Jääkiekkoilija Severi Lahtisen rikostuomio 10.10.2023

Vähän ihmetyttää tämä jatkuva Iida Vainion tapauksen esiintuominen, kun sehän on malliesimerkki kaikesta mitä tämä Lahtisen keissi ei ole. Sehän haisi ihan alusta alkaen ja koko juttu ei kiinnostanut mediaa eikä oikein poliisiakaan ja Vainio itse ei osannut edes kertoa mikä se varsinainen rikos oli. Tässä Lahtisen keississä taas on jo tuomio annettu, todistajia löytyy, hätänumeroon on soiteltu jo tapahtumayönä yms. Lahtinen myöskin todistetusti tekee huonoja päätöksiä humalassa, kuten rattijuopumustuomiosta voi päätellä.

Tämä “sana sanaa vastaan” jankkaaminen myös ihmetyttää, kun ei oikeus toimi niin, että joku sanoo jotain, toinen toista ja sitten heitetään kolikkoa. Kyllä asioista suoritetaan ihan oikea tutkinta, jonka perusteella tuomio annetaan.

Vielä viimeisenä huomiona on sanottava, että on todella hälyyttävää, että jotkut ihmiset ovat paljon enemmän huolissaan tekaistuista raiskaussyytöksistä, jotka ovat todella marginaalinen ilmiö, kuin oikeista raiskauksista, jotka taas ovat valitettavasti todella yleisiä ihan tilastojen pohjalta.

42 tykkäystä

Yksittäisenä kommenttina vielä tähän keskusteluun; mun mielestä tää ei ole kilpailu siitä kuka on mistäkin eniten huolissaan. Eikä sitä kenenkään kyllä pidä muille kertookaan mistä pitää olla huolissaan.

Jokainen raiskaus on aivan yhtä turha, turhauttava ja pistää vihaksi kuin syyttömät syytetyt saati tuomitut.

Miksi näiden välillä edes pitäisi nähdä kilpailu? Tässä keskustelussa olen puhunut pelkästään toisesta aiheesta, jossain toisessa keskustelussa taas toisesta aiheesta, ei tämä yksi keskustelu ketju ainakaan minun mielenmaisemaa avaa kyllä juurikaan.

3 tykkäystä

Kyllähän Seven vielä joku palkkaa vaikka tuomio jäisikin voimaan. Otettiinhan Billy Tibbetskin jopa kahteen joukkueeseen Suomessa.

Toki tuosta on aikaa liki 20 vuotta ja ajat on muuttuneet. Nykyään suhtautuminen on aika paljon kovempaa ja uskoisin, että Lahtinen ei ainakaan liiigasta työntantajaa löydä mikäli tuomio pysyy.

1 tykkäys

Erikoista viestintää Pojulta. Jos on oikea tili.

15 tykkäystä

Näyttäisi oikealta…

1 tykkäys

On kyllä erikoista viestintää. Erityisesti tuo, että raiskauksen uhria nimitetään kusiseksi akaksi. Ei voi ymmärtää.

16 tykkäystä

Kuka siis tuo Poju on?

Kevään 2011 maailmanmestaruusjuhlissakin paljon soitetun Poika saunoo -kappaleen tekijä.

4 tykkäystä

Voi vit*u kuin juntti postaus. Täys aivopieru.

4 tykkäystä

Lisää sataa. Olen sanaton.

13 tykkäystä

Ilmeisesti sekoillut kännissä ennenkin somessa? Jotain sellaista kommenttia oli tuonne laitettu

Voi olla, että twiitit häviää kun aamulla herää.

Laittais nyt vaan Poju koneen kiinni ja korkin. Huhhuh, äijä on kohta 50v ja käyttäytyy ihan kakaran tasolla tuolla. Aikuinen mies, sietäis hävetä.

2 tykkäystä
9 tykkäystä

Aamukuudelta tullut vielä uus jossa tekstinä ”maailman reiluin kaveri, ollaan aina sun puolella :heart:
Taitaa olla aika pöpi jätkä.

1 tykkäys

Tai sitten vaan puolustaa kaveriaan. Sanavalinnat olisi tosin kannattanut valita paremmin ennen kuin laittaa julkaisut kaikkien nähtäville :grinning:

1 tykkäys

Jonkun mielestä mm. kännissä ajelu on ihan fine, kun on reilu jätkä. :face_with_peeking_eye:

5 tykkäystä

Samaan ” sana sanaa vastaan” asian korostamiseen olen myös kiinnittänyt huomiota. Harvoin raiskaustapauksissa on silminnäkijöitä tai muuta yleisöä kertomassa mitä tapahtui?

Toki poikkeuksiakin on, kuten Kuubalaisten lentopalloilijoiden raiskaustapauksessa muutama vuosi sitten. Valopäät olivat kuvanneet performanssia ja jakaneet sitä muillekkin.

Ei ehdotonta tuomiota anneta kevyin perustein. Oma mielikuva on että raiskaustapauksissa syytetty pääsee ” kevyillä” tuomioilla, kun näyttö ei ole riittävä. Tässä näyttö ilmeisesti oli riittävä.

Yks argumentti mitä en voi käsittää on ”en usko et on raiskannut, kyl sais naista muutenkin”.
Noh luulis kaverilla olevan rahaa taksiinkin ettei tarvi kännissä ajella, joskus vaan ihmiset tekee tyhmiä temppuja oli sitten kuka tahansa julkisuuden henkilö.

13 tykkäystä