Maailmassa monta, on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa

Hmmm, kuka/mikä siirrely tonnin painoisia kiviä? Jää?

1 tykkäys

Näitä taas. Aina hämmentää.

Miltä se kenkä näyttää?

• Harmaata ja vihreää
  • Pinkkiä ja valkoista
  • Jotain muuta, mitä?

0 äänestäjää

Työkaverini näytti tuon kuvan kirkkaassa valossa toimistolla yksi päivä. Silloin näin pinkkiä ja valkoista.

Nyt kotona hämärässä huoneessa tummaa taustaa vasten näen harmaata ja vihreää.

Puheet “hallitsevasta aivopuoliskosta” jne. ovat täyttä puppua.

Tota joo…kaikkee sitä keksitään. Tarvii ruveta reenaan ensi kesäksi.

Heavyneulonnan taituriksi löytyi halukkaita Alankomaista, Australiasta, Iso-Britanniasta, Japanista, Latviasta, Meksikosta, Ruotsista, Saksasta, Tanskasta, Valko-Venäjältä, Venäjältä, Yhdysvalloista sekä Suomesta

MM-kisafinaali käydään heinäkuun 11. päivänä Joensuun Taitokorttelissa.

https://www.taito.fi/heavyneulonnanMM

1 tykkäys

Taitaa olla jotain Ilosaaren prepartyja?:thinking:

1 tykkäys

Eikös tuollaiset matkailutötteröt ja asuntovaunut pala kuin soihtu?
Mitenhän hyvin paikalliset paloviranomaiset nukkuvat yönsä jos pelto on pakattu tiiviisti täyteen tuollaisia tötteröitä?

Kävin torstaina elämäni ensimmäistä kertaa Suviseura-alueella. 20 vuotta turvallisuutta tehneenä voin sanoa, että missään yleisötapahtumassa ei ole yhtä hyvin organisoitua järjestelmää kuin tuolla.

Paikalta löytyy täysin varustettu hööki, mönkijä varustettuna kattavin sammutusvarustein ja 24h päivystävä osaava “palokunta”. Joten vastaus kysymykseesi, paikallinen paloviranomainen nukkuu hyvin.

Muutenkin täytyy kyllä kehua kuinka siellä on otettu kaikki huomioon. Käytännössähän tuolla pellolla on viikonlopun keskisuuri kaupunki, jossa kaikki toimii. Lisäksi kaikki toteutettu talkoilla. Jos Suviseurat joskus osuu kesälomareitille niin suosittelen jokaista käymään.

7 tykkäystä

:zipper_mouth_face:
Toivottavasti ei osu minun reitilleni ja jos osuu, niin pyrin kiertämään mahdollisimman kaukaa.

13 tykkäystä

Nyt sitten sattui taas ihmeellinen asia.
Rovaniemellä baarissa kysyttiin että onko Ropsin kausaria. No ei todellakaan ole ja ilmoitin että Tapparan kausari löytyy ja sen näytinkin.
Tapparan kausarilla sai saman alennuksen minkä ois saanut Ropsin kausarillakin.
Naapurin kausarilla alennusta ei olisi saanut.
Kiitos, Hattrick sports bar ja Rovaniemi.:+1:t2:

32 tykkäystä

Tämä ei nyt aukene minulle sitten huonostikaan.
Miten työhön käytetty aika voidaan puolittaa tai saada siitä pois jopa 2/3??
Ymmärrän että jos jätetään pesu pois niin siinä säästetään aikaa ja materiaalikuluissa.

Hiustenleikkuun mies kertoo kestävän 5–15 minuuttia.

Tuossa “lehti” jutussahan mainitaan että leikkaa vain hiukan kerrallaan eli tasaa ja siistii! Vähän niin ku tankkaisit autoa vain kympillä kerrallaan, sama raha loppujen lopuksi menee, ku pitää jatkuvasti juosta tankilla (parturissa)

1 tykkäys

A post was merged into an existing topic: Tapahtumat Tampereella

Paras keino ehkäistä kouluammunnat on halaaminen! Aww… Pieni hyvä asia voi estää ison murhenäytelmän. :sob: :blue_heart:

7 tykkäystä

Pääsin juuri hallilta kotio ja ensimmäisiä asioita joita näen, on aukinainen voirasia pöydällä. Miten en muka sitä huomannut kämpältä lähtiessä? :joy: Vaikka tarkistan kämpän aina huolellisesti ennen peliin lähtöä ettei jää johtoja seiniin, uuni päälle, jääkaappi auki tai ruokia pöydälle. Siinä se voirasia seisoi jonkun 8-9 h pöydällä.

Ei voi vaan ymmärtää ajoittain iskevää totaalista putkinäköä. :sweat_smile:

1 tykkäys

Jos tarkoitit tällä sähköjohtoja ja pistorasioita, niin tätä minä en voi ymmärtää.
Mä olen ihmetellyt tätä töissä, kun siellä tuntuu olevan tapana nyppiä sähköjohdot irti pistorasioista vaikka sähkölaitteissa on kytkin mistä laite sammuu.

4 tykkäystä

Kyllähän se sähköjohto käsittääkseni silti sähköä johtaa vaikka virrat olisi kytketty pois päältä. Ei sitä tiedä jos salama pääsee jysäyttämään tai tapahtuu joku hökreemi, jonka takia alkaa pistorasioissa paukkumaan.

Lapsesta asti on toitotettu, että johdot otetaan pois seinästä, kun lähdetään ulos. Kasvatus on uponnut kaaliin! :grin:

5 tykkäystä

Mulla jäi kelajatkojohto pistorasiaan kun puhaltelin lehtipuhaltimella viime viikolla. Pistorasiasta otin sähköt pois, kun mulla sellanen systeemi pihalla että katkaisijasta saa virrat pois. No edellispäivänä kun jatkoin, niin ihmettelin miksei systeemit pelaa, nin sulake oli palanut. Tai paloi samanaikaisesti ilmeisesti kun laitoin katkaisijasta sähöt päälle.

2 tykkäystä

Kyllä se aika marginaalinen riski silti on, että jotain vauriota tulee jos johto on seinässä. Jos salama jysäyttää ja talo on maadotettu, ei seinässä oleva laite talolle sen kummempaa riskiä tuo. Laite toki voi särkyä virtapiikin seurauksena, mutta käytännössä modeemi, ehkä tietokone tai telkkari on riskialtteimpia. Jos talossa on ylijännitesuojaus kunnossa, seki riski taitaa mennä siinä. Tuskin kukaan ottaa pois lähtiessä vaikka iv-konetta tai jääkaappia pois seinästä. Tai pesutornia tai ilmalämpöpumppua. Sanoisin, että @Treppu voi jättää laitteet huoletta seinään, ellei oo juuri ukkosuhka tulossa ja pyrkiä pitään margariinit jääkaapissa.

8 tykkäystä

Onhan todennäköisyydet pienet varsinkin, kun käsittääkseni tämäkin talo on maadotettu mutta parempi se on katsoa kuin katua. :innocent:

Johdot on hyvä vetää jo oman mielenrauhan puolesta pois. :grin:

3 tykkäystä

Itse pyörin myös jo lähes neuroottisesti ennen poistumista tai nukkumaan menoa koko kämpän muutamaan kertaan läpi, ettei vaan mikään ole jäänyt päälle, hanat vuotamaan tai vaikka jääkaappi auki. Uunikin on hyvä tarkistaa vaikka olisi moneen päivään tehnyt ruokaa. Siinä ovea rynkyttäessä, että menihän nyt varmasti kiinni, saa yleensä kuulla kettuilua muijalta tai kaverilta.

10 tykkäystä