Juuso Nykäsen taklaus K-Espoon Miro Keskitaloon 22.3.2025

Kyse lienee siis semantiikasta. Itse - ja näemmä joku muukin - yhdistää sanan “ruma” tahallisuuteen ja siten syyllisyyden asteeseen ja edelleen teon moitittavuuteen.

Sinulle selvästikin ruma viittaa vain lopputulokseen. Se oli minustakin ruma - jopa erittäin harmillinen. Ei tuollaista soisi koskaan näkevän. Mutta ei se minusta itse taklauksesta rumaa tee. Tämä on toki enemmän tai vähemmän makuasia, miten sanoja haluaa käyttää.

Ruma - nuo eivät kuulu lätkään millään tasolla

Muuten, saivartelusi on aivan täyttä paskaa

Sori jos näin sanon, mutta en pidä yhtään tosta tempusta

9 tykkäystä

Harmillinen vahinko

Taklaus meni ohi, tasapaino heitti ja taklaaja haki tasapainoa laitaa vasten, käsi levähtää levälleen ja siinä osui Keskitaloa päähän.

Vahingosta ei pitäisi tulla lisäsanktiota mutta kun paareilla ulos ja mediapaine niin 2-3 peliä

4 tykkäystä

Eikö käsi saa liikkeen tuosta kun maila jää laidan väliin (näyttää taipuvan). Katsotaan luultavasti lieventäväksi seikaksi.

2 tykkäystä

No mun mielestä koitti kauhaista ittensä laitaa vasten kun joustokaukalossa laita tönää sua poispäin kun jousto palaa. Voin toki olla väärässäkin, mutta tässä en kommentoi minkään värilasin läpi vaan ihan aidosti mun silmään näytti siltä.

Vahingot kuuluu myös urheilulajin nimeltä jääkiekko. Ja kyseisessä tilanteessa Nykänen ei tee mitään mikä osoittaisi tahallista vastustajan vahingoittamista. Ei näistä vahinko tilanteista ole ollut tapana liigassa antaa pitkiä rangaistuksia. 1-2 peliä ok minun mielestäni.

Yks pelihän sieltä tullee ja se on joko kaudein viimeinen tai sitten ei. Oliko tuo muka isossa vauhdissa tahallinen vai vahinko?

Tuossahan ei ole mitään saivartelua. Jos tuo on mielestäsi sitä, niin valitettavasti en voi auttaa. Ei tästä kuitenkaan sen enempää.

En minäkään tuosta taklauksesta pitänyt, koska lopputulos oli karmea. Mutta en minä teosta Nykästä kovin suuresti moiti, koska minun näkemykseni mukaan kyynärpää nousi mailan tökkäämisen johdosta, jolloin Nykäsen syyksi voi lukea lähinnä sen, että hän tuli tilanteeseen kömpelösti ja ehkä hieman ylikovaa.

Periaatteessa täysin puhdaskin taklaus voi johtaa huonolla tuurilla huonoihin lopputuloksiin, jos taklattava esim. lyö takaraivonsa jäähän. En minä sellaistakaan taklausta pidä rumana, vaikka lopputulos voikin olla todella vakava - ja tietenkin äärimmäisen epätoivottava kenelle tahansa pelaajalle.

6 tykkäystä

Olen samaa mieltä. Taklaus meni ohi ja heitti Nykäsen kropan asentoon jossa kyynärpää heilahti kaverin kupoliin. Ei tahallinen. Miten olisi tehnyt tahallisesti, silmät takaraivossa ja tohon tähtään… harmi että Keskitalo loukkaantui. Toivottavsti tulee äkkiä kuntoon. Tuomio meni oikein. 1-2 peliä penalttia.

5 tykkäystä

Harmillinen taklaus, lähinnä taklauksen yritys kovalla vauhdilla ja ohi. Ilmeisesti Nykäsen mailan tökkäämisen ansiosta käsi lähti hallitsemattomasti mihin lähti. Kakkua antaisin aikaisempiin tapauksiin peilaten 1-2 peliä. 3 peliä nielen suolan kanssa.
Toivottavasti Keskitalolla kaikki tilanteeseen nähden hyvin.

2 tykkäystä

Onko nyt kaikki päässeet sanomaan että ruma ja 5 peliä, ja loput että linja on 1 peli kuten Nikkaselle.

Kauhee into taas haukkua oma pelaaja joka on varmasti itse yhtä pettynyt taklaukseensa, luulis että kannattajatkin jotenkin jo tuntevat/tietävät ettei Juuso tahallaan halua vahingoittaa, ei ole likainen pelaaja. Paska taklaus mutta mennäänkö jo eteenpäin?

19 tykkäystä

Itse en vaan osaa nähdä tuossa vahinkoa. SaiPan janarin teko pahempana versiona ja kyynärpää nousi kyllä älyttömän ylös ollakseen vahinko. Ok, jos ajatellaan että oli vahinko, minkä tietää vain Nykänen itse, niin oli vähintään törkeän huolimaton kova taklaus joka vaaransi vastustajan terveyden. Todella ikävä nähdä näitä kun pahimmillaan voi olla loppuelämän kestäviä vammoja.

Tuohan vielä päästi vastustajan mukaan peliin ja pahimmillaan olisi voinut olla lopullinen kuolinisku tälle kaudelle. Nyt selvittiin yhdellä päästetyllä maalilla onneksi.

2 tykkäystä

Tuli, ja lisäksi kovin vastuuttomasti, ja se tekee minun mielestäni taklauksesta nimenomaan ruman.

4 tykkäystä

Keskitalo sai tilanteesta jonkinlaisen aivotärähdyksen, mutta välttyi sitä vakavimmilta vammoilta.
– Tilanne näytti todella pahalta, mutta pelin jälkeen Tapparan edustajilta kuulin, että kyseinen pelaaja ei ole tunnettu tällaisista taklauksista. Pelaaja on kuulemma myös äärimmäisen pahoillaan tapahtuneesta.
– Kyse oli ilmeisesti vahingosta, vaikka kyynärpää osuukin taklauksessa selvästi Keskitaloa päähän. Valitettavasti tällaisia tilanteita joskus tapahtuu jääkiekossa, vaikka ei saisi sattua, Aho kommentoi.

12 tykkäystä

Vahingossa osui kaveriin, joka ampui edellisessä treen pelissä kiekkoa selkeästi vihellyksen jälkeen.

Itse taklaus ei näyttänyt livenä juuri miltään, mutta videolta se selvisi miksi kaveri putosi.

Pari peliä tullee huilia.

3 tykkäystä

Itse taklausta lienee täällä puitu ihan riittävästi mutta Aamulehden aavemainen hiljaisuus ja Ilta-Sanomien Nokia Areenan halvaantuminen on pikkusen liioiteltuja… Paikan päältä olisin sanonut että rauhallinen odottelu voisi kuvata tilannetta paremmin. Mutta eihän se tietysti otsikkona ole kovin myyvä.

9 tykkäystä

Yksi oleellinen pointti tosta jutusta. Selvisi ainakin, miksi Quenneville ei ole enää pelannut tammikuun jälkeen.
Perkele sehän pelaa valenutussa..
”Kiekko-Espoon John Quenneville pelin 1–1:een viiden minuutin ylivoimalla.”

Vitsailut sikseen. Holtiton taklaus missä epäonnea. Liiga kusi linjansa Nikkasen tapauksessa, mutta antaisin 3 peliä.
Toivottavasti Miro kunnossa.

1 tykkäys

Se tärkein! Huhhuh.
Veikkaan 2-3 peliä, koska playoffseissa kiellot ovat lyhyempiä.

1 tykkäys

Katselin hallissa pelin. Tilannetta ei näytetä “jumbolta”.
Kännykkä esiin ja Katsomo käyntiin. Vieressä uusi tuttavuus. Perheenisä perheineen. Ihan näytin sen hälle. Molemmilta tuomio: Urpoa.

Tulen kotiin. Katselen saman tilanteen rainalta aavistuksen isommalta seinältä. Tuomio: Urpoa.

Tahallinen teko. Joka muuta väittää, lue yltä.

Jääkiekko on muutakin kuin maaleja, voittoja, mestaruuksia. Et sinä oikeasti voi tahallasi painaa sitä vastustajaa kyynärpäällä dunkkuun.

Mitä tulee tulevan rangaistuksen suhteen, tässä ei käräjäoikeudet ja aiemmat tuomiot auta. Ruma teko.

Kyllä, olin hallissa väriä päällä.

14 tykkäystä

Huono tuuri oli Keskitalolla kun taklaus meni ohi ja sen seurauksena kyynärpää osui päähän. Taklauksen vastaanottamalla ei olisi tullut tällaista jälkeä, mutta tapahtunut mikä tapahtunut..

3 tykkäystä