Olen omalta lapselta puhkaissut oven väliin jääneen kynnen. Ei kauhean miellyttävä operaatio, tarttee pitää pää kylmänä ja luottaa siihen että ei se satu…
Tämä ehkä menisi paremmin hauskoihin juttuihin, mutta kun nyt itsensä telomisista puhutaan…
Joskus säbämatsissa hyppäsin laidan yli hakemaan palloa vähän liian matalalla hypyllä ja kolautin polven laidan yläreunaan. Jalka koukussa ja sitä myöten nahka kireällä.
Kun istahdin vaihtoon niin ihmettelin, että mistä tippuu verta lattialle. No polvesta, kireällä ollut nahka oli revennyt ja polvilumpio näkyi Eipä siinä, Hatanpäälle ommeltavaksi.
Laitetaas vielä yks. Ekaluokkalaisena valjastin kaulapannasta meidän pystykorvan pulkan eteen ja eikun menoksi. Kivasti se matka menikin kunnes tuli alamäki jolloin koira pysähty haistelemaan jotakin. Pulkka tietenkin päin koiran takajalkoja ja koirahan äkämystyi ja puri mua poskeen. Ja koirahan siitä pellolle karkuun ja minä parkuen kotiin. Ja siitä sitten lekurille tikattavaksi. Koirakin löysi myöhemmin kotiinsa.
Tänään tuli tuskailtua Liigan pelitulosten kanssa kun en saanut ensimmäisten pelien tuloksia näkymään.
Painelin refreshiä ja ihmettelin kun tulokset vilahtivat, mutta maalisarakkeisiin tuli aina vaan uudelleen viivat. Kirosin Liigan sivut taas vaihteeksi alimpaan helvettiin.
No jossain vaiheessa lopulta huomasin että koitin päivittää huomisia pelituloksia…samat joukkueet samassa järjestyksessä.
Eihän maanantai ole mikään pelipäivä, perkele.
Toimistolla puhelimessa ja samaan aikaan sähköposteja kirjoitellen. Otan protskushakerin esiin ja avaan kierrekorkin. Pieni huikka ja ravistus… edelleen korkki auki. Nyt sitä suklaaprotskumössöä on pöytä, näppis, paita ja housut täynnänsä. PRKL
Multipasking indeed.
Käväsin talvella ostamassa Verkkokaupasta limpparilavan ja ajattelin, että jätänpä tämän yöksi auton takapenkille.
Noh mitäpä käy kun silloin oli -30 astetta melkeinpä yöllä pakkasta…
Ensimmäinen ajatus kun aukasin auton ovet oli, että kuka helkkari tänne on oksentanut? Oli juuri sopivan väristä sohjoa ympäri autoa. Sitten alkoi raksuttamaan kun takapenkkiä rupesin tarkastamaan, että siitä juomalavasta 4 kipaletta tölkkejä oli räjähtänyt ympäri autoa.
Siinä vielä johonkin kiire oli, mutta kyllä kiireet unohtui sen siliän tien kun koko auton putsaamiseen meni hieman aikaa… Onneksi ei ollut vaalea sisusta kuten edellisessä autossa.
Tästä lähtien muistan ottaa avaamattomat tölkit pois autosta talvella yön ajaksi
Saman tyylinen tapaus kävi joskus kölvinä Rukalla kun olimme kavereiden kanssa laskettelemassa. Ehtoolla iloittiin kaverin asuntoautossa ja kaljakorit oli kylmässä autoni peräkontissa. Porukka hiipui yön mittaan eikä tullut mieleen siirtää jääneitä oluita lämpimämpään.
Aamulla kun menin peräkontille törrötti jokaisessa jääneessä pullossa viiden sentin jäätynyt kaljatappi pullonsuusta, korkit oli pitkin peräkonttia. Onneksi Lahden Sinisessä oli korkit höllässä kun vain yksi pullo oli haljennut, olisi ollut kiva siivota noin viidentoista pullon moskat kontista.
Koitettiin krapuloissa sulatella jäätyneitä pulloja ensiavuksi, mutta oli hieman maku kärsinyt jäätymisessä.
Kyllä sen limsan vielä siivoo jos pakkanen on säilyny, mutta jos se pääsee sulaan, siinä sitä ollaan. Vähä vastaava kävi kesällä kerran ku oltiin lentopalloa pelailemassa. Sit lähdettiin syömään ja heitettiin pallo autoon. Lämpöä varmaan lähemmäs 30 varjossa, autossa varmasti tuplat. Takasin ku tultiin, ni pieniä lentopallon palasia auton sisus täynnä. Ei niitten siivoominen tietenkään hankalaa ollu, mutta riekaleiden koosta päätellen on ollu melkonen pamaus.
https://tappara.co/t/playoffs-2021-puolivalierat-tappara-kalpa/23531/433?u=blueoval
Piti sitten tähänkin lähteä mukaan.
Tolppakengät kannattaa pistää jalkaan tolpan/puun vieressä eikä esim. eteisessä. Näytti todennäköisesti melko hölmöltä kun tepastelin pingviininä tontin toiseen päähän niitä testailemaan
Jos käytät tornituuletinta ja läheisyydessäsi on talouspaperirulla, niin älä hyppää kattoon ja melkein kaadu tuolilla, kun joku karmea jättiläishämähäkki/alien/muu hirviö kutittelee käsivartta.
Tällöin on mahdollista, että tunnet itsesi idiootiksi.
Puolustuksekseni seuraavalle kertomukselle otan helteen ja vähän vähiin jääneet unet viime aikoina.
Kamerassani ollut akku alkoi tässä illalla vilkuttamaan lähes tyhjää. Kaivoin toisen täyteen ladatun akun esiin. Kotvan kuluttua laitoin akun latautumaan. Ei kulunut pitkääkään aikaa, hyvä jos kymmenen minuuttia, kun havaitsin ihmeekseni, että laturin valo oli sammunut, mikä merkitsee, että akku on täynnä. Normaalisti akun lataaminen kestää vähintään pari tuntia.
Sitten keksin syyn tälle ilmiölle. Latasin sitä esille ottamaani toista akkua, jonka olin jo viikkoa aiemmin ladannut täyteen. Se tyhjäksi mennyt akku, joka minun piti ladata, oli yhä kamerassa. Ei tuossa nyt suurta viivytystä tullut mutta tunsin itseni idiootiksi.
Tästä tuli mieleen eräs tämän kesän ilta, kun uistimeen tarttui ihan mukavan kokoinen kyrmyniska. Olisiko ollut noin puolen kilon painoinen sekin, ehkä vähäsen pienempi. Kelasin rannalle ja irrotin koukuista. Pitelin sitä hetken elävänä rannalla aivan vedenrajassa arvioiden painoa, enkä ajatellut yhtään kuinka lähellä vettä olin ja että kaloillakin on voimia. Pieni potkaisu ja pääsi vapaaksi veteen. Jäin hölmistyneenä rantaan miettimään, onko näin käynyt minulle ennen. Ei tietenkään ollut, kukapa menettäisi kalan saatuaan sen jo turvallisesti rantaan?
Onneksi ei sentään ollut mikään iso kala, olisi voinut oikeasti harmittaa. Toisaalta olisin voinut olla varovaisempi jos olisi oikein kunnon jötkäle ollut kyseessä.
Muita kalastukseen liittyviä mokia tältä ja viime kesältä:
- Autolla on ajettu sopivalle onkipaikalle, onki on jo menossa veteen kunnes selviää matopurkin jääneen kotiin.
- Kalapussi unohtui kotiin, eikä muutakaan pussia, laukkua, ämpäriä tms. ollut saatavilla. Kalat oli pakko laittaa tyhjiin kirjekuoriin
kotimatkan ajaksi.
Olisit käyttänyt kalsareita niin tietäisit tarkalleen mitä tarkoittaa sanonta “kalsarit on kuin kalarepun pohja”.
Täällä välähti taas.
Eli olen sairaana kotosalla ja tein tuossa höyryhengitystä - eli kattilallinen kiehuvaa vettä alla ja pyyhe pään päällä, ja sitä sitten hengitellään.
Pää taisi notkahtaa hieman liian alas, ja niin sinne veteen joutui sitten leuka. En ole Juha, mutta sattui.
Nyt on sitten pään lisäksi kipeänä leuka. Olisi taas äiti ylpeä.
Avautuko hengitystiet?
No jotain avautui, ja hetkellisesti ei ainakaan päänsärkyä muista.
Eli tämä olisi voinut olla myös Asia joka “avautui” minulle -ketjussa
Totisesti. Ja sopisihan se ketjun aiheeseen muutenkin: tänään minulle avautui se asia, ettei kannata laittaa naamaansa kiehuvaan veteen.
Kannattaa laittaa kattilaan vettä vain vähän pohjalle.