Rask on sanonut että on töpännyt ja pahoitellut käytöstään, mutta ei ainakaan oman luetun ymmärtämiseni mukaan sanonut, että homma meni noin niin kuin tuo kirjoitus antaa ymmärtää?
Eikös hän sanonut, että ei muista ja poistettu baarista?
Mulle on ihan sama, pelatkoon missä vaan.
Otin vaan kantaa tuohon työsopimusasiaan.
Eikös se olisi aika normaali reaktio sanoa ettei pidä paikaansa, jos turhaan syytellään. Mut jokainen uskoo mitä haluaa.
Edit:
Tuskin potkitaan pois, mutta kyllä mua hävettäis pelata liigaa tollasen urpoilun jälkeen. Nolo jätkä, eikä “kännin piikkiin” voi pistää. Kertoo jotain ihmisestä (Rask), että tollaset tulee edes mieleen.
Eihän baarista poistaminen ole peruste kenenkään työsopimuksen purkasimeksi, ei jääkiekkoilijsn tai muunkaan normi tallaajan työlainsäädännön näkökulmasta?
Mutta, jos tuo pitää täysin paikkansa, niin saa toki pakata kamat ihan oma-aloitteisesti
Täysin samaa mieltä - se että.jos on humalassa kuin apina, ei ole mikään tekosyy tai vapauta vankilasta - kortti
No, huomenna vissiin on palaveri pomojen ja Raskin välillä, katotaan mitä tulee.
Rask kertoo olleensa lapsuudenkavereiden kanssa viihteellä. Kun lukee näistä perseilyistä, niin eikö kenellekään “kaverille” tullut mieleen ottaa tilanne haltuun ja viedä Rask pois. Ehkä tämä unohtui kun oli oletettavasti piikki auki?
a1r6:n pohdinnat mainehaitasta pitävät paikkaansa. Eräs urheilusponsoroinnin päättäjistä kertoi koronaan liittyen, että jos Heljankon Liigan ja Tapparan ohjeistuksia rikkoneet sekoilut Vainion kanssa Lappeenrannassa olisivat tulleet heti tietoon (taustalla Rautakorven jäätreenit), niin isot yhteistyökumppanit olisivat joutuneet miettimään suhtautumistaan Tapparaan. Tapaukset tulivat ilmi erillisinä ja Areenan mahdollisuudet houkuttelivat, joten tapahtumat eivät Tapparan onneksi heijastuneet sponsorointiin.
Melkoiset spekulaatiot taas menossa kyllä. Olisiko Rask ensimmäinen hölmöjä tehnyt jääkiekkoilija? Ei. Olisiko Rask ensimmäinen humalassa ollut jääkiekkoilija? Ei. Olisiko Rask ensimmäinen joka yhdistää nämä kaksi? Ei.
HIFK:lle lisähuomioo ja lisäturbulenssia jo ennen kautta, se ei lupaa hyvää.
Eiköhän Hifk ja Rask saa sovittua asian tämän hääparin kanssa. Ja hääpari saadaan tyytyväiseksi.
Mitä taas Raskiin tulee niin ainoa oikea ratkaisu on päihdehoitoon ohjaus. Ja siihen kai työnantajalla on velvollisuuskin. Raskin käytös osoittaa selvästi ettei päihteiden käyttö ole hallinnassa. Eli päihdekuntoutus päälle ja eteenpäin.
Tätä mietin itsekin. Vaikka tämä nyt ei maailman tai Suomen mittakaavassa ole suurin juttu, niin joskus tällaisilla negatiivisilla tapahtumilla on taipumusta lähteä kertautumaan ja syntyy ns. negatiivinen kierre. Nyt tietysti IFK:lla on omilla toimillaan mahdollisuus katkaista ”pahan kierre” alkuunsa.
Toisaalta onhan Tapparakin saanut monesti ennen kauden alkua ties minkälaista negatiivista julkisuutta, mutta ihan hyvin on mennyt.
En usko että tämä Raskin tilanne oikeastaan muuttaa tilannetta suuntaan taikka toiseen. Tyhmästi tehty, mutta eikai tässä ny tarvi alkaa sopimuksia purkamaan.
Jos sää vapaa ajalla joskus viinaa otat niin ei työnantajalla ole mitään oikeutta laittaa sua päihdekuntoutkseen. Nyt vähän valoja päälle noihin juttuihin.
Ihmisillä on edelleen jotain perusoikeuksia ja kokoelämä ei ole työnantajan valvonnassa.
Vaikka Rask mokasi niin ei seuratkaan voi jokaiseen töppäilyyn reagoida jollain lopputilillä jos se ei kestä tuomarin edessä. Väitän ettei tämä kestä.
Raskin tapauksessa ei “otettu vain vähän viinaa”. Se ei myöskään ole kyse heidän palaverissaan, jos luit juttua.
Tämä. Ihmiset ovat mokailleet aina päihteiden vaikutuksen alaisena, mutta nykyaika eroaa siltä osin aikaisemmasta, että jokainen virheliike onkin päihdekuntoutusta vaativa tapahtuma.
Hälyttävää on tiedon lisääntymisestä huolimatta se, etteivät ihmiset edelleenkään kovin hyvin edes ymmärrä, mikä on addiktio. Onko täällä joku, joka ei ole ikinä sanonut tai tehnyt humalassa yhtään mitään tyhmää?
Itse olen sekoillut humalassa vaikka kuinka monta kertaa. En kirjoita sitä siksi, että olisin asiasta ylpeä, vaan siksi, että minulla ei ole mitään ongelmaa eikä edes riippuvuuspotentiaalia alkoholiin. Ihan tavallisella ihmisellä voi mennä alkoholin kanssa ylitse ja kontrolli pettää. Alkoholiongelma ja -addiktio ovat täysin eri asioita ja siinä hoidetaan erilaista tilaa.
Olen entinen nikotiiniriippuvainen ja tuon riippuvuuden kanssa taisteleminen ja siitä irrottautuminen on ollut monen vuoden työ. Ajatus siitä, että jos nyt sortuisin tupakoimaan, niin mnut ohjattaisiin johonkin päihdehoitoon, on aivan järjetön. Ongelmallinen addiktio on eri asia kuin se, että sekoilet humalassa, kun otat kerran liikaa.
On hienoa, että nykymaailmassa meillä tarjotaan välittömästi hoitoa, jos sekoilee humalassa, mutta kysymyksessä on aivan eri ongelma kuin riippuvuussairaus.
Ja onhan se rangaistus aika hurja, jos työpaikka pitää lähteä siitä, että olet ollut idiootti. Idiootti voi olla ja nyt Raskin täytyy siitä ottaa opiksi.
Niin moni ei tiennyt Kontiolan/Papin tms päihdeongelmasta, ja silti sellainen oli. Nythän varmaan Hifk katsoo miten treenit on kesällä maistunut, ja että näkyykö siellä mahdollisesti jotain yhteleväisyyttä.
Hifkin kesälomat lienee takana, ja kroppa on liiga-pelaajan työväline. Kyllä se alkoholi voi olla kielletty jollain asteella, varsinkin kun tällä tasolla sekoillaan.
Edit:
Nykymaailmassa tuollainen naisen alistaminen kännissä ei ole kovin hyvää pr:ää…
Päihdeongelmissa en lähtisi ns. yliyleistämisen tielle. Kontiola ja Hovinen ovat myöntäneet itse riippuvuutensa ja hakeneet itse hoitoon. Kukaan varmaan täällä ei sitä tiedä, onko Raskilla millainen suhde alkoholiin, mutta ensimmäiseksi julkisen sekoilun kohdalla ei pitäisi lähteä siihen syyttelemisen tielle. Jokainen riippuvuussairaus on yksilöllinen ja siihen ei ole olemassa mitään yleistä kaavaa.
Ihminen voi myös olla idiootti ja typerys täysin ilman alkoholiakin. Yleensä alkoholilla voi tehostaa asiaa, mutta alkoholi ei ole syy. Ja jos puhutaan riippuvuussairaudesta, niin sairauden hoitaminen vaatii ihan ehdottomasti sen, että sairaudesta kärsivä kokee olevansa itse sairas.
Toistaiseksi faktat tästä tapauksesta ovat ne, että:
- Rask on sekoillut humalassa ja myös itse myöntänyt, että on ottanut liikaa eikä muista tapahtumien kulkua.
- Kyseessä oli vapaa-ajan tapahtuma lapsuudenkavereiden kanssa, jossa harkinta on pettänyt jo ennakkoon. Kuten sanottu julkisuuden henkilön ei pitäisi IKINÄ lähteä mihinkään baariin bilettämään. Maailma on muuttunut tässä viidessä vuodessa siihen suuntaan, että ihmisten toleranssi mokille on menettänyt suhteellisuutensa.
- Näiden kahden faktan perusteella ei voi esittää yleistystä eikä päätelmää siitä, missä kantimissa Raskin alkoholinkäyttö on ja nopeasti ylitetään raja myös toiseen suuntaan, kun ihmisestä esitetään kuvaa rappioalkoholistista, vaikka kyseessä voi aidosti olla täysin yksittäinen kerta, kun meni vaan överiksi.
Nyt kuitenkin pitäisi erottaa tässäkin tilanteessa se, että Raskin epäasiallisesta käytöksestä ei ole mitään epäselvyyttä. Sen hän itsekin myöntää. Mutta nyt siitä pitää ottaa oppia ja asianomaisten kanssa asia sopia ja jatkossa jättää tällaiset reissut tekemättä kokonaan.
Ymmärsit väärin.. Tarkoitin juurikin että me ei tiedetä todellista laitaa hänen alkoholin käytöstä, mutta eihän näistä ikinä tiedä. Sen takia heidät esimerkkinä mainitsin, kun monelle nämä tulee yllätyksenä kun ei ole edes samalta paikkakunnalta. (Kuten minä).
Itse en niinkään tässä alkoholista ole puhunut (toki sekin liittyy aiheeseen), vaan nutturasta kiinni morsianta ja törkeyksien huutaminen on tässä se pahin moka.
Ja kuten kirjoitin aiemmin tuskin joutuu keräämään kimpsut ja kampsut, mutta kyllä tosta varmasti saa vielä kuulla pitkään. Toki somen voima on nähty ennenkin, todella paha pr-kupru.
Kannattaa nyt muistaa, ettei Hifkin johto tarttunut päihteisiin kiinni vaan mahdolliseen häirintä tapaukseen, jota vastaan itse kampanjoivat.
Kännissä voit olla kuin käki, mutta suurin osa osaa silti olla käyttäytymisensä kanssa “rajoissa”.
Mihin tätä suurin osa verrataan? Virheitä, virheitä ja virheitä.
Olikos Raskin osalta joskus aikaisemmin tapahtunut jotain tällaista?
Kohtuutta.
Ihme jankkaamista… Jos et huomaa niin sinä itse pitkität keskustelua tämän ympärillä.
Sitähän me ei tiedetä, ja tuskin sinäkään. Katsellaan mitä tuleman pitää.