Kärppien Patrik Rybarin kilpilyönti HIFK:n Jere Salliseen 7.12.2019

Yksittäinen tilanne ei ole se tärkein pointti tässä. Se, miten Liiga suhtautuu ja karsii päähän hakkaamista ja taklaamista kokonaisuutena, se on se juttu.

Metsolan lyönnillähän lähinnä spekuloi Raumalaishenkinen toimittaja kesken kiivaan play off-sarjan.

Periaatteessa olen samaa mieltä. Kuitenkin kurinpidon, kuten tuomareidenkin, tulee mielestäni toimia pelin hengen mukaisesti. Linjasta tulee ongelmallinen jos maalivahdin kilven hanskapuolella lyönnistä tulee pelikielto, vain koska se on kilpi. Toki linjan voi vetää siihen, mutta se edellyttää mielestäni sitä, että kenttäpelaajilla sama homma, jos hanskalla päähän lyö.

Mutta miekalla lyönnistä rangaistaan. Se on varma ja todistettu.

9 tykkäystä

Jos oikeasti halutaan vähentää pään ja niskan alueen loukkaantumisia, niin kyllä tästä olisi pari peliä voinut antaa. On aika harvinaista, että maalin jälkeen tuulettamisen jo aloittanut pelaaja saa tällaista runtua. Lisäksi kuten Oijennuskin jo yllä totesi, niin tässä Sallinen on puolustuskyvyttömässä tilassa Rydarin iskiessä. Yksi tuttu asiantuntija totesi, että aivovamman tai niskan retkahdusvamman todennäköisyys on huomattavasti suurempi, kun pelaaja ei ole varautunut iskuun. Normaali nujakointihan suoritetaan naamat vastatusten.

2 tykkäystä

Suihku riittää.

Tästä tuli 2 minuuttia ja on oikeasti kunnon moukari

Liigan pitäisi selkiyttää tuota kilvellä lyömisen sääntöä. Joko tai eli jos lyöt kilpikädellä —> kakkua. Ei pitäisi jättää liikaa tulkinnanvaraa sääntöön.

Eikös lähes kaikissa säännöissä ole se tulkinnanvara. Mielestäni myös oikeasti vaarallisista tulee kakkua. Siinä vaiheessa vaikka kaverillisesti tilanteen jälkeen “taputtaisit” vastustajaa päälaelle, tulisi pelikieltoa. Toki turhaa sekin, mutta hyvin mahdollinen skenaario.

Toki on tulkinnan varaa mutta jos oikeasti lähdet lyömään kilpikädellä, niin suurennuslasilla zoomailu on ihan turhaa.

Välillä tosin tuntuu siltä että tiettyjen joukkueiden rottailut ei aina etene Sampolle asti vaikka ehkä pitäisi…

2 tykkäystä

Nythän se liiga selvensi. Kun vetäset kilvellä ohtaan, niin pelikieltoa ei tule.

6 tykkäystä

Ainakaan Kärppä-vahdin suorittamana… :smile:

2 tykkäystä

Oli kyllä jännä päätös. Lyö kilpikädellä maassa olevaa pelaajaa sucker punchilla päähän, mutta “sallitulla puolella” :wink: Miten niin rangaistuksia jaetaan täällä seurauksista eikä teoista… Tahallinen kiukkunen lyönti ja ihan herran haltuun, mikä osa pattarista kupoliin nasahtaa. Ei mainita mitään kuulusasta vastustajan kunnioituksesta.

2 tykkäystä

Kyllä tässä nyt IMO väkisinkin haiskahtaa se, että Annunen poissaollessa Rybarin pelikielto olisi mula liian rankka tuomio. Huhhuh, kyllähän tuo on aivan selvä pelikielto.

2 tykkäystä

No onhan tää nyt läppä, ettei delegaatio ota tätä edes tutkintaan. Nähtävästi on ihan ok vetää kilvellä käkättimeen maassa olevaa pelaajaa @Juissi27 ?

Jäähy pelissä on mielestäni riittävä tuomio, kyllä. Etköhän sinä osaa ylempää mielipiteeni asiaan lukea. Olen valtaosan kanssa eri mieltä siitä, että olisi vain onnesta kiinni, että osuu hanskapuolella. Metsolan tapaus lähes samanlainen. Jos lähdet eteenpäin lyömään kilvellä, pelikiellon ymmärrän. Tuossa minä en olisi myöskään antanut.

Eihän minua kiinnosta pätkääkään joku vuosia sitten tapahtunut Metsolan Kilpi-Gate - Idioottimaista toimintaa Rybarilta - Piste

1 tykkäys

Eihän sinua tarvitse kiinnostaa. Minua kiinnosti ja perustelin kantani, kun minut tagasit.

Idioottimaista toimintaa? Kyllä. Jäähyn paikka? Kyllä. Pelikiellon paikka? Ei minun, eikä ilmeisesti Liigankaan, mielestä.

1 tykkäys

@Juissi27 Tägäsin niinkuin normaalissa keskutelussa on tapana olla

Rybar pahoittelee lyöntiään ja toteaa:

– Olin yllättynyt päätöksestä, mutta onneksi en saanut pelikieltoa. Tshekin liigassa tai missä tahansa muussa eurosarjassa olisin varmasti saanut pelin tai jopa enemmänkin, kärppävahti puhalteli voittoisan HPK-pelin jälkeen.

5 tykkäystä

Jep. Tietää Rybar mitä se Kärppä mafia nyt tarkoittaa.

7 tykkäystä