Onko NHL parempaa tai viihdyttävämpää jääkiekkoa?

Itse en aina täysin ymmärrä, miksi pitää “tehdä valinta” kummasta kiekosta pitää enemmän? Itse pidän molemmista. Eurooppalainen = suomalainen (minulle) ja pidän suomalaisesta kiekosta, koska pidän Tapparasta ja tiedän tästä Liigasta absoluuttisesti eniten. Jonkin verran seuraan myös KHL-pelejä (tosin harvoin, koska tunneside puuttuu täysin, SHL on kiinnostavaa, mutta siitäkin puuttuu tunneside, vaikka peli on mielestäni SHL:ssä viihdyttävämpää, koska harvoin pelataan taktista trappia)

Pohjoisamerikkalainen kiekko on erilaista, mutta playoffseissa sekin on viihdyttävää ja sinnekään suuntaan itselläni ei ole sympatioita kummempaa. Peli on silti yksilötaidoltaan korkeata ja peli erittäin nopeaa, vaikka valitettavasti tuossa ei mielestäni pääse oikeuksiinsa läheskään jokainen pelaajatyyppi. Peli ei mielestäni ole olennaisesti viihdyttävämpää kuin täällä suurimmaksi osaksi ajasta, mutta NHL:llä on vahva markkinointikoneisto, joka hoitaa asiat niin, että tuote myy itse itseään. Euroopassa pohjoisamerikkalaista kiekkoa ihaillaan pitkälti erilaisuuden ja pelaajien absoluuttisten yksilötaitojen vuoksi, mutta myös välimatka itse Amerikaan usein kaunistaa asioita kummasti. Asiakkaalla saattaa olla oikeasti NHL.stä sellaiset odotukset, että hän automaattisesti näkee peleissä sellaisia viihdyttäviä elementtejä, joita hän ei kotimaisessa kiekossa näe, vaikka ne täällä olisivatkin.

Kummallakin mantereella pelataan hyvää jääkiekkoa ja peli on aina suhteessa vastustajaan. Kun vastustaja on hyvä ja oma joukkue on hyvä, tsäänssit sille, että syntyy hyvä peli on suuri. Ja tämä siis mantereesta riippumatta!

1 tykkäys