On. Kiitos kysymystä, huomasin sähköpostiini tulleen ilmoituksen perusteella, että joku olisi kaivannut. Virtuaalihali tästä.
Syy poistumiselleni oli täysin henkilökohtainen. Siihen liittyy vahvasti nykyajan keskustelukulttuuri, joka tällä plastalla ei oikeastaan eroa muusta maailmasta millään muotoa - vaikka tällä palstalla yksi isompi ja uljaampi yhdistävä tekijä onkin. En ole koskaan vältellyt “väittelyä” tai oikeastaan mielipiteiden vaihtoa, mutta kovasti masennun ilmapiiristä, joka on hyvin kärkäs, loukkaava, epäkohtelias tms. Keskutelukulttuuri on mielestäni yleisesti (kiitos varmasti osittain SoMen) askeleen tai jopa parikin taaksepäin. Siitä puuttuu välillä se ns.vastustajan kunnioitus.
Tästä esimerkkinä toimikoon Tapparan pelaajien “lyöminen” tietämättä koko totuutta tai vaikka ihan koronapandemian käsittely fiilispohjalta - miksei politiiikkakin (henkilökohtaisuuksiin meno).
En voi enkä aio hallita maailmaa mieleiseksni, mutta voin vaikuttaa omaan toimintaympäristööni. Toivon kaikille palstalaisille hyvää kesää ja onnellista tulevaisuutta. Sekä myötätuntoa ja ymmärrystä- itseään ja muita kohtaan. Enemmän hymyä ja hyviä tekoja, vähemmän ilkeyttä.
@BlueOval nähty edelleen viimeksi 30. heinäkuuta. Toivottavasti ei tauko veny tällä kertaa yhtä pitkäksi kuin viimeksi. @peterra ottanut itse huilia toukokuuhun 2022 asti, harmillista. Palsta menettää enemmän kuin kaksi käyttäjää silloin, kun BlueOval ja peterra eivät ole mukana.
Eikö @Messi kerkiä palstalla roikkuun enää PSG siirron jälkeen. Ei ole tullut edes mitään kommenttia tuosta siirrosta, tai veli Ronaldon Manu siirrosta. Toivottavasti kaudella tulee maalivahtien syväanalyysiä kuitenkin.
Taisi aloittaa taukonsa jo aiemmin, mutta tuli vain välissä varaamaan pelaajat Liiga-draftiin.
Ja ihan yleisesti: en tiedä mistä johtuu, mutta täällä palstalla on välillä tapana pitää taukoa hyllytyksen jälkeen pitkäänkin, ikään kuin mielenosoituksena tjsp. Itse jos saisin joskus jäähyn, jatkaisin sen jälkeen vain normaalia palstaelämää, sillä kyllä niitä jäähyjä vain välillä sattuu eikä niistä mielestäni kannata välittää enää niin hirveästi kun jäähy päättyy. Varsinkaan jos jäähy ei ole edes erityisen pitkä. Mutta voi kyllä ottaa opiksi ja miettiä, miten ne voisi jatkossa välttää.
No joo. Ihmisillä on oikeus kiukutella tai ottaa etäisyyttä tai mitä ikinä. Asioihin kyllästyy tai leipääntyy tai ehkä joskus kokee, että on kohdeltu väärin. Kaikkiin tunteisiin on oikeus.
Olin joskus eräällä toisella foorumilla, ehkä 16-vuotiaana, kun hormonit vielä hyrräsi. Ja siellä tuli jotain hämminkiä, niin juuri vähän lapsellisesti otin hatkat, koska ajattelin olevani asiaa isompi. Fanfaarit eivät soineet, kun palasin ja arkikin oli jatkunut poissa ollessani. Hieno sivusto ja foorumi oli se, kaikesta huolimatta.
Tuolloin tajusin, että poistumiseni oli aika hölmö temppu.
Tänne palstalle on pesiytynyt tietynlaisia “vainoajia” valitettavasti. Ymmärrän ihan täysin miksi porukkaa on jäänyt taustalle. Tässä viime aikoina itsellänikin on käynyt taustalle jääminen mielessä, mutta toistaiseksi jatketaan.
Kysyn ihan mielenkiinnosta, että mitä tarkoitat näillä ”vainoajilla”?
Tai ymmärsinkö oikein, jos puhutaan ”vainoajista” henkilöinä jotka ottaneet joitain käyttäjiä silmätikuksi ja sitten tarttuu jokaiseen toisen kirjoitukseen, tms? Vai jatkuuko vainoaminen vielä yksityisviestien muodossa?
Edit. Ja tarkoitus ei ole nyt vainota sinua😃
Itsellä ei ole kokemusta, niin sillä kysyn ihan käytännössä miten tuo ilmenee. Tai voihan olla, että huomaamattani olen itse vainonnut jotain.
Itse vietin kesätaukoa Tapparan viimeisestä playoff-ottelusta aina Liiga-kauden alkuun saakka ja ilmeisesti tuossa välissä on useampikin aikaisempi palstan vakiokasvo saanut penaltia(?). @BlueOval ja edellä mainittu @S.T (sekä @peterra omasta pyynnöstä huililla) ovat ainakin aiempien vuosien vakiokokoonpanosta uupuneet. En tiedä, mitä täällä on tapahtunut kesällä em. käyttäjien kanssa ja mitä asioita kaiken takana tässä on, mutta omasta puolestani jokainen olisi tervetullut takaisin. Jokainen tietää kuitenkin varmasti, mikä on itselle paras ratkaisu.
PS. @rinne ja @Raumalainen olisi myös mukava saada takaisin. Tosin heitä ei ole tämän vuoden puolella näkynyt.
Piti jo postailla tähän jo varoituksen sanaa jo aiemmin mutten ehtinyt.
Eli ei kannata @Pete27 raamit kaulassa tulla saluunan ovista sisään. Tai mistä minä tiedän kuinka kauan haluat tällä palstalla vaikuttaa. Mutta itse ehkä valitsisin maltillisemman linjan. Mikäli siis kirjoitusoikeudet haluaisin säilyttää.