Kiekkoareena.fi -verkkolehti

Kerttula asialinjalla.

Lisäys: Pitääkin lukea tuo koko tutkimus, todella mielenkiintoista settiä

1 tykkäys

Haha, tuskin olen ainoa, jolle tulee kaksi nimeä mieleen kun puhutaan noista toimittajien negatiivisista piirteistä. :smile:

Onko muka näin @Kiekkoareena.fi ? Olen ollut siinä käsityksessä, että ihan ammattimiehillä vedetään. Laatu on ainakin pro.

1 tykkäys

Jos oon väärässä niin se käy näinkin. Joka tapauksessa ainoa lätkämedia, jolla on ammattimainen ote. Ja veikkaisin, etteivät ihan suurimmalla budjetilla vedä.

1 tykkäys

Eikös nuo kirjoittajat eri paikkakunnilla ole pääasiallisesti ns. ammattitoimittajia? Tampereen kynäilijät enemmän tai vähemmän “puoliammattilaisia”?

1 tykkäys

Käsittääkseni tuolla on molempia. On nippu ihan ammattilaisia, mutta osa kirjoittajista on “puoliammattilaisia”. Ammattimainen media, jonka sisältöä täydennetään puoliammattimaisten kirjoittajien hengen tuotteilla

Voin olla myös rankasti väärässä

Moikka,

Kiekkoareenan tekijätiimissä on käytännössä kolmenlaisia kirjoittajia. Meillä on kuukausipalkkaisia toimittajia, joista osa käyttää isomman ja osa pienemmän siivun työajastaan Kiekkoareenaan. Lisäksi meille juttuja tekee joukko ammatti-freelancereita, jotka kirjoittavat myös muihin medioihin. Tiimissä on myös muutama kirjoittaja, joka tekee Kiekkoareenaa “puoliammattilaisena” eli oman varsinaisen työnsä ohella.

Terveisin
Kimmo Mäkeläinen
Kiekkoareenaa kustantavan Marva Median urheilutuottaja

32 tykkäystä

Kannattaa lukea. Hyvä kirjoitus toisin kuin jatkoajan. Analysoidaan peliä,eikä valtapeliä. Joka mielestäni pitäisi olla keskiössä.

5 tykkäystä

Ilmeisesti valtakunnallinen @Kiekkoareena.fi supistuu vain Rauma-Pori-akselin alustaksi.

Osana rakenneuudistusta netissä toimiva valtakunnallinen Kiekkoareena palaa juurilleen alueelliseksi LS Kiekkoareenaksi.

Vaikka Kiekkoareena onkin lätkäskenen laadukkain verkkolehti, niin esim. Tampereen ja Helsingin osalta jäi vähän piippuun. Turun ja Jyväskylän toimitukset jyräsivät aktiivisuudellaan.

Iso harmi. Suomen kovinta kiekkosivustoa tulee vielä ikävä. Tosin myös paikallismediatasolla voi tehdä laadukasta jälkeä, kuten esim. Hämeen Sanomat osoitti päättyneellä kaudella.

4 tykkäystä

“Tero Tiitu, salibandyn kolminkertainen maailmanmestari ja kuusinkertainen suomenmestari, on analysoinut diplomityössään korkean keskinäisen riippuvuuden lajien menestyksekästä tiimityötä.”

1 tykkäys

Havahduin vasta nyt Kiekkoareenan paaluuseen vain länsirannikon kiekkojournalismin äänitorveksi. Iso harmistus iski kun haeskelin kattavia kausiennakoita. Jos nyt jolla kulla on irtorahaa ja intoa harrastaa, niin lähtekääpä rahoitamaan tuota sen verran, että saadaan ainakin Tappara-kirjoitukset takaisin. Niin minä mieleni pahoitin.

2 tykkäystä

Tämä on valtava takaisku lätkäkuluttajalle, muttei valtava yllätys kuitenkaan. Kaiken aikaa kummasteltiin, miten laatujournalismilla voi mukamas tehdä voittoa. Ja eihän sillä sitten voinut. Pisteet kuitenkin kunnianhimoisesta yrityksestä ja iso kiitos kaikesta @Kiekkoareena.fi. Teidän muotoinen aukko jää suomalaiseen jääkiekkojournalismiin.

7 tykkäystä

Meillähän on hyviä kirjoittajia koko joukko ja osa @Dominik49 haaveilee kiekkojournalistin urasta, niin eiköhän vaan Tappara.co startup jalostumaan ja siihen @Messi advisoriksi ja muutama mode alustan kehittäjiksi ja tehdään Hämeen oma kiekkoareena. :thinking:

8 tykkäystä

Ei periaatteessa mahdotonta ollenkaan :). Tosin itse voin puhua vaan alustan puolesta, siihen on monenlaista ratkaisua ja viikko pari niin olisi helposti pystyssä.

1 tykkäys

Nyt sitten Hämeen Sanomat yrittää samaa, eli maakuntalehti meinaa olla kiekon suhteen valtakunnallinen.

Odottelen tässä koska P.Sihvonen liittyy yhteisöömme.

9 tykkäystä