Edit: Laitetaas ihan videolinkki kun löyty semmonenkin:
Mutta käsittämättömin seikka on tässä:
Eli kurinpitokäsittelyyn menee. Omaan silmään pelkkä 5+20 min näyttää jo aika käsittämättömän kovalta ratkasulta, Mikkola kun yrittää nähdäkseni väistää Bäckströmiä mutta ei pysty koska HIFKin pelaaja on iholla. Mitenkäs muut asian näkee?
Eilen kun katsoin, niin ensin livenä näytti, että pakki ajaa Mikkolan veskan päälle. Hidastuksen katsottuani huomasin, että pakki ottaa itse asiassa aika lepsusti tilanteen lähinnä kiilaa ja Mikkola olisi ihan hyvin voinut jättää ajamatta tuonne. No, katson nyt vielä uudestaan, ettei tarvi muistikuvien varassa olla.
E: No katsoin uudestaan, muistin oikein, pakki ei edes osu Mikkolaan. Bäckström hakee kontaktin, ilmeisesti aliarvioiden vauhdin tilanteessa. Mikkolan virhe, että ajaa liian lähelle, mutta lopullinen kontakti on Bäckströmin aiheuttama (Mikkolan luistimet hädintuskin käy sinisellä).
Kakkosen olisi voinut antaa.
HIFK pakki paineisti takaa, ettei Mikkolalla ollut tilaa väistää.
Lisäksi näyttää että Bäckström liukuu Mikkolan eteen. Oli potkaissut itsensä eteenpäin tehdäkseen patjaohjauksen kiekolle ja liike jatkui Mikkolan eteen.
Itse nauroin kotona ääneen kyseiselle tuomiolle! 2 min ehkä ok tuomio mutta 5+20 on kyllä rankasti liikaa. Epäilen vahvasti mahtoiko Bäckström loukkaantua oikeasti kyseisessä tilanteessa. Vaihtoon oli helppo lähteä ja saada itselleen alibi kun tuli loppupelin kestävä jäähy…
Nämä on just niitä tilanteita jotka menee melkein aina päin v-ttua! Se on lähes järjestäin aina kun puolustavan joukkueen pelaaja aiheuttaa nämä törmäykset!
Kakkosta ei ole mahdollsita tuomita, kun Bäckström loukkaantuu. Tilanteessa Eronen työntää mailaa luistimiin ja hieman myöhemmin vielä tuuppaa perseestä vauhtia, jottei hänen edellään ollut Mikkola pääse vapaata jäätä pitkin kiekolle. Pikku koiruus, josta joukkuekaveri maksoi hintaa. Ei jäähyä sanon minä. Vitosen pystyn juuri ja juuri sulattamaan, mutta että pelikieltoa harkitaan… mitä helvettiä?
Mitään loukkaantunut.
Just minuutti aikaisemmin selostaja kertoi että Lankinen alkanut ottamaan lämpöä. Ounasteli jo aikaisemmin että Kentsu tulee maaliin mahdollisiin rankkareihin.
Nyt tuli hyvä paikka filmata kaverille iso rangaistus ja tehdä se suunniteltu vaihto.
Jos kysytään minulta, niin puhdas vahinko. Ei Mikkolalla ole suuntaa poispäin mokesta, kun pakki antaa hiukan painetta.
E. Mitä tulee tuomarin ratkaisuun, niin se oli väärä, mutta minä pystyin katsomaan tilanteen videolta hidastettuna. Tuomarin piti tehdä päätös sillä sekunnilla.
No pelimieshän olisi tuossa “kaatunut” pakin mailaan ja liukunut siitä veskaria päin(mielellään niin, että maali lähtee). Siinä oli kuitenkin vastahyökkäys tulossa. Nyt tuossa tapahtui se worst case scenario, kun tuomarikin vielä ylireagoi.
Punapaita ainakin ahdistaa Mikkolan törmäyskurssille, ilmeisesti jopa kamppaa, sellaiset liikeradat Mikkola joutuu tekemään yrittäessään epätoivoisesti väistää Bäckströmiä.
Ei tästä voi tulla enempää, pelirangaistuskin oli liikaa.