisten pelaajien löysäilystä, ei pelillisistä syistä. Parikka tänään Kerhon kolmannessa maalissa aivan ulapalla. Hyökkäyspeli hyvää pörräämistä ja paikkojen tuhlailua, maalille ei haluta röyhkeästi mennä. Maalinedustoilla ollaan aika lampaita.
Näen tämän heikon jakson johtuvan:
• Tiettyjen pelaajien yksilötaso on tällä hetkellä hyvinkin heikkoa
• Henkisesti paikkapaikoin vajavaista (asenne)
• Ei saada onnistumisia joista nämä ylemmät sitten muodostuivat.
Eli siis peli käytännössä ihan hyvää, mutta tulos jää vajaaksi.
Hewu tuossa ylempänä tiivisti aika hyvin, tällä hetkellä tuntuu monella olevan vaikeampi jakso, vähän sellaista “ketsuppipullon aukeamista” tässä odotellaan.
Tänään kyllä sinällään ihan hyvä ottelu, hallittiin lähes koko peli, mutta myös Lebedeff pelasi hyvin Kerhon maalilla.
Oisko Pennanen voinut tuoda harjoittelukulttuurin naapuriin, reenijumi? Yksikään naapurin valmentaja ei ole tainnut ymmärtää (tai uskaltaa) kokeilla huippukunnon ajoitusta aiemmin, ehkä nyt?
Mystinen reenijumi, mikä on ollut vain tekosyy kuulemma Tapparan rämpimisille, on nyt Ilveksen kohdalla todennäköistä? Mielenkiintoista.
Jos seuraat aktiivisesti tätä palstaa, kuvailit juuri hävinneen Tapparan pelin jälkeisen analyysin ![]()
Ehkä siinä on sitä legendaarista reenijumia juu. Vaikka just nyt ketuttaa ihan huolella, niin jotenkin en silti ole ihan kauhean huolissani. Ilveksellä on sarjataulukossa varaa vielä hiukan hengittää ja säätää peliään, sekä niinsanotusti ajoittaa kuntoaan. Mutta kyllä tänään tarvis alkaa taas pistepussin karttua.