Liput Tapparan peleihin 2019-20

En usko, että 7 eurolla olisi järin huikeita yleisömääriä nähty.

Itse vähän luulen, että vaikka lippu olisi pyöreät nolla euroa, mutta se täytyisi jostain hankkia, ei CHL-peleihin saataisi kovin huikeita yleisömääriä, valitettavasti. Sen sijaan kun saat lipun käteesi, tulet varmasti huomattavasti todennäköisemmin paikalle.

Ennen kaikkea kyse kuitenkin siitä, että tällä tavoin houkutellaan halliin paljon porukkaa, joka ei muuten peleissä edes kävisi. Pelkästään edulliset liput taas kohdentuvat aika pitkälti sille vakiporukalle, joka ei aiempien kausien 10e lipuilla + kausarilaisten ilmaisella pääsyllä ole saapunut ennenkään paikalle.

Tietysti ilmaiset liput ovat riski, jos niihin totutaan. Toisaalta voi kysyä, onko riskiä olemassa, jos monen kauden kokemuksella voidaan jo nähdä, ettei maksuhalukkaita ole tähän mennessäkään juuri ollut ja en usko, että kovin moni haluaa tuosta perinteisestä CHL-pelien “tunnelmasta” mitään maksaakaan. Kenties maksuhalujakin tulevaisuudessa muodostuisi, kun ihmiset löytäisivät näihin peleihin ja tottuisivat niissä käymään?

4 tykkäystä

Tuossa aiempien vuosien raportteja pudotuspeleistä. Ilmoitettu parina viime vuonna yli 4 tuhatta. Silti ei ole kuulemma väkeä saatu. Muistaako joku, onko silloin ollu vastaavia kampanjoita ilmaislippujen kanssa?

Muistaakseni ei ole ollut aikaisemmin tälläistä kampanjaa ainakaan tuollaisessa mittakaavassa. Omasta mielestä onnistunut veto, toki jos firmoille jää lippuja jakamatta, niin aikaisemmin yleiseen myyntiin täytyis saada ettei ihmiset jää verkon puolelta ilman. Itse olen tyytyväinen kausikorttilainen, eli jos ostan kausikortin niin se toimii vain ja ainoastaan liigassa ja hyvä lisä CHL alkulohko. Jos halua on mennä katsomaan CHL pudotuspelejä jossa laadukkaampaa kiekkoa kokolailla pelataan, niin voin mielelläni 10e/lippu maksaa.

1 tykkäys

Aiempina vuosina kausikortin kyljessä tuli liput CHL-peleihin. Se varmaan selittää menneiden vuosien yleisömääriä. Tappara kuitenkin myy sellaiset ~3000 kausikorttia kauteen. Tietojeni mukaan:

2016–17 CHL mukana vs. SaiPa (yleisöä: 3478)
2017–18 CHL mukana vs. JYP (yleisöä: 4221)
2018–19 CHL mukana vs. Kometa Brno (yleisöä: 4049)
2019–20 CHL ei mukana vs. Zug (yleisöä: 5275)

Viime vuonna Brnoa vastaan jaettiin ilmaislippuja TAMKlla ja Kauppiksella. Kommenttien perusteella jossain määrin runsaasti ja auliisti.

2 tykkäystä

Juu, aiemmilla kausilla CHL-pelit sisältyi kausikorttiin pois lukien mahdollinen finaali. Sanoisin, että hatarien muistikuvieni mukaan aiempina vuosina ilmoitetun ja todellisen yleisömäärän välillä on ollut suurempi ero kuin tänä vuonna. Etenkin tuo JYP-peli on jäänyt mieleen antikliimaksina; puolityhjä halli, hankala peli josta niukka voitto ja maalieron vuoksi lomille CHL:stä.

Nyt enää noin 100 lippua istumapaikoille vapaana. Hienoa nähdä, että tällä kaudella jo kolmas loppuun myyty halli paikallispeliin tulossa, vaikka Suomi pelaa samaan aikaan merkittävää jalkapallo-otteluakin.

4 tykkäystä

Helposti tulee täyteen :+1: pelin jälkeen vaan vauhdilla torille :wink:

1 tykkäys

C3 vapautunut noin 20lippua paikalliseen.
Edit. Lisää vapautui.

1 tykkäys

Huomasin myös ja ihmettelin mistä tuollainen vapautuminen johtuu? Ei kai näissä paikallispeleissä ole mitään “vieraskiintiöitä” lipuille?

Nyt on noin 120 istumapaikkaa siis vapaana, mutta eiköhän ne ennen huomeniltaa tule myydyiksi.

1 tykkäys

Joo, ei mitään hajua mistä niitä sinne ilmestyi. Kyllä uskon että ne ennen huomista menee, mutta saa nähdä paljonko seisomalippuja on mennyt.

Mites te ootte toiminu sen fan-clubin vapaalipun kanssa. Siinä lukee, että lunastettava tuntia ennen peliä. Kai sen saa lähempänäkin pelin alkua lunastettua? Tarttis käyttää se pois, mutta ei huvittais tuntia notkua siellä hallilla.

Ite oon ainakin saanu lähempänäkin pelin alkua.

1 tykkäys

Ei mitään virkaa sellaisella kellonajalla.
Taisin viimekaudella hakea itse lipun 10min ennen pelin alkua pois, ja kukaan ei sanonut mtn.

1 tykkäys

Olen itse lipun tekstin mukaan ymmärtänyt asian niin, että lipun voi lunastaa aikaisintaan tuntia ennen ottelun alkua.
Tämä olisi toisaalta ihan loogista, että ostetut liput laitetaan näiden vapaalippujen edelle sellaisessa täysin poikkeuksellisessä tapauksessa, että halli myytäisiin tuntia ennen ottelun alkua loppuun.
Olen siis käyttänyt vapaalipun noin 5 minuuttia ennen ottelun alkua.

4 tykkäystä

Oletteko onnistuneet ostamaan Smartum-seteleillä useampia lippuja kerralla? Kokemuksia kyselen kaverin puolesta!

Silloin kun mulla oli smartumit pari vuotta sitten käytössä (nykyisin ePassi) niin vain yhden (eli sen oman) lipun sai lunastaa smartumeilla. Tietenkin yhden lipun vaikka useampaan matsiin kerralla.

Ja miksei vaikka samaankin? Eri kerroilla jos ostelee?

1 tykkäys

Näin olen kuullut jonkun tehneen… :wink:

1 tykkäys

Mää maksoin e-passilla 4 lahjakorttia mihin vaan peliin ja yhdellä kertaa toimistolta. Lippupisteellä saa vaan 1 ja se merkitään vielä nimellä. 20 e/ lippu. Seisomaan olis ollu 15e mut olis saanu vaan lipun kerralla ja sun täytyy tietää mihin peliin sen ostat.

1 tykkäys

Fan Clubin ilmaislipuissa lukee, että paikkoja olisi rajoitettu määrä D-katsomoon. Onko kokemuksia onko tuossa perää? Kannattaako lähteä tänään kokeilemaan vai jääkö luu käteen?