Mediapeli - Tappara mediassa 2017-18

Haluaako Rautakorpi Tapparan olevan VÄHÄN kuin ameeba, vai VÄHÄN KUIN ameeba?

4 tykkäystä

Olen samaa mieltä Nyholmin ja Ikan kanssa siitä, että Tappara on täysin ylivoimainen ennakkosuosikki. Minua aina naurattavat nuo jutussakin mainitut “mutku yhtään peliä ei oo viä pelattu” -kommentit, koska kyse on ENNAKKOARVIOISTA. Tottakai tilanteet tulevat kauden aikana muuttumaan, yllätyksiä ja loukkaantumisia tulee jne. Ennakkoarvioista puhuttaessa näillä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä.

Olen samaa mieltä myös siitä, että JYP on lähes yhtä selvä kakkossuosikki. Se pystyisi haastamaan Tapparan ennakkoarvioissa vain, jos sinne tulisi yksi huippulaituri (Miklik) ja 1-2 kärkipakkia lisää.

5 tykkäystä

Tapparan peli on ollut CHL-kaudella jo kohtuu jiirissä. JR on tuossa haastattelussa sikäli oikeassa, että joka pelissä ja harjoituksessa tuota samaa toistamalla keväällä alkaa joukkueita painaa ohi. Tuossa onkin valmennukselle haastetta pitää hommaa mielekkäänä ja saada edelleen kehitettyä sapluunaa. Toki yhtään Liiga-peliä ei ole vielä pelattu, voi olla ettei tämä riitäkään.

Tamperelainen, keskiviikko 6.9.2017, “Jääkiekon SM-liiga alkaa paikallisottelulla”:

Siis ei nosteta, väärää tietoa. Viiri nousee kattoon tiistaina 12.9. KalPaa vastaan.

Jos Tamperelaisessa lukee noin kuten olet lainannut, niin hieman vanhaa tietoa sekin.
Minulle tuo SM-Liiga kyllä käy, mutta toivoisin lehdistön olevan tarkempia tuon suhteen.
Kaverin kanssa tehtiin oikein tutkimusta tuon “SM-Liigan” suhteen viime kaudella ja suurin osa käytti sitä pelkän Liigan sijasta.

Olisihan se nostaa se 2016 viiri kattoon Ilveksen kotimatsissa, kun kerran tykkäävät elää menneisyydessä.

Ja eteenpäin…

8 tykkäystä

Hiukan häiritsee kun joka mediasta toitotetaan Tapparan olevan täysin ylivoimainen tällä kaudella…:rolling_eyes:
Harjoituspelit menivät vähintäänkin hyvin, CHL-pelit loistavasti, mutta Liigapelejä on tällä hetkellä vielä pyöreä nolla pelattuna.
Tapparalla on helevetin hyvä joukkue tälle kaudelle, sitä en kiellä.

Joukkueella oletan takin nappien pysyvän kiinni, mutta mites täällä ja kannattajilla yleensäkin?
Tapparan ylivoimaisuus ei ole enää pelkkä palstatotuus, kun joka media sitä huutaa.
Jos Tappara ei johdakaan Liigaa alusta loppuun, päätyyn ja torille asti, miten media ja kannattajat reagoivat?

Minua ei todellakaan haittaa jos media on oikeassa, mutta en polta kausariakaan jos tulee tappioita tai torijuhlat pidetään jossain muualla kuin Tampereella.

7 tykkäystä

Joo Tapparasta ei ookaan ollut mitään puhetta tässä preseasonilla…

Tuohon Liigan avaustilaisuuteen viittasin. Huonosti tosin, ajatus tärkein.


Jotenkin häiritsevää bongata tämmönen mainos täällä Tappara foorumilla :smiley: Modet voi siirtää jos ei tänne kuulu.

2 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Bongaa Tappara! (yllättävässä paikassa)

Mulle tulee HS tänne Lappeenrantaan. Aamukahvipöydässä avasin ja aioin lukea eilisestä pelistä Hesarin jutun. Mutta pelistä ei ollutkaan sanaakaan koko lehdessä - ei edes tulosta oltu painettu mihinkään. Kysynkin onko Helsingin tapparalaisilla (tai hifkiläisillä) Hesarin tilaajilla tietoa, onko sikäläisessä painoksessa edes tulosta? Onko tää mun lehti painettu ehkä joskus päivällä vai miksei edes Hifkin vieraspelistä ole mitään? Pahoittelen jos tää on väärässä ketjussa, mutta media-aihe tässä kyselyssä on.

Minulle ei paperilehteä tule, mutta näköislehdessä on isohko juttu otsikolla “Tappara lisäsi HIFK:n tuskaa”.

Ok eli tänne jaetaan joku sekundalehti, joka painetaan ties koska. No, kuukauden päästä tilaus jo loppuu.

Jostain IFK:n ketjusta Jatkoajasta bongasin ettei jostain toisesta vieraspelistä myöskään ollut lehdessä mitään mainintaa. Sen sijaan digilehteen ilmeisesti “painavat” raporttinsa.

1 tykkäys

Pidemmälle maakuntiin aamuksi lähtevä Hesari vaan painetaan niin aikaisin, ettei siihen ehdi illan kiekkojutut. Hesan päässä ovat myöhemmän painoksen lehtensä kanssa saaneet nauttia myös Tapparan voitosta lehden sivuilla.

On se ilmeisesti Aamulehdelläkin aika tiukkaa. Noiden klo 19 alkavien CHL-pelien jälkeen ei ilmeisesti montaa minuuttia jää aikaa lähettää tekstiä että se ehtii lehteenkin.

9 tykkäystä

Kello 23 päättyvien pelien tulokset ehtivät Aamulehden toiseen painokseen kevyesti ja joskus jopa 1.painokseenkin, esim. näin on ollut jalkapallon Mestarien liigan pelien kanssa. Ja jos on Aamulehden tilaaja, niin uutiset näkee samaan rahaan nettiversiosta tunnuksillaan.

Tiesittekö että Tappara on tappioputkessa? En minäkään, mutta Iltasanomissa tiedetään paremmin. En tosin tiedä tuosta jutusta muuta kun otsikon kun sen enempää ei pysty lukemaan.
https://www.is.fi/otteluennakot/smliiga/art-2000005395994.html?ref=rss

3 tykkäystä

Jos kuitenkin voitettaisiin Lahdessa, oltaisiin heti voittoputkessa. Niin helppoa se on. Mutta uskon, että tässä on paskalehtimäisesti vieraspelien häviöt verhoiltu tappioputkeksi, että saadaan kohuotsikko.

3 tykkäystä

Eiks tossa kuitenkin oo semmonen totuudensiemen, että SM-Liigan vieraspeleissä on häviöitä tullut. CHL kun pidetään erillään. Kyllä minulla ainakin on aika vaisu fiilinki noiden vieraspelien suhteen. Paljon pitää parantaa sielläkin. Mutta myös kotona, vaikka jokunen voitto löytyykin…