Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Tuossa on oikeesti todella hyvä kysymys.
Pääsääntönä täällä menee hienosti.
Ja kaikki on jees.
Palaan edelleen tuohon viestiini niin erikseen jopa mainitsin että en tee tästä korona ketjua…

Tuo esimerkki minkä annoit tuosta levin keissistä niin jos esim sen muotoilisi niin että ei arvaa mennä sinne laskettelemaan koska juurikin siellä oli tälläinen tilanne ja laittaisi linkin ja viestin lasketteluketjuun missä puisi mitä piti esim siellä tehdä. Menisikö ohi? Ja lippua tulisi.

En tiedä sit et kumpi ketju olisi esim tuolle oikea

Liputuksissa on nykyään aika linja. Milloinkaan ei tiedä kuka mistäkin mielensä pahoittaa. Toisin oli muutama vuosi sitten.

Ihmisillä taitaa olla hermo pinnassa ja liput liehuu.

Edit… Olisi hauska tietää että kuinka paljon tänä vuonna on palstalla lippuja tullut yleisesti ja esim Vertailuna 5 vuotta sitten

Ihan lyhyesti niin IMHO itse odotan esim että Black Friday tarjousketjussa keskusteltaisiin tarjouksista.

Mielestäni tuo Black Friday koronaan liittyvä löytyy kyllä ihan hyvin tuolta koronaketjusta kuten sen sinne joku laittoikin.

Jos jollain on esittää joku loogisesti ja järkevästi erilainen jopa parempi käytäntö niin olen kyllä valmis sellaistakin käyttämään.

9 tykkäystä

Samaa mieltä sinällään. Mutta ei se aina ole helppo päättää mihin ketjuun viestin laittaa. Just linkitin nuorten mm+kisoja koskevan uutisen mahdollisesta perumisesta U-20 mm-ketjuun, mielestäni se kuuluu sinne. Jos ei niin saa liputtaa.

2 tykkäystä

Ihan eri asiahan tuo on. :smiley: Oikeaan ketjuun laitoit uutisen kun tuleva tapahtuma jossa kerroit mahdollsiesti sen peruuntuvan. Toisin kuin alennusmyynti ketjuun ei kuulu mitkään menneet altistumiset kun sille on oma ketjunsa.

Eihän tässä oo ainakaan itselle mitään ihmeellistä.

7 tykkäystä

Koronaketjussa ei pysty muokkaamaan liputettua viestiä johtuen tästä hidastetusta vastausajasta. Ilmoittaa vaan että slow mode päällä viestiä ei voi muokata.

Tai sitten en vain osaa.

3 tykkäystä

Myöskään lähetetyn viestin (vaikkei ole liputettu) muokkaus ei toiminut ihan yhtä helposti kuin “ei hidastetuissa ketjuissa”.

Mitä tarkoitat tällä, voisitko kuvata tarkemmin?

Koitin lisätä linkkiä Aamulehden sivulle tuohon viimeiseen viestiini jälkikäteen, niin tulee tällainen ilmoitus.

2 tykkäystä

Taitaa olla kyse tuosta tunnin säännöstä ja ei sentakia anna muokata viestiä

Itse en pystynyt muokkaamaan liputettua viestiä missään vaiheessa.

Sama herja tuli itsellekin kuin @Oijennus tuohon laittoi.

No siitä syystä mulla lähti natsat. Palautetaanko nyt??? No eipä sillä väliä ole, mutta hyvä että nyt löytyi todiste etten valehdellut.

1 tykkäys

Ajattelin nostaa asian esiin kun muistelin että kerroit ongelmista muokata liputettua viestiäsi.

1 tykkäys

Ainakin itse olen huomannut sen että muokkausta on koskenut se tunnin sääntö

Joskus laitoin jonkun linkin kyseiseen ketjuun ja piti laittaa twiitti myös. Ei onnistunut muokkaus

Tämä oli eri juttu, kun viesti palautettiin näkyviin, eli minulla oli ainakin vuorokausi aikaa korjata. Mutta tuo slow mode ilmoitus tuli tuli vielä seuraavana päivänäkin. Mutta edelleen on siinä omaakin syytä, olisi pitänyt kysyä ja tarkistaa heti missä vika. Niinkuin @taakka teki nyt, kiitos!

2 tykkäystä

Tulee seurattua (nykyään vähemmän) tuota erästä kalastusaiheista sivustoa.
Tuota seuratessa tämän palstan liputus systeemille ainakin minä annan vahvan yläpeukun. Myös moderointi on hyvää täällä yleensä.

Vai mitä olette mieltä, olisiko hienoa saada tämänkaltaisia ketjuja tänne enemmän?

https://www.perhokalastajat.net/keskustelu/viewtopic.php?t=107842

4 tykkäystä

Tossa sanotaan että pitää olla rekistöröityny että näkee lukee ketjun.

Johtuen siitä, että tuo ketju lähti ihan välittömästi väärään suuntaan. Tuolla on sellainen tapa, että ketjuja ei poisteta, vaan ne siirretään ns. suljetulle alueelle. Eilen tuo vielä näkyi kirjautumattomille. Tuolla jää kaikki viestitkin näkyviin ja ketään ei poisteta, vaikka mitä tekisi.

Mutta ei tuolla ole väliä. Ilman mitään nuoleskelua mihinkään suuntaan, pidän tätä liputusta ja valvontaa tällä palstalla hyvänä. Esim. tuo em. palsta on mennyt todella heikoksi ja monta hyvää ja osaavaa kalamiestä on jättänyt palstan ihan täysin.

3 tykkäystä

Muistaisin kyllä pari kenkimistä, kun tuota muutamia vuosia sitten aktiivisemmin seurailin. Olivat kyllä todella sakeita trolleja ja todella kauan sitäkin touhua katsottiin. Sitten siellä on tiettyjä tapauksia, jotka aloittavat vänkäämisen milloin missäkin ketjussa, ja sitten moderaattori päätyy leikkelemään ketjusta viestejä uudeksi viestiketjuksi suljetulle alueelle.

No kaipa jokaisella harrastusfoorumilla on omat lajiniilonsa.

Minä sen liputin. Perustelin liputuksen sillä, että kyseessä on meemi ja meemit ovat sääntöjen mukaan kiellettyjä. En mistään muusta syystä.

Ok. Mää ajattelin, että noissa meemeissä oli jotain poikkeuksia jos riittävän osuvia on keskusteluun. Ja toisaalta yks ongelma niissä on se, että ne rikkoo tekijänoikeuksia usein ja kuvat kuormittaa palstaa. Nyt laitoin just sen takia linkkinä. Mutta se oli ja meni, ei siinä mitään. Kiitti vastauksesta.