On tietysti hyvä kun/ jos päähän kohdistuneet ” kolhut” karsitaan pois. Jos koripallossa tehdään samoin kiekko säännöillä, ei kentällä ole montakaan pelaajaa pelaamassa.
Tarkoitukselliset temput pois, reilut taklaukset edelleen sallittuja ja jopa toivottuja.
Viisihän sieltä alustavasti tulikin, mutta Galletin kurinpidollinen historia toi kaksi peliä lisää. Se selittää jotain, ei tuo nyt kauden “pahin” ollut.
Haapalan vammahistorialla ei onneksi perustella lisärangaistuksia. Pelaajan fyysinen kestävyys on se mikä on. Jos se käy heikoksi, on itse tehtävä päätökset. Näin se vaan menee, mutta tottakai kaikki tahallinen vahingoittaminen on kiellettyä.
Joku voisi sanoa että pari edeltävää tapausta pääsi kurinpidolta läpi ja nyt lyötiin sitten 5+2 onko siellä taas päästetty Sampo lyömään pelikiellon jostain Phuketiin rantabaarista??
Tilannehuone tarkistaa tilanteet ja jos siellä nähdään syy viedä eteenpäin niin se siirtyy kurinpidolle eli kurinpito on tässä tapauksessa käsitellyt tilanteen vain yhden kerran.
On kyllä pa*ka systeemi tää, Motin tod.näk 0 peliä kakkua ja Gallet saa 5+2=7 peliä. Sama juttu Liukkaan ja Roineen kanssa, Liukas taklaa Roinetta päähän ja 0 peliä.
Itse mietin eilen että valittaakohan KalPa tästä vielä.
Tällä kaudella on kuitenkin mielestäni nähty, että taklaus on “ok” jos ei suoraan napsahda päähän. Minun mielestä tuo taklaus ei suoraan osu päähän, vaan osuu myös kroppaan, lisäksi en edelleenkään saa mitenkään tuosta kyynärpäätaklausta päähän, vaan käsi on kropassa kiinni kontaktin hetkellä ja Haapalan pää osuu Galletin olkapään alle osuma hetkellä ja kontaktia tulee myös vartaloon. Käsi ja kyynärpää tekee liikkeen vasta kontaktin jälkeen, kuten yleistä on.
Toki en ole lukenut Sampon perusteluja asiasta, mutta kyllä 5+2 on melkoisen kova tuomio tuosta.
Haapala on suosikki pelimiehiä, vaikka naapuri orkesterissa pelaakin. 70 kiloinen kaveri on kyllä aina hopea sijalla, kun kontakti tapahtuu, ihan lajista riippumatta.
Tän kauden Kalpassa nää pelikiellot on ollut DNA:ssa. Kolmas kakku päähän kohdistuneesta taklauksesta tälle kaudelle. Joku joskus sanoi, “aina sama porukka”.