Loukkaantumisista / poissaoloista tiedottaminen

Kyllä tuo taitaa olla niinkuin @iceman kirjoittaa. Palaamisajankohdasta saanee jotain sanoa, mutta työpaikallakin sairausloman syy on erittäin pienen piirin tiedossa. Toki liigaseurassa se lienee kaikkien tiedossa, mutta ei siitä puhuta.

Tämä keskustelu on kuin oravanpyörä. Eihän kukaan ilmoita sairasloman tarkkaa syytä. Vain arvioidun keston.

Voihan sitä ajatella, että se on laitonta ja kaikki muut sitten rikkovat lakia. Kyseessä on kuitenkin viihdebisnes, jota tehdään maksaville asiakkaille.

Näkisin, että kertomatta lisätään vain sitä spekuloinnin määrää, joka voi olla haitallisempaa…

1 tykkäys

Lisäät sitä spekulointia. Sitä tuntuu riittävän muutenkin. Ja taas toisaalta sitten vasta vaaditaankin vahvistuksia, kun joku pois useamman viikon. Kyllähän tuossakin voisi kai luottaa Tapparan urheilujohtoon. Mielestäni hyvä linjaus, vaikka ymmärrän eriävät mielipiteet.

Olen muuten satavarma, että täällä loukkien ja sairauksien spekulointi ei haittaa organisaatiota tippaakaan.
Minun puolesta saavat tiedottaa tai olla tiedottamatta. Aivan kuinka parhaaksi kokevat.

1 tykkäys

Viime kaudellakin kuitenkin koutsit vuoron perään lipsautteli poissaolon pituuksia yms.

Niin, mihin sitä seuran tiedotetta silloin tarvitseekaan? Kaikkien tiedossa.

Tietosuoja-asiat koskevat samalla tavalla jokaista työpaikkaa, oli työntekijä sitten rivitoimistotyöntekijä tai jääkiekkoilija. Jos terveystietoja levitettäisiin ilman työntekijän antamaa lupaa, luulisi siihen nykyään jonkun puuttuvan saman tien.

Arvostan sitä suuresti, jos Tappara on ottanut linjakseen olla kertomatta ulospäin näistä sairausloma-asioissa. Nykymaailmassa on paljon ihmisiä, joiden on pakonomainen tarve saada tietää kaikki mahdollinen julkisuuden henkilöiden yksityiselämästä ja vatvoa näitä loputtomasti. Niiden mukaan ei kuitenkaan tarvitse lähteä omaa toimintaa kehittämään. Annettaisiinko pelaajillekin työrauha?

11 tykkäystä

Just näin. Ryhdikästä toimintaa Tapparalta tässä asiassa. Klo 12 voi pelipäivinä tarkistaa kokoonpanot ja sen pitää riittää.

Millä lailla?

Mielestäni aletaan herkästi spekuloimaan diagnooseista ja sitä kautta poissaoloista.

Itselleni ainakin riittää, jos sanotaan “Pelaaja on sivussa arviolta 2-4 viikkoa”.

2 tykkäystä

Kyllä, kun ei poissaolon kestoa kerrota, sitä aletaan haarukoida spekuloimalla ja huhuilemalla poissaolon syistä. Jos poissaolon kesto olisi tiedossa, poissaolon syyt kiinnostaisivat ihmisiä paljon vähemmän.

Tämä on ilmiselvää minulle. Ja minusta aina näyttää siltä, että tätä kieltäydytään uskomasta vain siksi, että halutaan puolustella Tapparan käytäntöä. Ja Tapparan käytäntöä halutaan puolustella, koska se on Tapparan käytäntö. Sellainen ajattelu on vaarallista.

7 tykkäystä

Mutta mikä se haitta on? Haittaako tuo spekulointi esimerkiksi Tapparaa joukkueena jotenkin? Vai ketä se haittaa, ja miten?

1 tykkäys

Viesti siirrettiin ketjuun: Tapparan sairastupa ja muut poissaolot 2023-24

Masin otti eilen osumaa.

1 tykkäys

Tanuksen ketju on kenties malliesimerkki tästä kuinka nuo jutut lähtevät liikkeelle kun seura ei mitään informoi.

5 tykkäystä

Lukolla on hieno yhteistyö terveystalon kanssa, että aina kun viikko alkaa niin lukko postaa someen kuvan terveystalon sairtuvalta, missä kerrotaan loukkitilanne. Tapparalle olisi kiva joku vastaava. Koodinimi 27

Terveystalon kanssa Tappara nyt ei ainakaan tule tekemään yhteistyötä, se on selvä.

17 tykkäystä

Tanushan on itse haastatelussa kertonut varmasti niin tarkan paluuaikataulun, kun on sillä hetkellä itse tiennyt.

Olen sitä mieltä, että vaikka kuinka olisi sallittua kertoa Lukon tyyliin arvioita paluusta, niin tälläiset asiat ovat jokaisen pelaajan itse päätettävissä mitä asiasta haluaa kertoa. Tappara hoitaa seurana asian erittäin tyylikkäästi ja työntekijöitään kunnioittaen. Toivottavasti sama linja jatkuu.

6 tykkäystä

Ei tietenkään mut meni pointti nyt sulta ohi.

Tarkotin että tämä idea voitaisiin ottaa käyttöön, vaikka Pihlajalinnan kanssa.

Pointti: Lukon “viikon terveystilanne” katsaus olisi mielestäni kiva meidänkin somen saada käyttöön.

1 tykkäys

Tietenkin juuri pelaajien luvalla