Jukka Rautakorpi - Tapparan päävalmentaja 2017-20

(Mika) #1304

Pitkään oon ollut jo sitä mieltä että meiltä puuttuu se “ykkösketju” ja “ykkössentteri”. Kakkosketjuja löytyy kaksi, kolmonen ja nelonen. Senttereitä kakkonen, kolmonen ja kaksi nelosta… Nimilappuja paitojen selässä on kyllä ykkösketjuunkin, mutta tällä hetkellä ei miehiä niiden paitojen sisälle…

En olisi ja sen voi tarkistaa tarvittaessa vanhalta .info -palstalta. Silloin olin sitä mieltä että kelkka kääntyy siinä vaiheessa kun Haapala palaa kokoonpanoon.

Eikä nyt ole todellakaan kyse mistään harjoittelijapojasta, vaan kaiken kokeneesta ex-mestarivalmentajasta.

No ei kai tuollaista sinänsä voi tilastoida ainakaan kovin helposti, mutta se on yleisesti tiedossa ja tunnustettu asia. Jonkinmoiseksi faktaksi voitaneen laskea ainakin ne lukuisatkin voitetut pelit, joissa haastattelussa (ennen ja jälkeen) pelaaja(t) sanovat että on paljon mukavampi pelata täydelle tuvalle. Se kuuluisa seitsemäs pelaaja.

Tässä tätä samaa on tullut mietittyä jonkin aikaa.

(Mustamakkara) #1308

Täytyy muistaa sekin, että tälläkin hetkellä on nolla loukkaantumista. Toki jos jumboaki vastaan oltaisiin eilen väännetty ja käännetty joka tilanteessa ja myös kaikissa muissakin runkosarjan peleissä niin loukkaantumistilanne olisi eri.

Toki itseäkin harmittaa kun ei dominoida jokaista peliä tai näyttää siltä ettei kiinnosta, mutta niin se ollut Tapolan kultavuosinakin sama ongelma runkosarjassa. Silti loukkeja on aina minimaalisesti vuodesta toiseen.

Odotellaan nyt rauhassa. Olisi kyllä historiaa kenkiä valmentaja jonka joukkue kolmantena Liigassa.

(Toni) #1309

Ei tässä ketään tarvi alkaa kenkimään, hommat yksinkertasemmaks ja lötää maustehyllylle.

(Mukahauska juttu) #1310

Liiottelua mistään kenkimisistä puhua. Vaihtavat vaan Tapolan kanssa duuneja.

(turunseutulainen Tapparalainen ) #1311

Miksei kukaan ole ehdottanut vielä Uramaa, Dufvaa tai Korven Ranea, kun niin kovasti haluatte Jukan pois penkin takaa?

(Mukahauska juttu) #1312

Matalamäen Kai olis yksi vaihtoehto myös.

Ei varmaan kovin moni tosissaan Jukkaa tällä kaudella ulos halua, mutta kyllähän se turhauttaa, että näistä kuudesta menestysvuodesta tällä kaudella on paras hyökkäys paperilla ja silti pelaaminen hyökkäysalueella on niin tuskaista koko ajan. Viime kauden peli-ilmeellä tämä rosteri olisi kävellyt runkosarjavoittoon, niin hyvin tuo puolustus pitää tälläkin hetkellä.

(turunseutulainen Tapparalainen ) #1314

Juurikin näin. Laitoin tonne faceen hetki sitten tämän postauksen joten tulee nyt sitten nimimerkin tausta ehkä selville:

No joo ollaan oltu runkosarjassa kolmen parhaan joukossa kaudesta 2012-2013 asti. Joten ei tässä vielä kovin paskasti ole mennyt. Maalinteko sakkaa? Niin no viidenneks eniten eli 111 maalia tehty tähän mennessä. Ei sekään kovin huono ole. Toiseks vähiten päästettyjä maaleja. Peräpää siis kunnossa. Nahkeita pelejä on ollut se myönnettäköön. Ei olla pelejä dominoitu niin kuin tuplamestarilta odotetaan. Eiköhän toi peli vielä tuosta kehity, kun päätyyn asti mennään kuitenkin

Onko meidän hyökkäys edes paperilla kovempi ku esim viime kaudella. Mun mielestä Haapala-Savinainen-Lajunen on helkkaristi nimekkäämpi kolmikko ku Kärki-Ojamäki-M.Järvinen

Oikeastaan pitäisi verrata Kärki-Ojamäki-Zabo-Kuusela.
Ja kyllä minun odotus oli että kyseessä on parannus viime kauteen.

(Aleksi) #1317

Linjatuomarin viheltämä jäähy sai myös otteluvalvoja Hannu Henrikssonin hyväksynnän. Jäähyn tuomitsemisen jälkeen Tapparan valmentaja Jukka Rautakorpi pyysi päätuomarin keskusteluun kanssaan.

Ainahan pitää yrittää vaikuttaa tuomareihin. Ei se sen kummempaa ole. Se oli harmittava jäähy. Olimme hyvin pelin päällä jatkoajalla. Mutta varmasti meni oikein, en minä sitä protestoi missään nimessä, Rautakorpi sanoi pelin jälkeen.

No, olipa yllättävää. Jäähy sai Henrikssonin hyväksynnän…

No, ehkä oli oikea vihellys mutta pointti on se että vaikka raitapaidat riisuitusivat munasilleen ja tempaisisivat Macarenan jatkoajan viimeisellä minuutilla olisisi se otteluvalvojan mielestä hyväksyttävää.

Mikä ■■■■■ noiden papukaijojen funktio edes on???

Sorry offtopic

Itse haluan nähdä, miten tämä kausi loppuu. Rautakorpi on tunnetusti vain kevääseen tähtäävä valmentaja, joten voidaan oikeasti nähdä parin kuukauden sisään jotain upeata.

Toisaalta, jos pleijarit päättyy vaikka välierä-tappioon TPS:ää vastaan, saa Rautakorpi puolestani lähteä. Koko kauden kestäneet ultratylsät peliesitykset voi sietää vain jos tarkoitus pyhittää keinot.

Ehkä ei olisi historiaa. Harkimo on ainakin korkealta sijalta kenkinyt. Tarkkaan ei enää muista sijaa.

Tämä oli jo toisaalla, mutta kun Rautakorvesta tuossa puhutaan, niin kommentoidaan tänne:

Sihvonen on ja on ollut ihan oikeassa varmasti pelitavan ongelmista. Ei niistä sen enempää. Itse hiukan ihmettelen myös, mutta katsotaan miten kausi etenee.

Mutta se mihin olen Sihvosen suhteen pettynyt ja hiukan yllättynytkin, niin mies ei anna Rautakorvelle edes mahdollisuutta onnistua. Edes mestaruus ei näyttäisi riittävän siihen, että Rautakorpi on onnistunut.

Sihvonen on ainakin tähän saakka arvostanut valmentajuutta, mutta tässä kohtaa ei. Ei Tapparan pelaajamateriaali niin kova ole, että sillä mestaruuteen mennään tuosta vaan edes viime kauden pelitavalla.

Kuuntelin haastattelun ja kyllähän miehet asiaa puhuivat. Yksilön kehittäminen piti olla Rautakorvelle se juttu, eikä nyt itselle hirveän montaa pelaajaa meidän kokoonpanosta tule jotka ovat tasoaan merkittävästi nostaneet, kuten vaikka edellisillä kausilla on tapahtunut. Rauhala oikeastaan ainut joka tehnyt suuren harppauksen. Rosterista ei saada parasta irti ja kyl sen syy on valmennuksella.

Niin kysymys kuuluukin, että kenestä pitäisi saada hyökkääjistä enemmän irti? Repo on pelannut yhden hyvän kauden joka ei takaa vielä menestystä ja kolmosen kaverit pelaa maksimitasollaan. Ei siellä oikeesti ole hyökkäyksessä ketään, joka olisi se potentiaalinen 50-60 pisteen kaveri. Peltola on hyvä pelaaja, mutta ei missään nimessä ykkösen laituri. Hankinnat on hyökkäyksen osalta menneet ihan vihkoon ja siittä syyttävä sormi osoittaa ihan yhtä paljon Rautakorpea, Tapola ja Leinosta. Tapolahan on urheilujohtaja, niin hankinnathan voi pitkälti laittaa hänen piikkiinsä…

Tappara roster 2017-18