Meinaatko kyseistä tuotetta, vai akkuimureita yleisesti? Meidän Philips akkuimuri on kolmatta vuotta käytössä, ei ongelmia.
Minulla on ollut Bosch. Tiedän myös tyypin joka pitää elektroniikkahuoltoa ja kennottaa noihin uusia akkuja.
Yks puolituttu kertoi, että Akkupojat saattais voida kennottaa akun meidän Beldrayhin. En ole asiaa vienyt vielä eteenpäin, mutta mahdollisuus kiinnostaisi. Beldrayn akku on 22.2V ja 2200 mAh. Li-Ion. Onko mitään aavistusta, mitä vaatimuksia tuon kennottamisen onnistumiseen on. Ja mitä se suurinpiirtein kustantaa?
Ainakaan sen perusteella mikä kokemus itsella on johdottomasta Beldray Airgilitystä, niin ihmettelen. Se tuli puolivahingossa ostettua Tokmannilta lahjakortilla, joka piti johonkin käyttää. Ja tämä Beldray on vielä tosi halpa laite, hinta vaihtelee rajoissa 79-139€.
Meillä silloin tällöin imuroidaan perinteisellä 1500W imurilla, mutta pari kertaa viikossa lähinnä minä itse otan Beldrayn esille ja voi sitä kerääntyneen pölyn ja muun kevyen roskan määrää. Hepa-suodattimessa on paksu harmaa pölymatto ja imurissa halkaisijaltaan vähintään 10-15 sentin karvapallo. Siis nimenomaan tuota likaa Beldray imee. En ole niinkään varma sorasta. Kyllä sitäkin imurissa on, mutta varsinkin hienon pölyn kerääminen on jopa vaikuttavaa. Siis Hepa on aivan tukossa!
Melkein vois sanoa, että harvoin meillä isolla imurilla käyttöä oliskaan, jos tuohon Beldrayhin olis vara-akku. Eka Beldray meni meillä takuupalautukseen, kun se itsestään käynnistyi, eikä sammunut kuin akku poistamalla. Akku takaisin ja hurina jatkui. Toisen yksilön akku alkoi loppumaan keskenkaiken n. 1.5 vuoden käytön jälkeen. Sen kapasiteetti ei ole sama enää kuin uutena. Uusi akku tai kennotus mielessä, muuten laite olis ok.
Imuteholtaan tuo Beldray on aika normaali johdoton, sen verran olen kyläpaikoissa imutehoja kädellä vertaillut. Mutta imee siis ihan riittävästi tämäkin. Akku siis 22.2V ja 2200 mAh, siitä saa jonkin aavistuksen tehosta yms. Aivan hiljainen laite ei varsinkaan isommalla teholla ole, koska vaimo siitä joskus huomauttaa.
Omaan korvaani se on ok, eihän sitä koko päivää tarvitse kuunnella. Vaimo on ehkä herkkäkorvainen. ![]()
Minusta yksiöön tuommoinen perusjohdoton riittää hyvin. Meillä ongelma on se, että reilun 90 neliön rivitaloasunto pitää käytännössä imuroida kahdessa erässä. Se akku. Varsinkin nyt.
Liukukytkin saattaa olla näppärämpi kuin meidän Beldrayn “naksuteltava” painokytkin. Sen pieni “suunnittelukukkanen” on se, että OFF-asentoon pääsee vain isomman tehon kautta, ei suoraan pienemmältä teholta. Pitää siis naksutella koko sekvenssi läpi, vaikka käyttäisi vain pienempää tehoa: OFF - 1 - 2 -OFF. Aika pikku juttu, mutta on vaan pistänyt silmään.
Tuossa Philipsissä tehotasot ovat OFF-1-2-3.
Onko paikannin kodinkone? Ainakin ne avaimet on todennäköisesti kodissa kateissa, niin joo kai ![]()
Onko kenelläkään kokemuksia sellaisista vimpaimista? Meillä on vain android-laitteita, joten AirTagit taitavat olla poissuljettu vaihtoehto.
Tätä harkitsen ensisijaisesti:
Tämäkin voisi kiinnostaa, tosin ko. kauppapaikka hävettää
:
Ennen koneet tehtiin kestämään ![]()
Sasin astianpesukone on General Electric -merkkinen.
Mikä on käypä hinta pyykinpesukoneen ja kuivausrummun asennukselle, kun ne pitäisi saada vielä päällekkäin?
Onko jokin syy ettei itse voi asentaa? Mitä siis haluat että asennus sisältää?
Normaali asennus jonka käsitän siis:
- Pesukone alle
- Kuivuri päälle
- Laita pk/k kiinnikkeet
- Liitä letkut
Onnistuu kyllä “kaikilta”
Mutta jos siis pitää jotain vesivientejä tehdä (eli vaihtaa esim tuloveden hanan paikkaa) niin putkarihan siihen vaaditaan ja se menee tuntihinnalla + osat.
Vaikka asennus olisikin helppo niin jotkut taloyhtiöt saattavat olla sitä mieltä että asennuksessa pitää käyttää ammattimiestä.
Okei, mulle oli uutta että pesukoneessa tarvitsee käyttää. Olen tietoinen että tiskikoneen liittämisessä tarvitaan putkaria taloyhtiöiden ollessa kysymyksessä, mutta en ole pesukoneesta kuullut samaa.
Edit pikainen kuukletus:
Tuo oli vakuutusyhtiön näkemys.
Esim YH Kodit ovat sitä mieltä että pesukoneiden liittäminen kuuluu ammattimiehelle ja pesukoneita ei eritella mitenkään.
Varmaan siksi siinä oli tuo “Tarkista isännöitsijältä”.
Esim suurella vuokrayhtiöllä Lumolla voi pesarin asentaa itse kunhan ei muutoksia tee.
Asun vuokralla tällä hetkellä ja asensin ihan itse. Olisikohan pitänyt perhana lukea talokirjaa? No ei ole vuotanut. Ei ole YH:n kämppä.
YH Kodit tuntuisivat olevan löysästä päästä tai sitten siellä on tapahtunut joku aivopieru ja astianpesukone pitäisi olla pyykinpesukone sana.
Äkkiseltään en tuolta löydä mainintoja pyykinpesukoneesta. Olisikohan heidän aika vähän tuunata tuota ukk osiota.
Ensinnä haluan sanoa, että ymmärrän vakuutusyhtiöiden / yhtiöiden kannan näissä. Huvittaa silti ja jaan huvituksen. Nuorena poikana olin kesätöissä kodinkoneliikkeessä ja kuskailin kaikenlaisia kodinkoneita ihmisille. Asentelin pesukoneet vankalla ammattitaidolla. Ilman virallista koulutusta.
YH Kotien omilla asukassivuilta löytyy kirjautumisen takaa hieno vastuunjakotaulukko mistä tuon tiedon nappasin.
En ota asiaan enempää kantaa.
Mä olen ollut about 20vee YH Kotien asiakas ja saatte pohtia nimimerkin @Oijennus kanssa montako kertaa putkari on käynyt kytkemässä pesukoneita. ![]()
Jep ja varsinkin toi ero apk ja ppk asennuksen välillä.
Useimmitenhan astianpesukoneen ja pyykinpesukoneen asennusero on siinä että ppk laitetaan tilaan missä on lattiakaivo ja apk tilaan missä ei ole lattiakaivoa (suurempi riski vesivahingolle). Tästä syystä ppk saa usein asentaa itse, tilanne on toki toinen jos ppk laitetaan tilaan missä ei ole lattiakaivoa.
Kyse ei välttämättä ole koulutuksesta vaan vastuunjaosta?
Se “ammattimies” tekee työn jonkun yrityksen nimissä ja vakuutuksilla jolloin vastuu ei siirry kuulijalle vaan ammattimiehen edustamalle yritykselle.