Loukkaantumisista / poissaoloista tiedottaminen

Joo, ajattelin vain että jos tuo loukkaantumistilanteen raportointi on nimenomaan joku Terveystalon oma konsepti.

1 tykkäys

Tästä tulee aina ikuinen luuppi, mutta laki ei anna mahdollisuutta työnantajan kertoa työntekijöidensä terveystilanteesta - se on aika tiukka tässä.

Työntekijä toki itse voi kertoa terveystilanteestaan miten haluaa.

Eli käytännössä kaikki muut liiga joukkueet rikkovat tuota ohjetta. Eikä se aiheuta mitään toimia tai sanktioita muille seuroille.

En minä kaipaa kenenkään terveystietoja. Mutta se minua kyllä kiinnostaa kuinka kauan pelaaja X on pois Tapparan kokoonpanosta eli työpaikalta. Tuon poissaolon saa viestisi mukaan kertoa.

Enkä minä kaipaa mitään tarkoja tietoja. Vaan tyylin pelaaja X on pois työpaikalta joitakin päiviä tai 1-2 viikkoa tai 1-2 kuukautta tai pelaaja X ei ole työpaikalla enää tällä kaudella. Kelpaisiko tämä?

4 tykkäystä

Hifki osiossa taas hieno esimerkki mitenkä loukkaantumisista tiedotetaan tyylikkäästi. Mutta Tapparahan ei voi noin tehdä koska tietosuojavaltuutettu on sen Tapparalta kieltänyt!

Kyllähän tämä Leksan tilanne säälittää HIFK:lle tipahti ikävä uutinen (msn.com) .

Ja samalla IFK:lle osuneiden loukkien määrä.

Itse pidän kyllä tästä Tapparan toimintamallista.

14 tykkäystä

Mikä ihme tuossa Tapparan linjassa nyt noin hiertää? Jos Tapparan sisällä on sovittu noin toimittavan, niin sitten toimivat. Muut seurat toimii omalla tavallaan. Tanuksen kohdalla oli viimeisin tieto kuukauden päästä (?), mutta jotenkin kuulostaa siltä että ei ehkä sekään riitä. Kuitenkin loukkaantumisissa voi tulla takapakkia tai positiivisia yllätyksiä, niin Tapparan linja on mielestäni hyvä. :ok_hand:

2 tykkäystä

Tanus oli poikkeus. Muuten noista poissaoloista ei Tappara ole perinteisesti tiedottanut mitään. Ja se mykkä koulu siis hiertää. Huonoa asiakaspalvelua kun ei kerrota mitään poissa olojen pituuksista. Ja tuo tiedottamattomuus taas johtaa käsittämättömiin huhuihin tälläkin palstalla. Näin kävi myös Tanuksen kohdalla. Kunnes Tanus katkaisi itse huhuilta siivet.

1 tykkäys

Miksi antaa vastustajille ylimääräistä tietoa loukin pituudesta tai esim. Laadusta. Vai olisiko se järkevämpää, että Tappara ilmoittaa koko kansalle, että minkä vamman kanssa pelaajat milloinkin pelaavat? Joukkueen sisällä tiedetään varmasti mikä on tilanne milloinkin ja me fanit saamme luvan tyytyä siihen.

Ja sen verran vielä, että ymmärrän jos joistain pitkistä ja vakavista poissaoloista ilmoitetaan, kuten viimevuonna Merelä. Mutta jokaisesta pikku vammasta/ poissaolosta ei ole Tapparan mitään syytä raportoida, jotta fanit tietää missä mennään.

2 tykkäystä

Eiköhän ne vastustajat tiedä ilman tiedottamistakin, kun piirit ovat kuitenkin pienet.

2 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Tapparan sairastupa ja muut poissaolot 2023-24

Harmaalla rajalla Lukkokin on sen suhteen, että raportin on sponssannut Terveystalo ja on vielä nimeltään Loukkaantumisraportti… ei työpaikallakaan saa pitää sairauslomalistaa seinällä lain mukaan. Voidaan periaatteessa vain todeta, että työntekijä on poissa toistaiseksi.

Onko pelaaja sairaslomalla, jos on loukkaantunut? Tätä juurikin hain eli pelaaja on töissä, vaikka ei voisi pelata. Silloin ei seura tee virhettä.

1 tykkäys

Pilkunviilausta - juuri viikko sitten käytiin Lukko -ketjussa Lukon poissaolijoita läpi ja kyseisellä listalta palasi sairastumisen jälkeen rosteriin mm. Joonas Järvinen.

Tämä nyt varmaan on puitu jossain moneen kertaan, mutta kun en ole aiemmin törmännyt ja en löytänyt aiempia keskusteluita, niin miksi Tappara ei tiedota sairastuvan tilanteesta?

Itse ainakin olen kannattajana kokenut arvokkaaksi miten Turussa on tätä nyt koitettu terävöittää:

3 tykkäystä

Sitä keskustelua on tämä ketju täynnä.
Lyhyt, mutuiluun perustuva tiivistelmä: Pelaajien terveystiedot ovat yksityisiä, eikä työnantajalla ole oikeutta niitä julkaista. Toki pelaajan luvalla tietojen julkaiseminen on sallittua, mutta Tappara lienee ottanut tietoisesti ehdottoman ja selkeän linjan asian suhteen = mitään tiedoteta. Kun mitään ei tiedoteta, ei tarvi aina miettiä tapauskohtaisesti mikä on sopiva määrä tietoa, mikä liikaa tai mikä liian vähän.

Onhan se toki faneille vähän tylsää, mutta tuskin se kenenkään elämänlaatua merkittävästi heikentää.

13 tykkäystä

Olisi kiva kuulla pelaajienkin mielipiteitä tästä. En muista nähneeni haastatteluja.

Onpahan ainakin selkeä linja Tapparalla niin ei tarvii arvuutella tuleeko jotain kommentteja.

2 tykkäystä

Tämä on sinänsä hauska, kun kukaan muukaan ei ilmoita terveystiedoista mitään. Ilmoittavat vain arvioidun ajan, kuinka kauan on sivussa. Tapparan ei tarvitse tehdä omia tulkintojaan, koska ymmärtääkseni sopimukset ovat kaavaltaan pelaajilla samanlaiset.

Mielestäni enemmän ammutaan omaan jalkaan, kun jätetään spekuloinnille sijaa, kun kukaan ei tiedä onko pois pelin vai koko kauden.

1 tykkäys

Eiköhän ne tiedä kenen tarvii tietää. Meidän ei tarvi tietää, ja vaikka se aiheuttaakin spekulaatiota jossain intternetissä, se spekulaatio tuskin vaikuttaa organisaation päivittäiseen tekemiseen yhtään mitenkään.

5 tykkäystä

Ei kai se elämänlaatua heikennä sen enempää ku vaikkapa Tapparan tappio. Tää vaan on semmonen laji, että kaikki mitä oman suosikkijoukkueen ympärillä tapahtuu, kiinnostaa.

Ylläolevasta @tp2 :n viestistä oon ylipäänsä ihan samaa mieltä. Miks ei voi antaa jotain tietoa? Esim. Granath on jo niin suosittu pelaaja, että sen paluuta olis voinu hyvin vähä hehkuttaa. Nyt se tuli aika puskista. Viime kaudella spekuloitiin Tanuksesta, nyt on jo vähä arvailua Juolevista. Jonkinlainen ulostulo olis ehdottomasti joukkueen suunnasta tervetullut.

Mitä meidän ylipäänsä tarvii tietää? Tapparan talousluvut? Miksi tarvii? Mikä oli yleisömäärä? Mitä me sillä tiedolla tehdään? Tarviiko tietää loppujen lopuks edes ottelun lopputulosta? Turhuuksien turhuus, kaikki on turhaa, sano jo Saarnaaja aikoinaan. Antiikin runoilija Juvenalis sen sijaan ymmärsi kansan kaipaavan sirkushuveja, niin turhia kuin ne ovatkin.

Itse en maksavana asiakkaana tykkää Tapparan tiedotuslinjasta.

5 tykkäystä