Ei se ole minun mielipiteeni, vaan arvio kurinpidon lausunnosta.
Eli sinun arviosi. Katsotaan mitä tuleman pitää. Täältä tähän.
Miks nykymaailmassa taklataan selkä edellä? Ei koske pelkästään. tätä kalausta
Miettikää nyt myös kurinpidon ja tuomareiden mahdotonta roolia, kun tännekin mahtuu tästä tilanteesta erilaisia mielipiteitä. Kenen on oikea, ja miksi? Totta kai historia lajissa auttaa lähtökohtaisesti ymmärtään paremmin.
Ihan tässä kotisohvalta voin katsella uudestaan, ja uudestaan. Mikä maila, mikä juttu? Oli tahallinen. Hieno pelaaja, mutta tänään ei osunut kaikki kohdilleen. Täältäkin tähän.
Tervehdys, ensimmäisiä kirjoituksia laittelen. Sen mitä Nykästä tiedän ja oon seurannut niin ei varmasti ollut tahallinen. Pelaa kovaa ja yrittää loppun asti. Yritystä on ja pelaa tunteella, nyt meni ylipelaamiseksi. Ei saisi mennä. Nuori on kuitenkin ja käy kokeneillekin. Onneksi ei kuulemma käynyt pahemmin, se on tärkeintä.
Vaikuttaisiko sinun mielipiteeseen se, että et näe kuinka Nykäsen maila jää selvästi laitaan kiinni, jolla on massiivinen vaikutus noilla vauhdeilla siihen, mitä kropalle tapahtuu tuon jälkeen. Ei ole enää Nykäselle kontrollia asiaan tuon mailan kiinnijäämisen jälkeen. Teknisesti tuo on silti huono suoritus, vaikka epäonnea oli.
Ai huono tuuri Keskitalolla??
Tahallinen kyynerpää Nykäseltä, piste. Jos tulee paljon penalttia, niin mistään en valita.
Ei ketään vahingoita toista tahallaan…se on aivan varma asia!
Leskisen tilanne enemmän tahallinen kun tämä ottaen vielä huomioon, että Nikkanen oli sillon hermona jo ennen tekoa.
Hauska aina seurata tämmöisiä ketjuja kun palstan anti-Tapparat heräävät poteroistaan
Vahinkohan tuo oli ihan selvästi.
No se on sun mielipide, kyllä kuule tunteet pinnassa sitä tekee kaikenlaista.
Kerro ihmeessä sun pelihistoria.
Koko ikäni olen pallopelejä pelannut ja sen jälkeen 14 vuotta valmentanut..-88 vuodesta kaikki Tapparan pelit nähnyt..en tiedä miksi mun täytyy sulle todistella jotain! Fakta on että terve ihminen ei toista yritä tahallaan vahingoittaa..
Jaa mikä maila ja mikä juttu? Katsopa nyt vielä kerran ajatuksen kanssa tuosta tuo tilanne. Vaikuttaako mielestäsi tuo mailan taipuminen (laitaa/jäätä vasten) vasten ja jännitykselle jäämisen vapautuminen kyynärpääheilahduksen voimakkuuteen ja jopa suuntaan (ylöspäin nostavasti)?
Minun mielestäni vaikuttaa ja isosti. Huolimattomasti pelattu: Kyllä.
Täysin tahallinen vahingoittamisyritys: Ei.
Edit. Täsmennän nyt yhden yksärin lisäksi tännekin, että mielestäni pelikieltoa kuuluu tulla, oli holtitonta, mutta olen näkevinäni tuossa tuon pienen lieventävän seikan, joka ilman tahallisuutta vaikuttaa Keskitalon loukkaantumisen dramaattisuuteen ja vakavuuteen (josta emme tosin varmaksi tiedä mitään)
Onhan toi ihan tahallinen heilautus jossa valitettavasti toivotaan vielä osumaakin.
Jos joku muuta näkee, niin en vaan ymmärrä.
Kyllähän se niin on että varmasti 1-3 peliä tulee ja se on täysin oikeutettua ja sen hyväksynevät fanit, Tappara, Nykänen ja kaikki.
Jääkiekkopiireissä on vuosia toisteltu sitä, pitäisi tuomita tekoa, ei seurausta. Seuraus oli karmivan osumakohdan vuoksi todella paha, mutta teko on täysin verrattavissa tälläkin kaudella aiemmin nähtyihin tapauksiin joita esim. Jatkoajassa tituleerataan “spinning elbow” -tapauksiksi (ja muilla eläväisillä kuvauksilla).
Ei tämä noiden muiden tapauksen “yläpuolelle” nouse missään mielessä tekoa mietittäessä. Hyvin samantyyppisiä on nähty, eikä noista muista ole yleensä mitään “kauden rumin teko” -fraaseja pahemmin viljelty … minun muistaakseni. Ja pelikieltoja on tullut, muttei mitään poikkeuksillisia kasoja.
Mä en tajua, miksi porukka huutelee tahallisesta päähän taklaamisesta.
Kukaan jääkiekkoa ammatikseen pelaava ei hae suoraan päähän taklausta (paitsi niissä tilanteessa kun päässä pimenee pahemman kerran). Mitä nyt olen Nykäsen pelaamista tämän kauden katsellut, niin ei vaikuta sellaiselta pelaajalta joka on helposti ärsytettävissä aiemmin mainitulle tasolle, päinvastoin.
Todella paljon huonoa tuuria ja liika nuoruuden into omaan silmään tuossa ovat syynä. Kovaa pommia siinä haki ja huonosti kävi. Ulosajo ja mahdollinen pelikielto (mikä sitten ikinä onkin) on täysin ansaittua. Toivottavasti saa oppia jatkoon.
Toivottavasti myös Keskitalolle ei tule pitkää poissaoloa harjoitusvahvuudesta, pahalta näytti
Jos tulee yli yksi ottelu, kuten SaiPan Nikkasella vastaavasta Leskiseen minkä takia Leskinen missasi yli 10:n ottelua, niin Rönniltä voi kyseltä mikä housussa haisee. Ja selvennyksenä, molemmille kuuluisi enemmän kuin yksi ottelu pelikieltoa, mutta Rönnin housuissa haisee silti.
Eikös tämä mennyt Rönnin osalta jo nappiin, kun Nykänen lensi ulos?
Lopettakaa tuo paskan jauhaminen kiitos.
Kävin lukemassa ketjun Nikkasen suorituksesta aiemmin tältä kaudelta. Yleinen mielipide, siis 95 prosenttisesti oli sitä mieltä että teko oli tahallinen ja ansaitsee ison kakun. Noin 50 kommentista tasan yksi näki asian vahinkona, ja kaikki muut niinkuin aiemmin jo sanoin, vahingoksi puettuna tahallisena kontaktina. ■■■■■■■■ että ne samat jätkät jotka siinä ketjussa huusi tahallisuutta, näkee tämän tempauksen vahinkona. Oma mielipiteeni on edelleen se, ja olen nyt kelannut sen monen monta kertaa - Nykänen taklaa ohi ja tahallisesti saattaa kyynerpäänsä toivoen kontaktia. Kukaan ei toivo kenellekkään aivotärähdyksiä tai loukkaantumisia, mutta mun silmään aivan selkeä tahallinen teko jossa sattu käymään huonosti. Vahingossa käsi ei noin voimakkaasti ylös suuntaudu.