Oletko maistanut elämää suurempaa olutta?

Tässä on varsin erinomainen olut-uutuus, joka sopisi myös :tappara::n peleihin myytäväksi. Nimittäin porkkanaolut.

Parina viikonloppuna tullut ostettua tätä ja on kyllä hyvällä tavalla erilainen tapaus. Ei liian porkkanainen, vaan juuri sopiva häivähdys porkkanaa ja myös inkivääriä. Väriltään olut on lasiin kaadettuna hennon oranssi :grin:

https://www.alko.fi/en/products/716884/Mattsson-Carota-Maestro/

6 tykkäystä

En oo koskaan oikeen tykänny Laitilan panimon oluista, mutta nyt ostin A-kaupasta tölkin Kukko Tuimaa 8.5% ja jatkoon menee.

1 tykkäys

Siperia kutsuu

3 tykkäystä

Espanjalainen olut Er Boqueron tuli testattua kun oli alennuksessa 1€/plo kaupassa. Tuli sitten toisella kauppareissulla ostettua 10 pulloa lisää :smiley:. Olueen on lisätty merivettä (suolaa?) ja antaa kyllä todella hyvän vivahteen makuun ja varsinkin jälkimakuun.

https://olutopas.info/olut/7107/la-socarrada-er-boqueron/

1 tykkäys

Vehnäoluiden ystäville ehdottomasti kokeilemisen arvoinen olut on franziskaner. Ollut jo pitkään yksi ehdoton suosikki.

Perus bulkki oluista varsin mielekäs uutuus on ollut tämä uusi, sinisessä tölkissä oleva Karjala. Se on maistunut kovasti ja hintakaan ei päätä huimaa.

2 tykkäystä

Aiettä; melkoinen lista maisteltavaa. Ajattelin huomenna saldovapaan kunniaksi hakea muutaman täkyn. Ehkä niiden voimalla sujuu myös pelin kuuntelu leppoisammin. Meikäläinenhän on kovasti tuon IPA/DIPA/NEIPA osaston perään, mutta näin kylmänä ja synkkänä vuodenaikana alkaa poikkeuksellisesti tekemään mieli noita portereita, stoutteja bockeja jne. - mustia ja vahvoja litkuja.

En tiedä, pitäisikö tätä kertoa, kun aine on aika vähissä hyllyissä. Mutta, Prizm anemic & sweet ddh dipa on parasta olutta, mitä olen suuhuni laittanut ikinä. Elämää suurempi olut, tämä on sitä!

Joulukalenterini kahdesta ensimmäisestä luukusta paljastui Belgialaiset luostarioluet.

1. pvä lasiin kaatui vaalea Chimay 4,8% vahvuisena.
  2. pvä oli tässä trappisten vertailussa parempi St. Bernardus Extra 4. Ihan aavistuksen huijasin kaadossa ja jätin hiivan pullon pohjalle, en lasiin.
    Seuraavaksi yllätyin parilla Belgialaisella pilsillä.
  3. pvän Jupiler Pils on oikeastaan parhaita pilsejä mitä olen juonut.
  4. pvä jälleen uusi tuttavuus Zenne Pils. Ihan ok mutta ei mitään Wau-efektiä. Suodattamattomuus maistuu.
  5. pvä. Tänään siirrytäänkin vehnän puolelle. Illalla vuorossa Blanche De Namur, myöskin Belgialaista alkuperää. Jännää puuhaa tämä joulun odotus!
7 tykkäystä

Onkos kellään tietoa, että myydäänkö pyynikin panimon sikspäk maistelupakkia vielä?

Panimon omasta myymälästä Tesomalta ainakin saa pahvilaatikkoon pakattuna itse valitsemansa juomat.

Ps.
On aika työläs panimolle tuo makustelulaatikon pakkaus, kun tehdään käsityönä.

1 tykkäys

Kiitos, tartteepa suunnitella jos sieltä jotenkin tänne etelään semmosen saisi.

Sopisi ehkä paremmin hyvän/huonon palvelun ketjuun, toisaalta, heidän tuotteensa ovat nykyisin erinomaisia joten menköön tänne.
Poikkesin Pyynikin Panimon tehtaanmyymälässä perjantaina. Mukaan tarttui Korpiklaania, Mosaic sekä Mosaic Winter Editionia. Premium Lageria, American Ipa ja jotain heidän jouluolutta. Vaimolle sekä mustikka että greippi lonkeroa.
Olin ns. ostohousut jalassa. Olin mielentilassa jossa minulle olisi myyty peräkontti kireeseen virvokkeita.
No, sen sijaan että minulle olisi tultu esittelemään selkeästi hyllyssä tai kylmiöissä esillä olevia talon tuotteita, sain itse koppuloida finlavojen(!) päällä makaavia kelmussa olevia lämpimiä tölkkejä ostoskoriin. Kyllä, se pieni pystyjääkaappikin oli oikeastaan tyhjä.
Kirsikkana kakkuun sain torut siitä ettei minulla ollut omaa kassia mukana. Siis mitä helvettiä… hieman “pitkin hampain” rouvat pakkasivat virvokkeeni kahteen pahvilaatikkoon ja teippailivat ne sitten kiinni. Kiitos siitä.
Sain kuitenkin terävän ohjeistuksen että ensikerralla sitten oma kassi mukaan, meiltä ei mitään kasseja enää saa.
Ottaen huomioon että olen pariin otteeseen ajatellut ihan kannatuksen vuoksi osallistua noihin osakeanteihin, ja merkata myös jälkikasvulle, niin en todellakaan ajattele enää. En nyt varsinaisesti odottanut mitään marmoritiskiä mutta onhan tuo toiminta melkoista puuhastelua. Viskitislaamoa perustellaan isosti keskustaan mutta tehtaanmyymälä on vissiin kohdennettu jollekin puisto-osaston edustajille. Nauroin asiakaspalvelua ja toimintaa ihan ääneen kun ajelin Tesomalta kotiin.
Onneksi sentään ne tuotteet on kunnossa.

8 tykkäystä

Tässä kannattaisi ottaa mallia Kyrö Distillerystä - on muuten todella siisti paikka ja suosittelen vierailua. Ensivaikutelma on todella hyvä. Harmi vain, etteivät saa myydä omia tuotteitaan, kuin lasi kerrallaan…

Muutenhan Pyynikin on jäänyt myymälän osalta tyypilliselle pienpanimo -tasolle eli pienteollisuusalueen tehdashallin peränurkassa kasa olutta myytävänä.

Vastaavanlaisia pienpanimomyymälöitä on kymmeniä (parempia ja huonompia). Tässä todellakin olisi kehityksen paikka.

2 tykkäystä

No nyt on vehnä kohdillaan.
Luukusta 14. tuli jälleen belgialainen, Baptist wit-blanche 5%.
Etiketti lupaa häivähdyksiä korianterista ja appelsiinista. Onko paras vehnä koskaan?
Harmi kun näitä on vaan yksi, mutta onneksi lasi on lähes täynnä.

3 tykkäystä

Tänään testissä Alkosta ostettu, mimenomaan Ruoveden Alkosta, Scneider vehnäolut.
Kiva tuttavuus. Nousi helposti vehnissarjassa Messin top 5:een, jopa top 3:een.
Yhdellä sanalla: Ristiriidaton vehnäolut.

7 tykkäystä

Olvin jouluolut jota pari kappaletta ostin ei ole kyllä mitenkään erityisen hyvää. Kyllä mä nuo juon mutta makuelämyksiä ei niistä tule. Ei maistu mulle, onneksi noita ei ole korillista.

1 tykkäys

Tuhti jälkiruokaolut ja makukerroksia useita: suklaata ja hasselpähkinää

2 tykkäystä

Olikohan Lahden jouluolut jonka testasin viime viikolla ja siinä oli ihan kivasti makua. Parempi kuin Olvi.

1 tykkäys

Tuli käytyä tällä viikolla Pyynikin panimon myymälässä lunastamassa musta satanen. Tällä kertaa palvelu oli erittäin hyvää, toki myymälä oli tupaten täynnä ja jonottaa sai, mutta ystävällistä henkilökuntaa oli. Sen verran hyvä kokemus, että otin saman tien joululahjakortin, kun 40% alennuksella oluet saa mukaan. Jos ei sillä muuta keksi, niin ainakin Mosaic lageria saa samaan hintaan kuin perus Karhua Prismasta.

Kohta tuo taitaa muuttaa siihen homepesäkkeeseen rautatieaseman viereen.

2 tykkäystä

Ei nyt todellakaan mikään elämää suurempi, mutta todella positiivinen yllätys tämä Karjala Reilu vaalea lager :+1:

1 tykkäys