Kausi 2016-17 Tapparan pelaajien todistukset

Kauden 2016-2017 peleistä alkaa olla puolet paketissa, joten on välitodistusten aika. Arvion subjektiivisesti kunkin pelaajan toteutuneet esitykset suhtautettuna siihen mitkä olivat odotukseni ennen kauden alkua. Muutamat pelaajat ovat mukana vaikka eivät montaa ottelua ole pelanneetkaan, Repo ja Luoto liittyivät pelaaviin kokoonpanoihin “jälkijunassa” ja Heikkilä ja Honkanen eivät montaa ottelua saaneet tililleen.

Maalivahdit (Lassila ja Hrachovina) ovat olleet molemmat erinomaisia, enkä heidän paremmuudestaan saanut selkoa, vaikka asiaa pohdinkin pitkään.

Puolustuksesta suurin pettymys on ollut Sammalkangas. Kemiläiseltä ja Rantakarilta odotin myös hieman enemmän, toki molemmat ovat erinomaisia pakkeja. Rantakarin pisteitä pudottaa oman pään lukuisat lapsukset. Suurin positiivinen yllätys ainakin minulle on ollut kiekkovarma jalka-Salonen!

Hyökkääjistä maininnan ansaitsevat meidän omat Batman ja Robin, eli Savinainen ja Haapala, ällistyttäviä dominaattoreita, mielestäni koko Liigan kaksi parasta pelaajaa. Nuoret Repo ja Luoto ovat myös lyhyessä ajassa vakuuttaneet minut siitä, että “kloppipojista” on meille vielä paljon iloa!

odotus toteuma Teemu Lassila 7 9 Dominik Hrachovina 8 9 Jere Rouhiainen 6 7 Pekka Saravo 8 8 Aleksi Salonen 6 8 Valtteri Kemiläinen 9 8 Aleksi Elorinne 9 9 Alexander Bonsaksen 7 8 Otso Rantakari 9 8 Tapio Sammalkangas 7 6 Manu Honkanen 6 5 Teemu Nurmi 8 8 Veli-Matti Savinainen 9 10 Jani Lajunen 9 9 Henrik Haapala 9 10 Jere Karjalainen 9 9 Martin Røymark 8 6 Otto Rauhala 7 7 Jan-Mikael Järvinen 9 9 Miika Heikkilä 7 5 Juhani Jasu 8 8 Joona Luoto 6 8 Jukka Peltola 9 9 Sebastian Repo 7 8

12 tykkäystä

Ei paha. Itse laittaisin arvosanat kutakuinkin samalla lailla…

Todella hyvin arvioidut arvosanat! Aikalailla samoilla linjoilla. Bonsan odotusarvo 7 on semisti alhainen, mutta tulihan hän kaukaloon sairausloman jäljiltä.

Onko arvosanat hyvät vai hyvin annetut :smiley: Eiköhän tuolla Kroben arvostelulla lähetä.

1 tykkäys

Alhaiset arvosanat Luodolla ja Revolla, ovat Heikkilää selvästi parempia. Röimarkin 8 on liikaa.
Lassilan ja Bonsan 7? Nää ny pomppaa silmille.

Siellä on vielä yksi sarake eli toteuma. Taisit lukee vaan sen odotus-sarakkeen. :slight_smile:

Niin, nuohan olivat numeroita odotuksiini ennen kauden alkua ja Revon ja Luodon liittymistä jengiin, toteumat ovat siinä oikealla puolella. Olisitko odottanut itse ennen kauden alkua esim. Luodolta enemmän?

Luodon odotusarviota ainakaan minä en olisi itse asiassa osannut edes antaa ennen ensiesiintymistä. Lähinnä siksi, että lensi jossain määrin tutkani alapuolella.

Röymarkin kasi on ihan kelpo odotusarvo. Jotkut odotti enemmän, jotkut vähemmän. Arvosana 6 on ihan osuva, joskin näkemyseroja tästäkin lienee.

Hajahuomiona seuraava. Ennen viime kauden alkua olisivat odotukseni Patrik Laineen suhteen olleet 6! Huh, olisin joutunut tuossa syömään kypärällisen sitä itteään, jos olisin erehtynyt jonkun kanssa vetoa asiasta lyömään!

Kato joo. Minähän en tästä kännykällä huomannut kelata sivulle, siellä näyttää numerot olevan kohdillaan. Mää jo vähä ihmettelinkin.
Paha moka minulta. No, näitä tulee välillä. Taputan itseäni olalle ja koitan jatkaa pää pystyssä eteenpäin. :sweat_smile:

4 tykkäystä

Niin minäkin, nimittäin ihmettelin, olenhan pitänyt sinua kiekkoa ymmärtävänä kaverina ja viestisi jälkeen pidän edelleen!

1 tykkäys

Pitkälti näyttää kans omaa mielipidettä myötäilevän. Kemiläisen osalta olen vähän eri mieltä. Ukkohan on aivan kuningas omasta päästä lähdettäessä. Kasi voi numerona olla oikein, mutta mun mielestä on kokonaisvaltaisesti parempi kuin Otso

2 tykkäystä

http://www.aamulehti.fi/urheilu/kippari-peltola-ja-jussi-tapola-nimesivat-tapparan-syksyn-tahdet-nama-olivat-heidan-valintansa-24156361/

2 tykkäystä

Hyvin laadittu, mutta antaisin Karjalaiselle ja Järviselle kasit.

Pientä viilausta…
Nurmesta ei ollu hirveitä odotuksia ehkä 7, on yllättänyt positiivisesti varsinkin ylivoimien hurjalla pistemäärällä, 8 toteuma.
Samoin Röymark, odotusarvo ehkä 7, siliti pieni pettymys, joten 6 hyvä arvio.
Luodosta ei mitään tietoa ennen kautta, odotus vaan 5.
Järvinen ei ihan niin tehokas mitä odotukset olis(jopa EHT tason sentteri), joten toteuma 8.
Muuten hyvät!

Siellä komeasti Liigan kolmen parhaan laitahyökkääjän joukossa Savinainen #2 ja Haapala #1.

Hyvää settiä, tietenkin kun minun lemppareita kehutaan. Minä en laita Henkkaa Xavin edelle enkä Xavia Henkan edelle, päinvastoin.
Eikä sillä ole merkitystäkään. Molemmat ovat DOMInoineet liigassa ja häikäisseet maaotteluissa. Tärkeitä äijiä joukkueelle, vaikka oltais baarissa tai ongella, no tosin Henkka on kovempi kalamies:D
Jotenki tämä hypetys on ollut luokkaa kovempaa, kuin viime kaudella Krisu-Pate tässä vaiheessa kautta. Johtuen varmaan siitä, että nämä hempat ovat tällä hetkellä niin ylivoimaisia, Tai en tiiä, tuntuu vain siltä.

2 tykkäystä

Tuossa yksi todistus, jonka tekijä kysyy, että kuka enää kaipaa Kuuselaa ja Lainetta? Hän haluaisi vastauksen, että ei kukaan. Olen pahoillani, että tuotan pettymyksen. Minä kaipaan.

5 tykkäystä

Urheiluruudussa käytiin läpi syyskautta ja Kibe Kuhta nosti Tapparan mestarisuosikiksi seuraavaksikin kevääksi ja Haapalan nimen ylös, kun pelaajista puhuttiin.

Ja kyllä tuo “hallitseva mestari Tappara” vaan aina ja vieläkin kuulostaa hienolta, kun se sanotaan.

Todellakin kuullostaa hienolta. Hienoa Kibe,Ei kai tällä ollu mitään tekemistä sillä kun juotiin kaljaa laivalla joskus muinoin ja pidin sulle esitelmää Tapparasta.