Minne syömään eli hyviä ravintoloita ja lounaspaikkoja

Watamisushivok buffetti ja riittävästi perusvariaatioita. Näillähän paikat kävelykadulla ja ortodoksikirkon vieressä. Jälkimmäisessä oli muistaakseni hygieniao gelmia ja näiden käyttö siihen. Sitä enne pari kertaa viikossa hintalaatusuhteen vuoksi kun mätti paljon

2 kertaa tullut käytyä Winebridgessä. Ensimmäisen kerran elokuussa ja toisen kerran joulukuun alussa. Molemmilla kerroilla on voinut poistua hyvillä mielin onnistuneesta kokonaisuudesta. Henkillökunnan viini suositukset ovat osuneet täydellisesti maaliin. Ensimmäisellä kerralla aloitin Flammkuchen:lla joka löysi tiensä myös toisella kerralla alkupalaksi, nam. Pääruuat ovat mielestäni vaihtuneet näiden kertojen välissä mutta molemmilla kerroilla myös nämä ovat olleet onnistuineita tuotoksia. Ensimmäisellä kerralla söin risotton ja toisella kertaa lohta. Jälkiruokiin saakka en ole päässyt vielä, ehkä ensi kerralla sillä sellainen varmasti tulee.

1 tykkäys

No, mites testi sujui? Tässä on hieman odoteltu asiantuntijan kommentteja, kun itse olen Tampereella vähemmän käynyt näissä paikoissa. Vuosia sitten olen kyllä ollut Thaimaassa ihan töissäkin eli jokin hämärä kuva on siitä mitä on odotettavissa… :wink:

:joy: Itseasiassa meikälle tuli oharit!
Mutta söin suruuni Sokoksen härkislasagnea n. 1 kilon ja suosittelen kys. tuotetta etenkin kaikille “kyynellaaksossa” vaelteleville sinkuille. Kyllä siinä naiset unohtui taas hetkeksi.
Hieman offtopic, mutta vastauksena niin jäi testaamatta! Ehkä seuraavaks paremmalla onnella :smiley:

2 tykkäystä

Täältä eväät rakkauselämään:

4 tykkäystä

Ohhoh. Näinkö katkerasti kävi. Otan osaa. Niin kovasti vielä kun tunnuit odottavan tuota thai-illallista… Harmi.

No. Tämä kampanjakin jatkuu vielä melkein pari viikkoa, joten senkin puitteissa ehtii. Ja onhan sitä paljon muutakin. Omasta seuraavasta kokeilusta en ole varma, mutta esim. Sandro ja Guru’s kiinnostaisi ja tietysti se kehumasi ThaiLaos kampanjan ulkopuolelta.

Ihan reipas ja iloinen palvelu tuossa Thai Street Foodissa oli. Tuo suomen osaamattomuus vaan pikkuisen ihmetytti. Mutta ei se arvosanaan vaikuta. Jos jotain pitäisi näin äkkiseltään antaa, niin 8+. Ei se annos nyt ihan hurmioon saanut. Ja välillä kävi ajatuksissa se, että eihän tämä ole kuin kympin annos. Siis siihen nähden lähes superia. Mutta tuohan oli kampanjahinta.

Vaikea sanoa, miten tuo täkäläisiin muihin thaipaikkoihin nähden sijoittuu. Kun ei niissä ole juuri tullut “työkseen” käytyä. Mutta älyttömän kova on taso, jos tuo paikka reilusti alle keskitason on. Tietystikään interiööri ei ole mitään upeaa ja luksusta, johan tuo nimi viittaa “katuruokaan” ja pitää sitten tilojenkin suhteen antaa hieman ymmärrystä. Hieman “spartalainen” sisustus siis.

1 tykkäys

@tatesulo ja muut. Mitä mieltä olette lappilaisista ravintoloista? Olen miettinyt monesti meneväni mutta ei taida Helsingistäkään oikein kunnollisia löytyä vaikka useita onkin? Sain jälleen inspiraatiota uusimman Kauppalehti Option ravintola-arvion inarilaisesta Aanaarista, jossa en siis ole itse käynyt. Paikka sai ko. lehdeltä hyvän arvostelun ja meni koko Suomen ravintoloiden Top7:aan rankkauksessa. Jäkälää näytti olevan käytössä useassa menu:n annoksessa.

1 tykkäys

Katsoppa @Sardion arvio Dabbalista:

2 tykkäystä

En kyllä voi sanoa olevani asiantuntija lappilaisissa ravintoloissa. Lapista tulee hienoja raaka-aineita ja Aanaar käyttää monipuolisesti niitä. Muutenkin menu on mielenkiintoinen. Tosin hieman ihmetyttää Iberico- possu listalla. Tykkään kun porosta listalla on kieltä ja maksaa, jotka molemmat ovat erinomaisia raaka.aineita ja lisäksi hyvin edullisia. Haukeakin oli kahdessa annoksessa.

Ravintola Saagassa Helsingissä olen joskus aikoinaan tehnyt muutaman extra vuoron, siinä kokemukseni Lappi ravintoloista keittiön puolelta. Saaga kuuluu AS-ravintoloihin, joissa mennään elämys edellä, ei niinkään ruoka. Mutta jos ulkomaisen vieraan haluaa viedä syömään, on ihan hyvä vaihtoehto.

2 tykkäystä

Lähes tamperelainen ravintola Palace sai michelin tähden. Onnea Hans Välimäki ja Eero Vottonen.

Edit. Lisätään nyt linkkikin.

Michelinin tarkastajat arvioivat ravintolan ruuan raaka-aineiden laatua, valmistustapaa ja makujen yhteensopivuutta, persoonallisuutta, rahanarvoisuutta ja laadun pysyvyyttä.

Luokituksessa yksi tähti tarkoittaa, että ravintola on kategoriassaan poikkeuksellisen hyvä.

Kaksi tähteä kertoo, että ravintolan takia kannattaa tehdä kiertomatka. Kolmen tähden ravintola on jo itsessään matkan arvoinen.

Eli michelin ravintolassa ei heitetä mitään hukkaan. Kaikki raaka-aineet käytetään hyväksi. Se on hieno periaate.

3 tykkäystä

Hans Välimäellähän ei ole enään mitään tekemistä Palacen kanssa. https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005785088.html

1 tykkäys

Täälläkin on pelätty, että NoHo tärvelee Royalin vanhat ravintolat. Mutta niin vaan Palacellekin kävi juuri päin vastoin.

1 tykkäys

Tänään alkoi talviloma. Viikonlopuksi Oulusta Tampereelle, siitä matka jatkuu eteenpäin. Tarkoitus olisi syödä siipiä Tampereella, mikä olisi paras paikka? Hook? Siipiweikot?

Mielestäni aito, ainoa ja oikea on Siipiweikot. Kyllä Hook’kin ihan ok on - en ole itse käynyt tosin pitkään aikaan.

3 tykkäystä

Itsekin suosin SiipiWeikkoja, mutta jossain Aamulehden (?) arvostelussa/vertailussa Weikot oli vasta kolmas ja Hook oli voittaja. Ehkä henkilökohtaisia mieltymyksiä, mutta lista oli erilainen kuin omani olisi. Speakeasy on myös ok, mutta ainakin itselleni on aina osunut kuivia siipiä.

1 tykkäys

Speakeasyssa olen käynyt aiemmin Hervannassa ja keskustassa

Kun menet lauantaina peliin niin jäähallilta löytyy Hook. Helppo homma.:wink:

2 tykkäystä

Stickey Wingers myös yksi vaihtoehto. Lopulta varmaan kiteytyy siihen mikä on oma maku soosien suhteen. Itselle esim Siipiweikkojen soosi on liian etikkaista.

4 tykkäystä

Hallilla meinasin nautiskella mustaamakkaraa!

3 tykkäystä

Hook aikas kova pettymys viimeksi, oli aikoinaan paljon parempi. Äänet menee Siipiweikot, Sticky Fingers ja eritoten Speakeasy.