Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Itse karsasta kovasti tän tyyppisiä ilmauksia, kun vastataan toisen käyttäjän viesteihin. Keskustelupalsta on kyseessä ja se tiedetään, että useimmiten viesteissä on kyse kirjoittajan omasta näkemyksestä. Kuitenkin ilmaisuilla:

Tämä on kyllä aivan totaalinen virhearvio
vs.
Olen eri mieltä asiasta, itse näen asian toisin…
tai
Mun mielestä asia on näin…

On aika iso vivahde-ero. Ihan sen kannalta, jos keskustelua asiasta halutaan, mikä nyt on tämänkin palstan suola. Ei niitä omiakaan näkemyksiä kannata täytenä faktana lyödä pöytään. Eri mieltä foorumilla ollaan usein, mutta tossakaan viestissä, mihin @ljpp vastasi, väitin oikeastaan vain näin: “pieni uhka takaraivossa voi nostaa suoritustasoa”. Tosta edes ei oikeastaan voi olla eri mieltä, kun siinä on ilmaus “voi”.

No ehkä viitattiin mun alkuperäiseen väitteeseen, missä väitin Puhakan pelin olleen viime aikoina suht näkymätöntä, mutta siltikin tämmöisen esimerkin lyöminen pöytään:

on vähä kirjoittajan aliarvioimista.

Eri mieltä saa olla, mutta voihan silti hyväksyä sen, että joku näkee asian erilailla.

Ps. sen jälkeen ku vähä samaan tyyliin peräsin Granathilta parempaa panosta, mies on pelannu 8 peliä ja tehny 7 pistettä. Edelleen olen sitä mieltä, että Puhakkaa voi potkia parempaan suoritukseen, mitä nyt on viimiset 9 peliä nähty.

4 tykkäystä