Kyllä nyt kelpaa kruisailla, mukavasti ja turvallisesti.
On muuten todella erikoista, että rengasliikkeet eivät yritä myydä asiakkailleen renkaita. Olen ollut saman yhtiön rengashotellin asiakkaana n. 10-vuotta ja kertaakaan ei ole kerrottu heidän puolestaan minulle mitään renkaiden kunnosta. Eli aina pitää itse miettiä, että olisiko aika vaihtaa vai ei. Auton huollon yhteydessä on mainittu pari kertaa, että kannattaisi hommata uudet kumit alle. Rengasliikkeessä ei sanaakaan asiasta koskaan. Luulisi, että heillä olisi intresseissään pitää huolta siitä, että asiakkaalla on renkaat kunnossa.
Olisiko rengasliikkeestä kiinni. Liike jossa aiemmin säilytin renkaita tarkasti säilytyksessä olevat renkaat hyvissä ajoin ja soittivat jos olivat sitä mieltä että pitäisi ostaa uudet. Ja jos heiltä osti niin laittoivat renkaat valmiiksi odottamaan vaihtoa. Sakkorenkaita eivät suostuneet edes alle laittamaan.
Sanon suoraan. Olen ollut Euromasterin asiakkaana sekä Hatanpäällä että Lakalaivassa. Jos ei olisi tiettyjä sopimuksia, niin luultavasti vaihtaisin firmaa.
Salaa toivotaan että nastojen käyttäjät karhentavat tiet ja julkisesti paheksutaan heitä kun kuluttavat tietä nastojen käytöllä?
Palataas asiaan kun olen saanut ne kitkat autoon alle.
Huonoa asiakaspalvelua koska juuri tuosta palvelusta asiakkaat maksavat.
Vaihda rengasliikettä.
Jännä homma. Aikoinaan kun ajelin ALD:n leasareilla, niin nimenomaan Euromasterin rengasmiehillä oli sellainen mittatikku ja ilmoittivat jos on vaihdon aika – tikku määritteli sen, että on leasing-sopimukseen kuuluva vaihto.
Ei ole kyllä minulle kerrottu ikinä yhtään mitään renkaiden kunnosta tuossa firmassa. On sitten ollut ALD, NFFleet, tai muu vastaava liisari alla. Todella heikkoa palvelua.
Hyvä kooste suomalaisista ja ruotsalaisista testeistä. Naapurissa kitkarengas (Goodyear) on napannut myös kokonaisvoiton.
2 viestiä siirrettiin ketjuun: Koska ja miten vaihdat kesä/talvirenkaat?
Ketju avattiin ajastetusti 14 minuutin kuluttua.
Onko porukalla ajatusta siitä, että kuinka monta kilometriä lähtökohtaisesti kestää renkaat?
Kitkoilla talvet ja suvikumit kesäksi, järjetöntä ajaa kitkoilla kesällä tai toistepäin?
Taksikuskit kuulemma vetää kesät talvet. Meikäläinen ajelee pari, ehkä jopa kolme talvee kitkoilla, kun heittää suvikumit kesäks.
Lyhin aika mitä mun renkaat on kestäneet oli noin 2 minuuttia.
Oli täydellä pinnalla olevat nastattomat talvirenkaat ja parissa minuutissa räjähti.
Pirusti olivat saaneet pakattua Nokialla savua niihin.
Yksi taksari pääsi kesärenkaillansa 72000km!!!
Oli kuulemma vaihdettu etu- ja takarenkaita keskenään kymppitonnin välein.
En usko että pääset liisarilla kahta kesää kauempaa yksillä kesärenkailla.
Hiukan talvirenkaista riippuen voit päästä niillä jopa kolme talvea?
Tuohan nyt riippuu tietysti ensinnäkin kilometreistä, keleistä ja ties mistä. Itse ehdin ajamaan edellisessä autossa 3 talvea Goodyearin kitkoilla ja katsastusmielessä pintaa oli vielä ihan hyvin, mutta kuviossa silmin nähtävää pyöristymistä. Mutta kilometrejä ei itsellä tule kuin 15-18tkm vuodessa, enkä osaa arvioida paljonko niistä talvella.
Tätähän minä kysyin?
En ajaisi ikinä kitkarenkailla kesällä…sulaa alle ja hätäjarrutus ei toimi koska rengas suunniteltu kylmempiin olosuhteisiin.
Otitko huomioon että @Oijennus ajaa liisarilla?
Niiden renkaita ei ajeta sakkorajalle.
@oijennus Vastasin @BlueOval:lle, joka puhui vuosista. Kolme vuotta varmaan jonkinlainen nyrkkisääntö, jonka jälkeen voi olla varma että paras pito on pois (kilometreihin katsomatta).
Talvirenkaissa on pehmeämpi kumin laatu, joten oletusarvoisesti km kestävyys on merkittävästi huonompi kuin kesärenkailla.