Juuso Nykäsen taklaus K-Espoon Miro Keskitaloon 22.3.2025

Oon eri mieltä. Se Nikkasen juttukin oli noin viiden arvoinen. Nyt ei voi enää sama toistua, sanoisin 4-5 peliä, koska näytti vielä tahalliselta.

1 tykkäys

Niinhän se oli, mutta kurinpito oljyää Sampon, joka tanssii pöydällä kunnes eka lottopallo tippuu lattialle ja katsoo lopputuloksen siitä niin minkäs teet.

E: itse asiassa dokumenttisarja South Park on ikuistanut aika osuvasti Liigan kurinpidon toiminnan:

3 tykkäystä

Ihan saakelin rumasti tehty, alle 5 peliä ois ihan huumoria. Toivottavasti Keskitalo selviää säikähdyksellä. Ahdistavan näköistä oli kyllä :pensive_face:

3 tykkäystä

Lappeenrannassa kansa hurrasi Nikkasta, ja vihelsi Leskiselle. Nikkanen palkittiin ottelun parhaaksi pelin jälkeen. Miten vastaavassa tilanteessa Tampereella?

18 tykkäystä

Karma on onneksi pitänyt tässä huolta omistaan, jos verrataan jääkiekkoa sinioransseissa vuodesta 1934 ja 20 mestaruutta ja tuolla päin vuodesta 1954 … nolla.

Oksettava temppu, kaikki alle 5 peliä olisi täysi vitsi

3 tykkäystä

Olipas järkyttävä niitti. Vähintään 5 peliä olisi oikea tuomio. Vaikka ei haluaisi sitä uskoa, niin tämä näyttää ihan tahalliselta kaiken lisäksi. Siitä Leskisen casesta olisi jo pitänyt ilman muuta antaa se 5 peliä. Nyt on mahdollisuus “korjata” tuo erhe, vaikka koskeekin meidän pelaajaa.

2 tykkäystä

Niin onkin. Mutta edelleen Nikkanen sai yhden pelin. Pitäs melkein selata se ketju, että paljonko siellä vaadittiin.

Se meni silloin perselleen se pelikielto
Silloin olisi kuulunut kunnon kakku, niin kuin tästäkin pitäisi tulla

2 tykkäystä

Ahon sairaalasta huoltajalta saamien tietojen mukaan Keskitalon vointi on tilanteeseen nähden hyvä.
”Kaiken pitäisi olla kunnossa. Hän pystyy ainakin puhumaan ja liikuttamaan rajojaan”, Aho kertoi.

10 tykkäystä

Oon varmaan tässä vähemmistössä. Mutta ei mun silmään ollut tahallinen. Taklaus meni ohi, tasapaino heitti ja haki tasapainoa laitaa vasten ja siinä osuin Keskitaloa päähän.

Ulosajo oikein, kaikesta huolimatta 1-2 peliä paikallaan. Vaikka ei kyllä yrittänyt vahingoittaa. Toivotaan, että Keskitalo pääsee niin vähällä mitä noin kovasta iskusta päähän voi vaan päästä.

28 tykkäystä

Katselin tuota toistolla Katsomosta, ja tajusin vihdoin tuon mailan vaikutuksen, eli onhan siinä hurja voimavaikutus suoraan Nykäsen kyynärvartta pitkin suoraan Keskitalon päähän. Järkyttävän huonoa tuuria. Mutta edelleen Nykäsen paketti on siinä levällään, eli kädet eivät ole alhaalla ja kiinni vartalossa.

1 tykkäys

Ei varmasti ollut tahallinen kuten ei nikkasenkaan vaan huolimattomuutta. Mutta tunnetusti pelaaja on vastuussa siitä mihin kyynärpäänsä huitaisee. Vaikka Nikkanen sai ainoastaan yhden pelin huilin, kyllä näistä enemmän pitäisi antaa.

Sillä taas ei merkitystä kauanko taklattu on poissa. Rangaistukset eivät voi olla siitä riippuvaisia. Linjaa ei olisi ollenkaan sen jälkeen. Osalla on/on ollut aiempia vammoja. Silloin pienikin niitti voi johtaa pitkään saikkuun. Joku toinen taas ei loukkaannu välttämättä ollenkaan täysin vastaavasta tilanteesta.

1 tykkäys

Haki tasapainoa laitaa vastaan…? :joy:
Järjetön, oksettavan ruma ja ■■■■■ vaarallinen temppu

Tahalteen sai mailansa tökkäämään laitaan, että käsi nousi ylös? Salli mun nauraa.

@DelJampe @TiinaL ja muut, jotka vaativat isoja kieltoja: katsokaa nyt se tilanne kunnolla ensin.

8 tykkäystä

Täys vahinkohan tuo oli. Väitätkö tosissaan että Nykänen haki tuossa tilanteessa tarkoituksella iskua päähän???

10 tykkäystä

Tahallinen tai tahaton, mutta ruma temppu. 2-3 peliä tulee kakkua.

Edit: Ai niin Latvala sai polvitaklauksesta 3 peliä, niin tästä tulee 4-5 peliä.

2 tykkäystä

Missä minä olen väittänyt tekos tahalliseksi? En missään
Pelaaja on vain täysin vastuussa miten taklaa, tai vetelee kyynespäillään - tuo oli kömpelö, vaarallinen ja todella ruma temppu

2 tykkäystä

Tarkennetaan vielä: mielestäni 1-2 ottelua olisi oikea tuomio. Perustelut:

• Taklaus (tai no, taklausyritys, miten tuon nyt ottaa) tulee todella kovalla vauhdilla
  • Osuma päähän on kuitenkin puhdas vahinko, koska johtuu yksinomaan mailan tökkäämisestä laitaan
  • Vastaavasta tilanteesta (Nikkanen-Leskinen) annettiin aiemmin tällä kaudella 1 ottelun pelikielto.

Jos tulee mitään enempää kuin 1-2, niin pidän täysin välttämättömänä, että kurinpito nostaa ratkaisussaan eksplisiittisesti esille Nikkasen taklauksen Leskiseen ja toteaa, että siinä annettiin liian vähän kun Tapparan pelaajaa taklattiin, mutta nyt päätettiin koventaa linjaa tällaisten taklausten suhteen.

10 tykkäystä

Nuoruuden innon ja kokemattomuuden piikkiin. Tahallisuutta ei varmasti tiedä kuin Nykänen itse.

1 tykkäys