Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

Millä perusteella Aittokallio on 1, ja Garteig 2. Liigan tämän hetken tilastoissa?

Liigan tilasto

Aakkosissa. Jaa, olivat aiemmin tasoissa. Varmaan jäänyt.

Ainakin sama pmk.

1 tykkäys

Lista on defaultina järjestetty päästettyjen maalien keskiarvon (KA) mukaan, joka on molemmilla 0,75. Näin ollen ovat aakkosjärjestyksessä ja A tulee ennen G:tä.

Muita tilastojen mukaan voi järjestellä painamalla sanaa. Esim. T%.

1 tykkäys

Kiitoksia infoista! Mun papereissa meidän G on kyllä eka! Mokomat aakkoset otettu käyttöön ennen torjunta%:a ja voitettuja otteluita!

Aloin eilen CHL-matsia katsellessani miettiä, miten liigajoukkueilla mahtaa sisäinen tiedotus toimia johdolta pelaajille. Lähinnä kiinnostaa, miten pelaajat saavat vaikka tulevan viikon ohjelman tietoonsa, tuskin A4-paperilla? Valmennus kertonee tarpeensa joukkueenjohtajalle joka välittää tiedon pelaajille. Kuinka paljon etukäteen pelaajan on tiedettävä ”työvuoronsa”, kai siinä on Liigassa tietty sääntö vai meneekö joukkuekohtaisesti? Onko jokin intranet-kanava käytössä?

1 tykkäys

Meillä on Blood tällä hetkellä. Lasse Kukkonen lienee Kärpissä. Jonne oli TPS:ssä…Eli ketä pelaajia on joukkueissa ns. kulttimaineessa? Ei niinkään välttämättä se ykkös ikoni tai edes suosikki. Dostalia viime kaudella puhuttiin jo kuninkaaks osan Ilvesläisten suusta.

Eikös joka jengistä tällänen kaveri löydy?

@Pete27, tässä mun “lottorivi”:
HIFK - Åsten
HPK - Karjalainen
Ilves - Rautiainen
Jukurit - Piitulainen
JYP - Immonen
KalPa - Kantola
KooKoo - Bonsaksen
Kärpät - Kukkonen
Lukko - Danforth
Pelicans - Björninen
SaiPa - Koho
Sport - Riska
TPS - Pajuniemi
Ässät - Pihlajanmäki

1 tykkäys

Pospisil.

1 tykkäys

Morley kun sai tänään kakkosen huitomisesta, onko vanha kunnon keihästäminen siirretty huitomisen alle? Vai onko tuo munakoukku aina tuomittu huitomisena?

Mitkä on hyviä “kikkoja” rikkoa vastustajaa ja toivoa, että tuomari ei näe?

• Lyöt mailaa vastustajan luistimen kantaan.
  • Painat housuista? Tämä on jo liian tuttu tapa.
  • Mailalla voi naputella sisäreittä.

Onko muita ideoita?

Maalin edessä “painiessa” voi lähes koska tahansa keihästää ja tuomarin käytännössä mahdoton huomata. Itse en harrasta.

Nyt kun toi ipan miehen ketju on tossa pinnalla, niin miten helvetissä 200g hiilikuitumailalla pystyy muka napauttamaan pelaajaa jalkaan niin, että lähtee tasapaino?

Omalla kokemuksella ainakin niin, että osuu sopivasti suojaamattomaan kohtaan. Tuosta klipistä itse mahdoton sanoa, osuiko Ikonen niin.

2 tykkäystä

Ok, kipurefleksi voisi olla järkevä selitys, mutta laittaa ihmetteleen miten nykymailoilla voisi saada niin paljon liike-energiaa aikaan, että jalat pettää iskun voimasta.

Nykymailat on kuitenkin kovaa materiaalia ja kevyitä, joten niitä helppo heilautella. Eikä sen iskun tosiaan aina kovakaan tarvitse olla, että jalka pettää hetkeksi.

2 tykkäystä

Joo, mutta se tossa hämmentääkin. Voin uskoa, että jollain kilon puumailla saa niin paljon voimaa iskuun, että jalka pettää alta, mutta vaikea uskoa noista nyky hammastikuista.

Joo, ymmärrän. Kyllä noilla tarvittaessa murtaa vaikka käden.

1 tykkäys

Helpolla. Hiilikuitumailan painolla ei o mitään tekemistä asian kanssa, sitä mailaa käyttää yleensä yli 70 kilon pelaaja. Ja sitten jalkaan ei ihan hirveästi tarvi painaa esim kaarreluistelussa kun saa terän haukkaamaan jäähän ja sitte mennääänkin.

2 tykkäystä

Helpolla lähtee tasapaino alta. Tuossa Vartiaisella on muutenkin lähes koko paino yhden jalan varassa. Se ei tarvitse paljoakaan iskua sivusuunnasta, että terä hörppää jäätä ja pelaajasta tulee matkustaja.

2 tykkäystä

Keihästys on olemassa, mutta siitä seuraa aina suihkukomennus. Luulen, että Morleyn tapauksessa ei nähty kunnolla mitä tapahtui tai mihin osui ja annettiin siksi pieni rangaistus. Selvä keihästys tuo oli.

2 tykkäystä