Kodinkoneita ostamassa

Pitäisi koiratalouden haasteisiin pystyvään varsi-imuriin sijoittaa pääomaa. Onko palstalaisilla antaa kokemuksia, vinkkejä ja ajatuksia päätöksentekoni tueksi?

Imuriin ei huvittaisi rahaa käyttää mutta toisaalta laadukkaalla laitteella lattioiden putsaamisesta voi tulla jopa miellyttävä kotityö. Auttakaa!

Moneskohan kerta tämä on, kun olet imuria hankkimassa ja tarvitset siihen apua :smiley: Ei mitään, jatkakaa! :smiley:

2 tykkäystä

Meillä on Electrolux 500 varsi-imuri ja keskuspölynimurisysteemi. Varsi-imurilla saa karvatkin näppärästi imuroitua.

Varsi imurilla saa muruset ja pölypallot helposti talteen päivittäin ja keskuspölynimurilla sitten isompi siivous. Pysyy koti lyönnissä ja siistinä helposti.

1 tykkäys

Lidlin Silvercrest varsi-imurissa on aika hyvä hinta-laatusuhde. Maksaa 70€ ja en kyllä huomaa eroa kalliimpiin laitteisiin mitä tulee imutehoon. Kestävyydestä en osaa sanoa mitään vielä. Takuu kuitenkin taitaa olla 5 vuotta. Pölypussiton malli.

Reteet "ajo"valotkin Silvercrestissä on bonuksena eli valaisee nurkat, kun imuroi. Se on kuin Ferrarilla vetelisi Milanon yössä, ainakin melkein. Lievänä minuspuolena imurin mukana ei tule minkäänlaista telinettä, mutta se pysyy kyllä pystyssä ilmankin.

1 tykkäys

Tarkkaa kirjaa pidät kyllä😂 Edellisen laitteen akku vetelee viimeisiään ja tarvekin sittemmin vähän muuttunut, joten tiedustelen.

Pitänee nuukana miehenä täräyttää @Sardion:in vinkillä Lidlistä edukas malli ja katsoa onko köyhällä varaa halpaan😅

1 tykkäys

Meillä on halpa varsi-imuri, Beldray Airgility 22.2V. Siitä olen täällä jo taannoin kirjoitellutkin. Perheessä kaksi kissaa… Siinä ympäristössä ihan ok laite varsinkin hintaansa nähden ja uusi akkukin löytyi edullisesti. Kaikki muu se imuroi, mutta ei hyvin hiekkaa. Tehoa saisi olla enemmän. En ole Dysoniin sijoittamassa, vaan luultavasti hiukan parempaan edulliseen varsi-imuriin. Kun tuon Beldrayn akku taas hiipuu, niin en uusi akkua vaan koko laitteen.

Hiukan olen alustavasti pitänyt silmällä tämmöistä laitetta (tai vastaavaa) kuin
OBH Nordica EO9671NO X-Force Flex 8.60 Animal. Uskoisin sen olevan hiukan tehokkaampi kuin esim. Lidlin Silvercrestin, jonka uskon olevan lähellä omaa nykyistä laitettani. Tuota OBH:ta on välillä saanut halvemmalla kuin tuo 180€. En ole Laihialta, mutta jotenkin vaan kirjaa itselleen “syöttöpisteen”, jos tuo saa hintaan 129€ tai jopa 99€. Noitakin hintoja on välillä nähty. :wink: :wink:

Kerran kuussa imuroidaan 20V vanhalla pussillisella johdollisella imurilla, joka on 1500W ja OBH Nordica. Hyvin on kestänyt. Letkua pari kertaa on hiukan fixattu eli lyhennetty 5-10cm, niin on saatu rikkinäinen osa pois ja kaikki on kuin uutta.

2 tykkäystä

Jos haluatte vaihtaa jääkaapin kätisyyden niin pysykää helvetin kaukana Electroluxeista. Tunti ährättiin kaverin kanssa ja kirottiin paskaa suunnittelua. Entiseen AEG:hen meni vartti ja kaveri kertoi vaihtaneensa yksin Liebherriinsä viidessä minuutissa.

Vanhempien joskus 10 v+ ostama pesukone oikkuilut jo hetken ja nyt varmaan joku venttiili petti, kun tuntuu ettei ottais enää vettä sisään. 6kg päältätäytettävä ja seuraava saa olla kyllä isompi ja sivusta täyttö. Onko kokemuksia jostain hyvästä 3-400 egen mallista?

Tuo ollut nyt reilun 1,5 vuotta, joten ollaan vielä odottavalla kannalla. Ihan hyvät ohjelmat joita saa tarvittaessa lyhennettyä. Näitä on aina välillä myyty 350 kieppeille kampanjoissa. Eipä pesukone juuri tuota halvempi voi olla.

Tää vois olla asiallinen siihen rahaan. Tarjouksessa tällä hetkellä ja hyvät arvostelut.

Pesukoneesta vinkkaisin ostamaan mielummin tarjouksesta 500€ maksavan kuin 300-400€. Ero hinnassa näkyy osien laadussa ja sitä kautta kestävyydessä. Mikään ei ole kettumaisempaa kuin hajonnut pesukone ja selvittely voiko sitä korjata.

Omat henkilökohtaiset kokemukset ovat olleet puolestaan sellaiset, että nuo “keskihintaiset” ovat ihan yhtä paskoja kuin halvat paitsi, että maksavat enemmän. Erot lähinnä digitaalisella puolella “ominaisuuksissa”.

Ostaisin siis itse joko halvan peruskoneen, tai sitten oikeasti kalliin, jota voi/kannattaa mahdollisesti huoltaakin.

Upo (Gorenje) slim line pyykkäriin ihan tyytyväinen. Kokemuksia kahdesta yksilöstä.

3 tykkäystä

Eipä noita korjailla, kestää sen mitä kestää ja uusi tilalle. Meillä kaikkein vähimmän aikaa kestäneet koneet ovat olleet ne kalleimmat 700€ luokkaa olevat ns. laatukoneet. Oliko sitten huonoa tuuria vai mitä, korjausarvio koneen hinnan verran.

Itse olen omani (bosch) korjannut, poistopumppu oli helppo vaihtaa. Kone kylelleen, virtapistokeet irti → letkulemmarit irti → kiinnitys ruuvit irti, ja uutta osaa käänteisessä järjestyksessä.

Sellasen haluaisin missä ei ole mitään wifi-juttuja. En halua et naapuri alkaa säätää ohjelmia.

Voi olla, pitäisi päästä tehtaalle katsomaan mistä hintaero muodostuu saman valmistajan mallien välillä. Itse kyllä luulen, että vähän kaikessa mitä meille myydään, hintaero tulee pitkälti raaka-aineiden laadusta ja määrästä. Se on mielestäni selvää, että kaikista halvimpiin tuotteisiin laitetaan huonompilaatuisia osia. Pesukoneessa on se sitten todella synkkää, kun joku osa hajoaa tämän takia kolmen vuoden kohdalla.

Eihän ne mee wifiin, jos et itse laita. Ei ne oo pakollisia. Toki turha ominaisuus..

Semmoinen vielä menee, mutta jos on rumpu vinossa ja takuu ohi. Eli yhdessä merkissä joku heikko paikka ja syynkin kertovat kuin apteekin hyllyltä, mutta silti on kuulemma harvinaista. :grinning_face:

Eikös noi rumputakuut ole aika pitkiä, 10v tjs. Poistopumppu vika oli helppo todeta, vakuutuksista korvaus, ja osa tais olla 60€ postikuluineen. Jäi vielä tekopalkkaakin.

Riippuu merkistä, itse totesin, että nyt riittää kyseistä merkkiä. Kotivakuutushan noita korvaa takuun jälkeen.