Kiekkobussi on hyvä. Vahva suositus.
Kiekkobussi on hyvä, mutta verkkokaupassa ei hirveästi ollut tai sitten en vaan osaa käyttää sitä. Olisi pitänyt käydä tänään siellä, kun “Hiitelälläkin” kävin.
Verkkokauppa ei Kiekkobussilla ole hyvä, siitä olen samaa mieltä. Käytettyjen kamojen suhteen on kuitenkin ihan ehdoton paikka Tampereella.
Ei ole myymälässäkään tällähetkellä paljoa käytettyä tavaraa myynnissä, ulkojäät elää jälleen kulta-aikaa. Kannattaa käydä kauppaamassa omiansa jos ylimääräistä ja käyttökelpoista tarjollla.
Voinee tännekin koittaa laittaa halutaan ostaa -ilmoituksen.
Nämä kuuluu yleensä kämmenestä puhki, joten jälkimarkkina on huono.
Mutta koko kämmenpuolen nahan saa vaihdatettua tehtaan tuotosta parempaan niin tuommoiset saisi varmaan vitosella.
Tori.fi:ssä on paljon kiekkokamaa, siellä olen itse tehnyt monia loistavia kauppoja varusteista ostajana sekä myyjänä.
Pitää kompata, kävin hakemaan joltain kännykkää muksuille mediatoistimeksi ja satuin kattoon, mitä muuta myyjällä oli tarjolla, niin kaipaamani kypärä. Ja samalla saatiin sorvattua könttädiili.
Ei nyt kiakkovarusteisiin ulotu, mutta muksu kaipasi rullaluistimia ja nekin sitten löytyi lahjoitetaan osiosta.
Saa toki, mutta koko kämmenen vaihto ei ole ihan ilmaista sekään. Melkein ostaisin uudet hyvät hanskat ja käyttää niitä sitten pitkään varaosia vaihtamalla.
Toki alennusmyynnit kiekkokamassa ovat vasta keväällä.
Toria selasinkin ja siellä oli Cooperin klassikkohanskat 5e. Siis jostain 80-luvulta tai tai 90-luvun alusta arvelen. Punasinivalkoiset.
Mutta tuskin se ihminen olisi jaksanut alkaa postiin kiikuttaa tuota tässä, niin en laittanut viestiä.
Hiitelässä oli Tapparan väreillä hanskoja, mutta hieman liian tyyris hinta oli ulkojäille ja hallihöntsyihin. Toki nehän olisi hienoimmat.
Onkos Hiitelä edelleen paras paikka terien profiloinnille? Nyt on tullut ulkojäillä käytyä vanhoilla luistimillani ja huomannut sen, että kyllä noissa vanhoissa luistimissa on minulle sopiva profiili terissä. Eli jos ottaisi uudet putket mukaan sekä vanhan luistimen ja pyytäisi uusiin luistimiin saman profiilin terään, niin onko Hiitelä paras paikka tuolle operaatiolle?
Kyyyllä Kiekkobussissa ja Lielahden HockeyBasessa homma myös osataan tehdä. Kiekkobussissa yleensä tehdään homma heti, ettet joudu jättään luistimia edes.
Kiekkobussia olen noin yleensä suosinut, kun siellä on tuttuja hommissa. Pitääpä siellä piipahtaa, jos saisi nuo “uudet” terät samalle aaltopituudelle vanhojen kanssa.
Pesonen ymmärsi, että mailan varren pitäisi olla taipuisampi.
– Seiväshypyssä hypättiin ennen terässeipäillä. Tiesin, että sama olisi edessä myös jääkiekkomailojen suhteen. Idea on sama kuin jousipyssyssä, joka on kapeampi ja taipuisampi kummastakin päästä.
Niinpä kekseliäs mies tarttui tuumasta toimeen ja ilman mitään aiempaa kokemusta alkoi työstää prototyyppiä hiomalla mailan varren ylä- ja alaosista pois lasikuitua ja lisäämällä sitä vahvikkeeksi keskiosaan. Pesonen valottaa hieman jääkiekkomailojen historiaa, joka oli ennen suomalaisosaajien hallussa.
Tuli tuossa keskustelua luistimien teroituksesta ja terävyydestä.
Itse olen aina tykännyt luistimesta joka ei ole ns. heti kiinni pureva. Usein teroituksen jälkeen hinkkaan teriä vaihtoaition luukun muoviin, jotta saan niitä vähemmän “teräväksi”. Millaisia tuntoja muilla on? Maistuuko täysin terävät luistimet vai vähemmän terävät luistimet?
Vähemmän terävät, mutta halutun tuntuman saa matalammalla uralla. Pyöröteroituksessa se oli säde (R), en muista miten menee flat bottomissa.
Eli jos haluat tylsyttää terää niin sinulla saattaa olla liikaa urasyvyttä.
Paljon mahdollista. Olen kieltämättä melko pihalla tämän päivän teroituksista ja profiloinneista. Pari kertaa vuodessa tulee luistimet teroitettua.
E. Profilointi pitää tosiaan jossain vaiheessa tehdä. Uusissa luistimissa jää ikäänkuin potku kesken ja tyhjän päälle lopussa verrattuna vanhoihin luistimiin.
Maistuu ei-purevat.
Aina pyytänyt vähän purevat mutta joskus joutuu samaa “muovioperaatiota” tekemään siitä huolimatta.
Ja profiili selkeästi muuttuu miehen myötä. Palasin viime kaudella pidemmältä tauolta. Luistimet profiloitu viimeksi turnausmatkalla Kanadassa.
Palatessani keväällä muutaman vuoden jälkeen jäille, meinasin koko ajan olla nokillani.
Vein laiskuuttani Lietsun XXLlään ja nuori kaveri kuunteli toiveet ja piti luennon nykyaikaisesta profiloinnista. Ajattelin, että mitähän tästäkin tulee. Mutta priimaa tuli.
Lisäkilot, lisääntynyt kömpelyys > uudet profiilit ja homma oli taas mukavaa.
@Oijennus Kun sopiva ura ja profiili on löytynyt,.kannattaa kirjoittaa mitat tussilla luistimien pohjaan → voi sitten aina sanoa teroittajalle mitä haluaa.