Ilveksen peliesitykset 2022-23

Ilves voitti runkosarjan 1988, mutta mestari oli Tappara!
Saa toistua.

21 tykkäystä

Tappara tekisi Ilvekselle suuren palveluksen ottamalla runkosarjavoiton. Vaikuttaa siltä, että menestykseen tottumattomassa naapurissa voidaan alkaa luulemaan jo pelkästä runkosarjavoitosta mikä voi vaikeuttaa ehkä ratkaisevastikin kevään todellisen tavoitteen saavuttamista.

3 tykkäystä

“Ilves on johtanut Liigaa edellisen kerran näin myöhäisessä vaiheessa keväällä 1988”.

Tuo kausi päättyikin muuten hyvin. :wink:

2 tykkäystä

Onnittelut CHL-paikasta! Muuten on hommat pahasti kesken :slight_smile:

3 tykkäystä

Mielestäni tuo viesti melko selvästi viittaa juuri siihen, että ei pelattu.

Kyllähän naapuri saa iloita omalla kohdallaan historiallisen hyvin menneestä runkosarjasta, ihan en ymmärrä näitä negatiivisia kommentteja tästä twiitistä. Eikä tämä viimeinen kappale ollut enää kohdistettu käyttäjälle @totaka86

4 tykkäystä

Pisteitä Ilveksellä oli viime kaudella 111 ja sillä irtosi runkosarjan kolmossija. Tappara voitti runkosarjan viime kaudella 115 pisteellä ja Jukurit oli välissä 113 pisteellä.
19-20 kaudella Ilveksellä oli 114 pistettä ja sillä irtosi nelossija.
Tämä oli Ilveksellä nyt kolmas kerta yli sadan pisteen runkosarja viimeiseen 11 kauteen. Tapparalle samassa ajassa tämä oli 10. kerta, koronakaudella jäätiin 59 pelissä 99 pisteeseen.

Kyllähän Ilves nyt on jo pari kautta noussut vahvasti kärkeen Tapparan kaveriksi. Vielä on tekemistä, että voidaan puhua kestomenestyjästä😁

1 tykkäys

Viisikkopuolustamisen ja maalivahtipelin lisäksi Ilves on edelleen - väitän - Liigan vaarallisin vasta- ja suorahyökkäysjoukkue, sen takia varmaan se nopeiden ohhoh-maalien vaikutelma syntyy. Laukaisuprosentit ovat olleet korkeat jo useamman kauden ajan, eikä se ole sattumaa, vaan pelitavallinen asia.

Lisäksi Pennasen aikana peli on mennyt kokoajan kokonaisvaltaisesti eteenpäin. 5vs5-pelissä viisikon toiminta on tiiviimpää hyökätessä ja puolustaessa. Kiekonhallinnalle on alkanut tulemaan enemmän toisteisia asioita näkyviin. Vastaiskuissa puolustusvalmius pidetään parempana, kuin Myrrän aikana.

Sitten tietysti se Liigan paras ylivoima, joka operoi 27,42% tehokkuudella. Myös alivoima toimii hyvällä tasolla.

7 tykkäystä

44 ottelua pelattiin tuolloin runkosarjassa. 10 joukkuetta liigassa ja 4 suoraan playoffiin.

Voi olla näinkin, mutta miksi olette edelleen sijoilla ynnä muut. Useamman pleijjaripelisarjan voittaminen on kova suoritus.

Kohtahan tuo taas selviää, kuka on mestaruuden arvoinen.

1 tykkäys

Jep, vastaiskut juuri me tiedämme enemmän kuin hyvin. Tänään Päkkilä teki (mielestäni) toisen hyvin tyypillisen Ilves-maalin. Voitettu kulmakamppailu, syöttö sektoriin, jossa laukoja unohdettu vapaaksi. Mutuna tuntuu, että vaikka Ilves pelaa vähemmän pitkiä hyökkäyksiä kuin Tappara, se jollain keinolla löytää miehen vapaksi sektoriin tavalla, joka usein näyttää puolustavan joukkueen hölmöilyltä.

En ole vielä keksinyt mikä pelillinen nyanssi noita tuottaa. Tappara hakee käytännössä aina tilanteen viivan kautta, joskin Lehterä voi syöttää mihin vaan. Ilves tuntuisi tekevän pelejä enemmän kulmasta keskustaan.

1 tykkäys

Sijoilla ynnämuut? Tarkoitatko kenties tämän hetkistä runkosarjasijoitusta vai viime kauden 3. sijaa? Jos meinaat pitkän aikavälin pudotuspelimenestystä, niin sitä kohti tässä toivottavasti mennään nyt, kun muutama vuosi vasta joukkue ollut kärkikahinoihin tunkeutumassa, joista korona vei käytännössä pari kautta pois.

Mutta varsinainen pointtihan oli vastata ljpp:n ihmettelyihin pelillisistä asioista.

2 tykkäystä

Mestaruudet muistetaan. 85 vuoden jälkeen olette olleet sijoilla ynnä muut.

Joo näin on hyvin pitkälti, mutta miten se liittyy tähän aiheeseen, joka nyt oli käsittelyssä? Eli tämän hetkisiin pelillisiin asioihin?

6 tykkäystä

Noh nythän tässä kaiketi keskustellaan Ilveksen peliesityksistä 2022-23

Tämän kauden peliesitysten perusteella ei auta yhtään Ilvestä dissata. Tapparan kanssa ovat liigan parhaimmat tällä hetkellä ja todennäköisesti finaalipari. Vaikea tuolta tällä hetkellä on selkeää heikkoutta löytää.

6 tykkäystä

Onhan Ilveksen peliesitykset olleet hyviä. Ei muuten taistella runkosarjan voitosta.

Pleijjaripelit ovat kuitenkin oma maailmansa. Kohtahan tämä selviää kuka kahinoissa pärjää.

Toivottavasti olen väärässä, mutta pitkä on matka tamperelaiseen finaaliin. Ei oiken jaksa uskoa että molemmat klaaraa rankat paras seitsemästä sarjat. Toivotaan kuitenkin tamperelaista finaalia, sikäli naapuri teki oikeat liikkeet että Pennasella sinne on mahdollisuuudet, duunari-let’s play hockey boys -Myrrällä ei ihan sinne asti oltaisi varmuudella ylletty - kaikella kunnioituksella.

Miettikää tamperelainen finaalisarja Nokia Areenassa ja Tappara taas kylvettää naapurin kovan paikan tullen :index_pointing_at_the_viewer:

1 tykkäys

Ja fanikatsomo laulaa pelin jälkeen Noitalinna Huraan “pysy aina pikkuveljenä, älä koskaan miehisty… jne” - sopisi hyvin myös Osaston tötöilyihin tänä vuonna. Ai että.

Jos näin kävisi, ennemmin lyhyet “Ilves”- kannatushuudot, kuin provosointi. Vastustajan kunnioittaminen on tapparalaisuutta. Jätetään tötöilyt suosiolla muille.

Ilves on tehnyt kovaa duunia ja paljon oikeita asioita. Pennasen valintaa ja Myrrän kokemaa kohtelua ei enää kyseenalaista juuri kukaan, kun Ilveksen esitykset ja tulokset ovat olleet kovia. Olisi yllätys, mikäli Ilves Ja Tappara eivät näillä otteilla olisi finaaleissa.

10 tykkäystä

Totta tämä kyllä, käsi pystyssä.

2 tykkäystä

Paikallisvastustajan provoisinti ei kyllä mielestäni ole mitään tötöilyä. Ihan luonnollista, että jos noin tärkeän derbyn voittaa, niin kyllä siinä vähän voi provota paikallisvihollistakin. Kunhan ei toki fyysiseksi mene jne.

2 tykkäystä