Käytän pääsääntöisesti Uberia enkä takseja (no Taksi Tampereen autoja ne yleensä on), mutta hinnat ovat selkeästi nousseet aiemmasta (on ne edelleen n. 2/3 Taksi Tampereesta) eikä promojakaan oikein tule enää. Tai ehkä niitä ei tule itselle, kun olen vakioasiakas.
Mutta, miten Bolt toimii Tampereella? Autojen saatavuus ja hinta vs. Taksi Tampere?
Jos tilaan taksin, niin katson aina hinnan kolmesta apista: Uber, Bolt ja Menevä. Sitten valitsen halvimman. Yleensä näistä jollain on joku ale-kampanja päällä. Taksi Tampere maksaa keskustasta lentokentälle 50€, kun Menevä maksaa 36€. Aika suuri ero.
Bolt toimii ok ja on aika samanhintainen Uberin kanssa, mutta kehyskunnissa se ei toimi.
Hyvin toimii Bolt Tampereella. Etenkin noin 5km säteellä keskustasta, missä itse asun niin autoja on aina saatavilla alle 10min sisään.
Hinnat kohtuullisia, aika samaa tasoa uberin kanssa. Mutta itse olen tykästynyt bolttiin enemmän.
Kuljettajat pääsääntöisesti olleet ihan ok. No sellaisia kartasta ajajiahan ovat monet, mutta niin se taitaa olla isoimmassa osassa takseja, kun koulutus on jäänyt pois, eikä kaupunkituntemusta enää edellytetä.
Autot ovat melko usein samoja joita tulee muillakin sovelluksilla ja toisinaan jopa Taksi Tampereen autoja.
Itsellä käytössä Bolt, Uber, Menevä ja lisäksi 02taksi, josta saa monta tarjousta
Niistä halvimmalla liikkeelle. Boltilla jos säätää lähtöaikaa esim 15min päähän ”nyt” sijasta, saattaa hinta välillä tippua selvästikkin. Tai ainakin ennen toimi noin. Sanoisin että 60% Bolt edullisin, 20% Uber, 15% Menevä ja 5% Muut.
Menevä tosiaan tuli hiljattain rytinällä markkinalle haastaen Uberin ja Boltin 5 € kyydeillään. Mutta käytännössä noita kyytejä on saatavilla vain silloin, kun on todella hiljainen aika.
Myös Uberilla usein aika reipasta heittoa hinnassa, kun odottaa 15-30 minuuttia.
Yksi taksikuski sanoi suoraan, että Bolt ja Uber ovat halvimmat. Hänellä oli kaikki nuo sovellukset auki samaan aikaan.
Menevä on tosiaan lähtenyt ihan tosissaan hintakilpailuun mukaan, mutta ei se aina ole halvin.
Hintavertailu keskustasta Tesomalle nyt, matkaa 9 km:
Menevä 17€ kiinteä
Bolt 22,40€
Uber 24,09€
Taksi Tampere 34,10€ kiinteä
Halvimman ja kalleimman välillä yli kaksinkertainen ero. Kahden halvimman välillä 5,40€ ero on myös jo ihan merkityksellinen. Hinnat jokaisen yhtiön omasta sovelluksesta katsottu.