Jääkiekkoilijoiden poliittiset kannanotot ja näkemykset

Juu tuo on olemassa oleva ongelma Jatkoajan verkkolehdellä @Oijennus @S.T, mutta tulkitsen argumenttinne mutkutteluksi ja tahalliseksi keskustelun sivuraiteille saattamiseksi. Älkää siis jatkako enempää täällä. Jatkakaa tuolla aiheesta, jos tarvis:

Tämän ketjun aihe on jääkiekkoilijoiden poliittiset ulostulot. Palatkaa aiheeseen, kaikki.

9 tykkäystä

Olisi aika ihme jos osa Tapparan sponsoreista ei olisi tyytymättömiä siihen että Domin somekirjoittelua ei ole saatu kuriin. Sihvonen on lähes paikallinen pitkän linjan kiekkotoimittaja, joten miksi joku tyytymättömistä ei haluaisi tuoda näkemyksiään esille hänen kauttaan.

Oijennukselta aika vahva syytös ammattitoimittajaa kohtaan, kun esittää julkisesti epäilyn täysin/osittain keksitystä jutusta. Jotain kättä pitempää olisi hyvä olla epäilyn tueksi. Ja silloinhan asia olisi syytä viedä Julkisen sanan neuvoston käsiteltäväksi.

1 tykkäys

PT-media on virosta toimiva, väärien osoitteiden ja yhteystietojen takana piileskelevä disinformaatiomedia, joka muokkaa ja keksii uutisia, ja jonka “uutisten” levittämisestä on Suomessakin annettu rikosoikeudellisia tuomioita.

PT-media kertoo itsestään omalla sivullaan:

"Mikä on Pt-media?

Pt-media on yksityisen ihmisen pyörittämän yksityinen harrastelijaviritelmä, jolla ei ole minkäänlaista ”virallisen” uutissivuston statusta. Pt-media ei myöskään esiinny minään ”virallisena uutismediana” eikä edes hae mitään sellaista statusta.

Pt-media kirjoittaa mitä kirjoittaa. Ei puolesta, ei vastaan eikä mitään siltä väliltä."

Samaa disinformaatiosontaa kuin kaikki muutkin.

3 tykkäystä

Jos Domi olisi yhtään aavistanut millainen haloo yhdestä somepostauksesta voi syntyä, olisi varmaan jäänyt tekemättä.

Olisi varmaan, mutta jos on tarkoitus vaan aiheuttaa hämminkiä, niin sitten tuskin.

Se oli kuitenkin nostettu otsikkoon, joten ei ole “vain”. Ja tosiaan epäilen että silloinen management ei ole tarkastanut pelaajan klout scorea sopimusta tehdessä. Ei varmaan ole tullut edes mieleen.

Tuskin Domin some-preesenssistä tiesi juuri kukaan Hakametsän yleisöstä, ennen kuin nousi otsikoihin. Minäkään en tiennyt ennen kuin täällä alkoi nousemaan esiin.

2 tykkäystä

Jos/kun sponsoreita menetetään Domin tempauksien takia, niin ei voi väittää, etteikö Domi olisi aiheuttanut mainehaitan lisäksi myös suoria taloudellisia vahinkoja. Näistä Tapparalla olisi myös oikeus hakea korvauksia Domilta itseltään.

Työskentelen itse aivan toisella alalla, enkä edes julkisessa asemassa kuten Domi, mutta omassanikin työsopparissa on yhtenä mahdollisena irtisanomisperusteena työnantajalle aiheutetetut ainelliset tai/ja aineettomat vahingot. Olen myös täysimääräisesti velvollinen korvaamaan yhtiölle aiheuttamani vahingot, mikäli sellaisia aiheuttaisin.

Mielestäni Domi ansaitsisi siis potkut ilman mitään muttia. Yksikään pelaaja ei ole suurempi seura. Varsinkaan pelaaja, joka omalla toiminnallaan aiheuttaa selkeää haittaa työnantajalleen.

3 tykkäystä

Ei ole rokotevastainen postaus, vaan facepalmaa tuolle rokote+donitsi ristiriidalle. Koronan oireita pahentaa ylipaino ja vastustuskykyä heikentää sokerin syönti.

5 tykkäystä

Luulen, että tämä myrsky on ohi. Liputtakaa @henkilokunta’lle tiedoksi tämä ketju, jos jotakin uutta ilmenee. Tai kun seuraava myrsky saapuu.

3 tykkäystä

Torontossa lockdown kestänyt 6kk vuoden aikana. Ravintolat, parturit, salit. Otsikko “tämä on vitsi”. Menee mielestäni vähän eri kategoriaan kuin Domilla. Itse tulkitsen että keinoja kritisoidaan, ei itse pandemiaa.

3 tykkäystä

Joo, kai tuosta joku skandaalin repii mutta unohtaa sen että Suomessa varmaan 95% kritisoi samoja asioita :smiley:

5 tykkäystä

Kiitos referoinnista, kun itselle se tuotti tuskaa. Parzyn kommentti siis storessa ja häviää sieltä ilm. tänään pois. Ajattelin vaan, että varpaillaan saa olla kommentoimasta nykypäivän tilannetta, kun ollut vähän turbulenssia joukkueen ympärillä asian tiimoilta.

1 tykkäys

Jos repii, niin aiheetta. En ota kantaa Parlettin näkemykseen asiasta, mutta keinojen kritisointi on perusteltua ja menee kyllä vapaan ilmaisun alle ilman, että sillä olisi haittaa organisaatiolle. En ala Domista enempää, koska tämä ei ole hänen ketjunsa (enkä jaksa), mutta näillä tavoilla tuoda asia esiin on vissi ero, kuten @Wrathchild sanoikin.

Edit: Toinen viesti putkeen, jonka Kilo joutuu siirtämään oikealle alueelle. Yritän skarpata.

5 tykkäystä

Selittäkääpä tyhmälle, miten tuon Domin postaaman kuvan voi tulkita? Kuva lähti elämään elämäänsä facessa.

2 tykkäystä

Laitetaan kuva kylkeen ni on helpompi kommentoida. Itse luulen, että voi tulkita monella tapaa, mutta Domin aiemmat postaukset huomioiden, ei kauheen fiksu kuva ehkäpä tähän paikkaan.

Kun yksi uskaltaa olla “valtaapitäviä” vastaan muut voivat liittyä rintamaan enenevissä määrin. Joukossa on voimaa, älä kumartele kuvia, jne.

8 tykkäystä

Tämä sama kuvahan on pyörinyt somessa varmaan 10 vuotta…mitä tässä on ihmeelistä?

1 tykkäys

Konteksti. Mutta totta, kuva on vanha.

7 tykkäystä