Eikä Ilveksellä ole kovin yleistä ollut, että tässäkohtaa kautta olisi voinut koittaa kunnon ajoitusta, kun on jouduttu pelaamaan veitsi kurkulla jo tähän aikaan. Tai sitten peli on jo menetetty. Mut mene ja tiedä.
No en tiedä mikä on, mutta jestas sentään kun on köykänen jalka ihan kaikilla paitsi 197cm Latvalalla.
Etäisyydet todella pitkiä ja laiturit odottelee “syöttöä” vastustajan sinisellä ihan seisovilla jaloilla. On tämä nyt kyllä aika heikkoa, kukaan ei johda joukkoja.
Noh onneksi ensi viikolla on Kalpa vastassa niin sitä vastaan ei kauhean hyvää jalkaa tarvi ((ja tähän sitten niitä hymiöitä perään)
Kurkkasin pitkästä aikaa sarjataulukkoa, ja täytyy todeta, että hienoa kautta tuo naapuriseurakin pelaa.
Superkiinnostava kevät tulossa!
Tuo on totta. Hienosti ne vetää ja runkosarjan voittokaan ei kaukana ole. Se on kakden kauppa ja kolmannelle kaljupääkahvit.
On tämä julmaa touhua kun siellä häärii kaiken lisäksi kapellimestarina meidän oma vapahtajamme mutta tämähän se urheilun suola on kun kiakko herättää vahvoja tunteita, loistavaa kautta sielläkin pelataan vaikka siitä ole kuin pari kuukautta kun naapurissa majaili “kriisi-Ilves”.
Siitä on 19 päivää, kun lehtiotsikoissa majaili neljän pelin tappioputkeen ajautunut kriisi-Ilves ![]()
Ei helvata, sitä suuremmalla syyllä kannattaa jättää nuo otsikot omaan arvoonsa.
Se on suurseuran merkki että odotukset ovat sillä tasolla että tuollaisia aletaan kyhäilemään käytännössä ilman mitään todellista syytä aina kun vähänkään vastatuuli puhaltaa.
Onko enemmän vai vähemmän, kun Tapparalla ei ollut maalivahtia. Nyt on CHL-MVP. Äkkiä ne muuttuu. Tuon median vielä ymmärrän, kriisi-Ilves myy juttuna paremmin kuin hyvän kauden, mutta pari peliä tuloksellisesti heikosti pelannut Ilves.
Perjantai onkin pelianalyyttisesti(kin) mielenkiintoinen päivä. Toivottavasti Tappara tulee siihen täysissä latingeissa, ilman häiriötekijöitä.
Kiinnostava siksi, että Ilves on itselleni edelleen jonkinlainen sokea piste. Näen että se voittaa illasta toiseen ja PPG on Liigan korkein, mutta en osaa tunnistaa missä ja miksi se on niin hyvä. Maalivahtipeli ja kärkiyksilöt ovat toki loistavalla tasolla, mutta jotenkin Ilveksen maalit syntyvät nopeasti ja ohhoh-tyyliin, ilman että joukkue näyttää 5vs5 peliä niin selvästi hallitsevan.
Joukkueen PDO on Liigan paras, eli torjuntaprosentin ja laukaisutehokkuuden summa.
Edit: Verrataan vielä esim. Lukkoon, jonka hyvää sesonkia en ihmettele yhtään. On mielestäni aina todella vaarallinen ja vakuuttava ainakin meitä vastaan, kuten viime kerrallakin. Silti Tappara on runkosarjassa pärjännyt Lukolle paremmin kuin Ilvekselle.
Puolustuspelissä se on ainakin ihan hemmetin kova. Vastustaja pysyy lähes pelistä toiseen todella vähillä huippupaikoilla. Puolustus on nimenomaan oman pään pelissä paperillakin kova ja paketti on kestänyt loukkaantumiset hienosti. Puolustus on äärimmäisen kurinalainen ja kaikki tietävät koko ajan, mitä pitää tehdä. Hyökkäyksissäkin on tietty varmistus aina mukana ja kiekon menetyksestä harvoin seuraa ylivoimahyökkäystä vastustajalle.
Vaikka kesken kauden tulleet loukkaantumiset ovat osuneet juuri pakistoon, niin viimeisimpien 20 ottelun otannalla Ilves on ylivoimaisesti vähiten maaleja päästänyt joukkue. 33 päästettyä, eli 1,65 maalia/peli. (Seuraavana ko. ajanjakson tilastossa tulevilla Kärpillä päästettyjä maaleja on 42, Tapparalla 47).
On siellä paljon muutakin hyvää, mutta oma pää on tosiaan timanttia. Langhamer tietenkin vielä viimeisenä lukkona.
Joo, maalinestämispelistä olisin voinut vielä jatkaa vahvuutena. Tein tämän tulkinnan jo kesällä, kun katselin Ilveksen pelaajahankintoja. Iso satsaus miehen kokoisiin puolustajiin. Tämä on historiallisesti ollut myös Pennasen joukkueiden vahvuuksia – HPK oli suorastaan limainen estämispelissään ja Leijonat myös turnauksiensa paras tällä osa-alueella.
Kannattaa katsella miten kiekottomat kakkosmiehet sidotaan kulmapelejä puolustaessa.
Ajatella miltä tuo sarjataulukko näyttäisi, jos Tappara ei antaisi Ilvekselle sitä kausittaista 15-18 pistettä. Kai siihen joku syy Tapparalla on tukea Ilveksen menestystä, en vain keksi että mikä?
Mikki se siellä laskeskelee että jos tuetaan tsäänssejä paikallispleijareihin ja eritoten kohtaamista myöhemmässä vaiheessa niitä niin kassakone laulaa aika mukavasti.
Oli Ilveksestä mitä mieltä tahansa, mut kovaa on tekeminen tällä kaudella ollut.
Se on juurikin näin.
Tekeminen on kovalla tasolla kentällä ja toimistolla. Ottelutapahtumakin toimii ja tämänhetkisestä buumista otetaan paljon irti mm. fanituotteiden muodossa. Hyvä, Ilves!
Pelattiinko 1988 edes noin montaa kierrosta?
Mutta joo, kovaa ja hyvää tekemistä naapurissa. ![]()
Ei nyt suoraan liity tähän ketjuun, mutta edellinen lukittiin ja viestit siirtyivät tänne. Joten vastaan tähän.
Tuon kaiken lisäksi Seppäkin mainitsi, että yritysmyynti on sujunut kolmanneksen budjetoitua paremmin. Kovaa on tekeminen. Katsotaan mihin asti riittää.
Onnittelut naapuriseuraan tästä. Toinen peräkkäinen qualify. Jokohan nyt alkaa Eurooppakin enemmän kiinnostamaan kun isoveli näytti esimerkkiä helmikuussa.
Ilveksen runkosarja on ollut erinomainen, mutta ihan en ymmärrä viestin pointtia, tai sanotaan että on taas hakemalla haettu. Me oltiin tuolla sijalla eilen - so what? Loppusijoituksella on sentään joku merkitys.