Rakentaminen ja remontointi

@Oijennus aloitti aiheesta “Rakentaminen ja remontointi” -keskustelun ja juttua aiheesta näyttäisi riittävän.

Eli jatketaan keskustelua tässä :slight_smile:

4 tykkäystä

Remppa ketuttaa, mutta samalla saa hyvälle tuulelle, kun näkee homman etenevän.
Vanhassa talossa tulee yllätyksiä vastaan ja sitten pitää soveltaa.

Pitäisi varmaan perustaa tänne ketju “Rakenna ja remontoi”, mutta ei nyt tänään ainakaan jaksa. Ehkä jossain vaiheessa.

Niin ja puukkosaha on purkajan uusi leka.

E: Remontin hyvä puoli on, että ei tarvitse inttää kokoonpanoista kesken voittoputken.

3 tykkäystä

Kerro enemmän,onko koko talo remontin alla vai joku tietty huone?

Silloin tällöin alue kerrallaan, kun rahat riittää. Remppalainaa en ole ottanut. Nyt menossa kellarista osa uusiksi ja vessa.
Hyvin pitkälti itse askartelen, mutta sähköt ja muut tekniset jutut ammatilaisille.

2 tykkäystä

Tein aikanaan työkseni “remppaaa”.Paljon hajotin ja paljon remontoin. Päivätyön ohessa liikaa kaverien taloja ym. Siskon talo rempattiin kellarista kattoon.Uudestaan en lähde. (perkele ). Ny vaan remppaan ihmisiä.

Olen hengessä mukana.Tsemiii.

2 tykkäystä

Itse teen sitä tahtia, kun hyvälle maistuu. Välillä tuo puuhaminen on jopa terapeuttista.

Tää nyt on tällainen pikku projekti. Olisiko lattiapinta-alaltaan n. 30 m2.
Toki vedän kyllä käytännössä kuorille kauttaaltaan, jotta tiedän mitä missäkin on. Ja missä kunnossa.

1 tykkäys

Mä oon vähän kateellinen sulle. Remppasormi syyhyää mulla niin,et kohta nahka irtoaa. Pari vuotta oon katelllu remppakohdetta,mut tuo naisväki ei lämpene idealle.

1 tykkäys

Tulet tänne syyhyämään. :grinning:

2 tykkäystä

Ostat jonkun pienemmän remontoitavan artikkelin pahimpaan kuumeeseen.:slight_smile:

Kohta alkaa kuullostaan perinteisiltä talkoilta…talkoojuomineen.:grin:

1 tykkäys

Ei tuohon hommaan.

Kesällä sitten talon maalaus. Siinä olisi talkoota ja voin tarjota olutta.
Sillä ehdolla, että sivellin saa aikaiseksi noin 20m2 per tunti.

1 tykkäys

Kyllä,apu löytyy kaikkeen täältä.

1 tykkäys

Sähköhommiin?

Hyvä homma. Valitettavasti itselläni ei tämän viikonlopun jälkeen riittänyt virtaa laittaa ketjua kunnolla pystyyn.

Katsotaan, jos vähän lisää alustaisin viikon mittaan.

Tämä siis @iceman ketjulle.

1 tykkäys

Pikku projektiin minäkin mukaan suostuin.
Hiukan se homma lähti käsistä matkan varrella…:laughing:

2 tykkäystä

Kaverin auto rakennettiin samalla ideologialla ja helevetin hyvä ja hieno tuli.
Voimia projektiin!

1 tykkäys

Ei oo lupia enään.

1 tykkäys

Jatketaanpa otsikon aiheesta tässä ketjussa. Siirrossa muutama viesti saattoi mennä väärään järjestykseen…

5 tykkäystä

Oli tosiaan pidemmän aikaa jo tarkoitus laittaa tämä ketju pystyyn. Tähän ketjuun puolestani voisi mennä myös puutarha ja terassi ym. rakentaminen.

Itselläni on sellainen vanhempi talo mitä olen laitellut kuntoon pikkuhiljaa. Käytännössä tila kerrallaan ja periaatteella, että remonttilainaa en ota kuin pakosta.
Remonttia en aloita väkisin, vaan sitten kun itsestä siltä tuntuu. Remontti on pahimmillaan pakkopullaa ja parhaimmillaan terapiaa ja pään tyhjennystä.
Rokki soimaan nappeihin, kuulokkeet korviin ja suojalasit silmille. Tämän jälkeen sorkkarauta käteen ja seinää matalaksi, niin parin tunnin päästä pomokin on ihan kiva.
Remontissa sähköhommat ja muut vaatimmat hommat annan aina ammattilaisille tehtäväksi. Itse pintoja, levytyksiä, villloja, runkoja, ovia, toissijaisia laatoituksia jne. Hanan vaihtokin menee.

Mutta joo. Haluaisin tällaisessa remppaketjussa, että uskalletaan kysyä ja kysellä remonttiin, pihaan ym. liittyviä asioita. Ja jos joku ei johonkin kysymykseen halua vastata ketjuun, niin aina voi laittaa yksityisviestillä.

Uskoisin, että itsellänikin on jotain annettavaa tähän ketjuun tietyissä asioissa.

6 tykkäystä