Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Tohon @Fester viestiin on pakko kyllä kommentoida sen verran, että ei välttämättä ole kyse yksittäisestä viestistä tai edes sen sisällöstä, vaan ihmisten kirjoitustyylistä. @Fester antoi palautetta @Messi , mutta ihmisten kannattaisi ylipäätään miettiä miten he ilmaisevat itseään ja tuovat pointtejaan esiin. Jotkut ihmiset ovat ylenkatseisia, jotkut saarnaavia, toiset ovat vähätteleviä ja jotkut hyökkääviä. Monikaan meistä ei varmasti ole sellainen ihminen luonteeltaan, mutta sanavalinnat ja kirjoitustyyli luo mielikuvan. Osalla meistä helpottaa ymmärtämään toista, kun jotkut täällä tuntevat toisiaan myös reaalimaailmassa.
Joten tällaiset palstat ovat haastavia paikkoja meille kaikille. Onneksi tämä on universaali ilmiö ja sitä voi oppia kumpikin osapuoli sietämään. Törkeyksiä ei tietenkään pidä sietää, mutta harvoin jos koskaan tällä palstalla sellaista edes on.

5 tykkäystä

Voitaisko lopettaa Kärppien uuden vahvistuksen ulkonäön, koon, painon jne arvostelu pois ja keskittyä olennaisempaan hänenkin kohdalla?

8 tykkäystä

En minä ainakaan, ammattiurheilija joka ei sitä ole, niin kyllä se pitää saada sanoa. Enkä sanonut edes pahasti, vaan faktan että huippukuntoon on matkaa.

6 tykkäystä

Kyllä, meidän kaikkien pitää olla paljon positiivisempia häntä kohtaan. Ei se ole hänen vikansa että kunto on ihan paska, ei jaksa eikä luistin kulje, lisäksi kesän aikana on tullut vietettyä ihan liikaa aikaa punttisalilla jolloin lihasmassa on kasvanut todella paljon.

1 tykkäys

Koitin yleisesti palautetta antaa, enkä kohdistaa kehenkään yksittäiseen kommentoijaan. Voitaisiinko painottaa vaikka asioita missä tekemisessä parantamisen varaa kuin kommentoida ulkonäköä?

4 tykkäystä

Turhan päiväinen nimittely/ilkkuminen toki joutaa pois. En ole sellaista havainnut, jos sellaista jossain ketjussa on. :+1:

Liittyen Kemiläisketjuun. Kysyn vaan, että mistä lippu? Kai nyt saa arvostella(kumminkaan halveksumatta) pelasjaa, jolla nyt ei vaan tunnu ylivoimasss lähtevän. Ihmettelen lippuani, on mutta sanojeni takana seison.

5 tykkäystä

@Fester ehkä tarttui tässä tilanteessa ”väärään” tai ”ei niin ylimieliseen” kommenttiin, mutta pystyn itse tunnistamaan täysin asian mikä häntä häiritsee käyttäjän @Messi kirjoitustyylissä ja viesteissä. Itsekin pakko myöntää, että monet kerrat on hänen viestejä lukiessa tullut sellainen fiilis, että hän luulee olevansa jotenkin muiden yläpuolella tai muita parempi/arvokkaampi palstajäsen ja nostaa itseään mielellään jalustalle ja se on ärsyttänyt monet kerrat itseäkin. Enkä sano nyt mitenkään pahalla tai riidanhakuisesti ja voi hyvin olla, jos kaverin tuntisi henkilökohtaisesti, niin viestit tulisi tulkittua eri tavalla, kuten joku ylempänä tähän asiaan viittasikin. Ja esim. tuo kyseinen viesti Vellusta ei omaan silmään vaikuttanut sellaiselta, mikä olisi saanut verenpaineet nouseen, vaan siinä ymmärsin Messin pointin täysin ja oli mielestäni ”ihan hyvä” viesti. Summasummarum; meitä on moneen eri junaan ja osa jää jopa asemalle ja se jokaiselle suotakoon, keskustelupalstalla kun ollaan :blush:

5 tykkäystä

Hyvä palaute, ja itsekin kyllä hetken mietin, ennen kuin kommenteissani viittasin Ritchien pulleuteen ja hassuun massukkaan.

Toisaalta, urheilujoiden (ja vaikkapa missiehdokkaiden) keho on heidän työvälineensä, joten joskus on aikea vaikea erottaa pelaajan habituksen arviointia hänen suorituskykynsä/ominaisuuksiensa arvioinnista, kuten nyt tässä Ritchien tapauksessa (tai Jutilan aikoinaan, tai vaikka Granathin pituudesta puhuttaessa tai kun pohditaan, että joku junnu kaipaisi lisää lihaa luidensa ympärille).

Urheilijat taviksista erottaa tässä myös aika isosti se, että monet heistä, erityisesti ammattilaisjääkiekkoilijat, saavat kelpo korvausta siitä, että ovat urheilijoita. Nähdäkseni tämä asettaa heidät myös eri tavalla vastuuseen omasta kunnostaan kuin randomin kadun jampan.

Urheilun ulkopuolella homma on minusta selkeä: kenekään ulkonäköä saati synnynnäisiä ominaisuuksia ei ole kohteliasta tai perusteltua arvostella ja aika harvoin niitä on syytä kommentoida muutenkaan, myöskään myönteisesti, ellei ole täysin varma, että osaa lukea tilanteen/ihmistä oikein.

3 tykkäystä

Peli näyttää kaiken. Googlatkaa kuvia Dustin Byfuglienista.

7 tykkäystä

Googlasin ja ensimmäisenä tuli “kala-kuva” :smiley: mutta myönnettäköön, että mies oli hoikemmassa kunnossa pelatessaan. Nyt kalastaessa sillä ei taida olla niin väliä enää. :face_with_hand_over_mouth:

2 tykkäystä

Tämä näyttäisi olevan vuodelta 2011.

Eli kyllä on tainnut koko uransa olla vähän epätyypillinen jääkiekkoilija ruumiinrakenteeltaan. Hyvin toki pelasi koko uransa ajan.

Toki varmasti vähän jojoillut painonsa kanssa aktiivisen kauden ja vapaa-ajan välillä.

1 tykkäys

Itse karsasta kovasti tän tyyppisiä ilmauksia, kun vastataan toisen käyttäjän viesteihin. Keskustelupalsta on kyseessä ja se tiedetään, että useimmiten viesteissä on kyse kirjoittajan omasta näkemyksestä. Kuitenkin ilmaisuilla:

Tämä on kyllä aivan totaalinen virhearvio
vs.
Olen eri mieltä asiasta, itse näen asian toisin…
tai
Mun mielestä asia on näin…

On aika iso vivahde-ero. Ihan sen kannalta, jos keskustelua asiasta halutaan, mikä nyt on tämänkin palstan suola. Ei niitä omiakaan näkemyksiä kannata täytenä faktana lyödä pöytään. Eri mieltä foorumilla ollaan usein, mutta tossakaan viestissä, mihin @ljpp vastasi, väitin oikeastaan vain näin: “pieni uhka takaraivossa voi nostaa suoritustasoa”. Tosta edes ei oikeastaan voi olla eri mieltä, kun siinä on ilmaus “voi”.

No ehkä viitattiin mun alkuperäiseen väitteeseen, missä väitin Puhakan pelin olleen viime aikoina suht näkymätöntä, mutta siltikin tämmöisen esimerkin lyöminen pöytään:

on vähä kirjoittajan aliarvioimista.

Eri mieltä saa olla, mutta voihan silti hyväksyä sen, että joku näkee asian erilailla.

Ps. sen jälkeen ku vähä samaan tyyliin peräsin Granathilta parempaa panosta, mies on pelannu 8 peliä ja tehny 7 pistettä. Edelleen olen sitä mieltä, että Puhakkaa voi potkia parempaan suoritukseen, mitä nyt on viimiset 9 peliä nähty.

4 tykkäystä

No joo, olisin voinut tietysti kirjoittaa “olen täysin eri mieltä”. Kirjataan muistiin.

Tuli vastattua jyrkästi, kun juuri eilen pääsin pitkästä aikaa läheltä katselemaan peliä ja silmään erottui erityisesti Puhakan väkevä kamppailupelaaminen. Samaa on vähän nähnyt jo TV-kuvista, mutta livenä alakatsomosta vielä paljon paremmin.

Lisäksi on vähän turhauttavaa näin moderaattorina lueskella viestejä, joissa kritsoidaan vuorotellen koko pelaajisto ja tietyt silmätikut jokaisen pelin iltana. Fakta on kuitenkin, että Tapparalla on mennyt ja menee varsin hyvin.

Ymmrätäisin, jos olisimme SaiPa. Nyt en.

9 tykkäystä

Kyseisessä viestiketjussa todettiin, että kun kokoonpano täydentyy Tanuksella ja/tai Savinaisella, joku hyökkääjä joutuu väistämään. Ellei tapahdu uusia loukkaantumisia. Sen enempää siinä ei kritisoitu, vaan pohdittiin vaihtoehtoja, kuka siirtyy sivuun.

2 tykkäystä

Mä nyt kuitenkin härkin vähän, vaikka @Oijennus sanokin että älä härki.

Että mikä pointti tämmösissä viesteissä on? Vähän niinkun vihjaillaan jostain, ja sit kun kysytään tarkennusta niin vastaus on todella epämääräinen, mistä mä en ainakaan ihan vilpittömästi ymmärtänyt yhtään mitään. Eikä tämä nyt siis ole mitään irvailua tai hyökkäys @Oijennus kohtaan, jäi vaan täysin epäselväksi nyt ko. viestien anti. Saa vastata vaikka privana, jos ei halua julkisesti asiaa puida. Tai saa olla olla vastaamattakin.

4 tykkäystä

Tuntemattoman (kirja, eri filmatisoinnit) analysointihan on suorastaan kansallisharrastus, eli sillä passaa hyvin vaikka avata oma ketjunsa. Kohta varmaan myös joku avaa Itsenäisyyspäivän liven, joka myös sopii aiheeseen.

Tuosta tuskin on mahdollista saada riitaa aikaiseksi, tai sitten on.

1 tykkäys

Vastaus on se, että hyvä leffa. Mutta meidän ajatusmaailma on aivan eri.

Eikä jatketa.

4 tykkäystä

Siirrytäänpä sopivampaan ketjuun. En ole kuullut. Ilmeisesti Iku Viitasen selostuksista tehty biisi?

Kyllä! Iku Viitasen legendaarinen selostuskeikka Oulun Raksilan halliin. Siitä tehtiin jopa biisi aikoinaan. Voin lähettää sen sähköpostiin! Tunkkaista analogimatskua mutta silti hyvälaatuista museokamaa. :slight_smile:

3 tykkäystä