Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Tästä hommastahan löytyy täältä varmaan päivittäin kymmeniä esimerkkejä, kun sillä silmällä katsoo. Mahtavaa argumentointia.

1 tykkäys

@Armas

Mitä en ymmärtänyt? Sarjakärkenä ei voi olla jaetuilla pisteillä?

Oli viittaus Tapparan suurempaan pistemäärään ottelua kohden.

“Mielensäpahoittaminen” on modernin somekeskustelun kurkipotku. Eka joka sen kerkeää vetämään on kovin jätkä ja muut on vain luusereita.

6 tykkäystä

Mielensäpahoittaminen tai sitten ”Menikö tunteisiin?” jota monet myös viljelevät julkaistuaan ensin itse kovinkin kyseenalaista tekstiä…

1 tykkäys

Mutta eihän pistekeskiarvoa huomioida enää sarjasijoituksien määrityksessä? Tuo oli ainoastaan poikkeuskausilla käytössä?

En nyt lähde tästä sen enempää vääntämään, se oli vain heitto otteluseurannassa. Joku Ilves-henkinen kaverini joskus kutsui p/o-arvoa tärkeimmäksi sarjataulukon mittariksi.

3 tykkäystä

Käytännössä pakko käyttää nykyään P/O, kun ottelumäärissä on niin isoja eroja.

5 tykkäystä

On aivan turhaa kirjoittaa viestiin itsestäänselvyyttä, kyseinen teksti ei lisää mitään sisältöä viestiin. Älkää käyttäkö tuota tai vastaavia lausahduksia viesteissänne.
Sama toki koskee “saa ottaa talteen” sanoja.

2 tykkäystä

Kuinka monta kertaa tuolla pelaajahaaveiluissa vielä mainitaan, että haaveillaan ykkössentteriä antamatta kuitenkaan mitään ehdotusta siitä, kuka tuo kandidaatti ykkössentteriksi voisi olla? Joo, on käynyt selväksi varmasti kaikille, että joukkueessa voisi olla yhdelle keskushyökkääjälle tilaa, mutta minusta nuo heitot ilman mainintaa tietystä pelaajasta eivät tuo mitään lisäarvoa keskusteluun. Hieman sama asia olisi jos minä kommentoisin, että haaveilen hyvän jääkiekkoilijan saapumisesta Tapparaan.

8 tykkäystä

Tämä on varmasti parempi ketju tälle viestille, koska ei oikeastaan liity Velluun mitenkään.

Mutta siis, aivan älytön, ttuileva ja ylimielinen kommentti, jälleen kerran. Mistä ihmeestä sä tiedät, että täällä ei sitä totuutta ole? Tiedätkö -vai luuletko tietäväsi - ihan kaikesta kaiken? Ehkä se on vaan minä itse, mutta just tämmöisillä kommenteilla sä teet itsestäsi ainakin mun silmissä todella vaikeasti pidettävän palstatoverin.

Mä inhoan ja pyrin viimeiseen saakka välttämään ennakkoluuloja ja siksi toivonkin, että sää oot ihmisenä kaikkea muuta, kuin minkä kuvan nää sun kommentit ihmisille ja asioihin antaa. Kokemuksieni mukaan saat aika helposti täällä niinsanotusti pikku möhinän aikaiseksi jonkun kanssa, enkä ihmettele.

Enkä tarkoita mitenkään pahalla, hyökätä tai haastaa sua, on vaan tehnyt jo jonkin aikaa mieli sanoa mielipiteeni sun tyylistä, ja toi kommentti oli se deal breaker. Rauhaa. :pray:

5 tykkäystä

Taidettiin lukea tuo @Messi 'n viesti hiukan erilailla?

Minun viestissäni hän vastaa sarkastisesti @DelJampe 'n arvailuihin vamman laadusta ja sairasloman pituudesta.

Jos Tapparalla ei ole lupa julkaista Savinaisen terveys- tai sairaustietoja niin vahva veikkaus että sama koskee myös @Messi 'ä vaikka hän nimimerkin takana täällä onkin?

11 tykkäystä

Toi @Messi n kommenttihan oli erittäin hyvä kuitti kaiken sen arvailun perään mitä ketjussa oli. Sielä porukka tosissaan arvailee jotain, mistä tuskin juuri kukaan tietää mitään ja jos joku tietää, olkoon hiljaa ku Tappara tai Savinainen ei oo kommentoinu. Nyt tais @Fester tulkita kommenttia vähä väärin.

13 tykkäystä

Ymmärrän näkemyksen, sillä mielestäni täällä on liikaa tuollaisia “kaikesta kaiken tietäviä” tai provosoivia kirjoituksia, mutta @Messi ei lukeudu näihin. Hän kuitenkin välillä jopa oikeasti tuntuu tietävän asioista ja tuokin viesti oli mielestäni sarkastinen kuittaus tekstiin mikä on oikeasti joskus täällä foorumilla ongelma.

Eikä @Messi väittänyt tietävänsä mitään, vaan yrittää hillitä näitä huhuja mitkä on joskus vähän semmosta “joo-o” tasoa.

Te molemmat olette hyviä kirjoittajia. @Messi vain tykkää tuosta vähän sarkastisemmasta kirjoitustyylistä, kuten mikä, koska ei kaikki ole niin vakavaa.

2 tykkäystä

Mä ymmärrän, sekä rakastan sarkasmia. Tajusin myös, että viittaus aikaisempaan viestiin oli täysin sarkastinen.

Mä en vaan henkilökohtaisesti pidä tuosta tavasta millä sitä toteutetaan. Vaikea nyt tässä vähän kiireessä saada puettua sanoiksi, halusin vaan tulla heti kertomaan, että mä ymmärsin kyllä sarkastisen @Messi kommentin jäsen @DelJampe kohtaan, lähinnä tuo kaikki muu mua vaivas. “Arvailut muuttuvat totuudeksi.” Siis miten? Lopetetaanko sit asioilla arvuuttelu kokonaan. Eniten kuitenkin noi faktana laukomat “Sitä totuutta ei täällä ole”, plus monet aikaisemmat muut mua jää aina ärsyttään. Jos hän tietää missä se totuus on, niin olkoon hyvä, ja kertokoon sen sit kaikille.

Ja varmasti Messi tietääkin asioita ja omaa suhteita kiekkopiireihin, mut ei sillä mitään väliä oo. Lähinnä noiden tuoma ylimielinen tapa kommentoida asioita vetää mut huuruun.

Mä laitan vaikka kymmenen eaimerkkiä tähän kunhan kerkiän tänään, niin ehkä jo(t)ku(t) saa mun pointista kiinni.

Muokattu kirjoitusvirheet.

5 tykkäystä

Mä palaan vielä siihen että ne joilla tuo tieto ja totuus on, eivät takuulla tule tänne huutelemaan niitä tietojaan.

En epäile kenenkään luetun ymmärtämistä, mutta aina on tuo vaara mistä @Messi mainitsi että tänne lauotut arvailut muuttuvat jonkinlaiseksi palstatotuudeksi.
Siihen rikkinäinen puhelin-ilmiö päälle niin ollaan todella kaukana faktoista.
Lisäksi pitää huomioida että tätä palstaa saattavat lukea myös jonkinlaiset toimittelijat jotka napsivat täältä juttuihinsa lihaa luiden ympärille.

6 tykkäystä

Mielestäni @Messi vastaus oli oikein hyvä. Sisälsi sopivan määrän sarkasmia ja huumoria kaikkien arvailujen jälkeen.

Ja yleisellä tasolla voin kertoa (ihan kokemuksella) että ne jotka luottamuksellisia tietoja haltuunsa saavat joukkueen sisältä (esim. loukkaantumisista) eivät tule niitä tänne foorumille huutelemaan. Tai jos tulevat, niin eivät tulevaisuudessa niitä tietoja enää saa. Sitä kutsutaan myös luottamukseksi.

21 tykkäystä

Noh, kukin taaplaa tyylillään

Kuten @Messi myös sanoi “että näissä arvailuissa se muuttuu todeksi”.

Näkisin ihan normaalina että palstoilla huhuja myös poissaolon pituudesta liikkuu kun Tappara ei itse tiedota mitään. Joten onko sillä lopulta sitten mitään väliä mitä kukakin huhuaa ja onko täällä totuutta vai ei? Jokainen voi itse uskoa tai olla uskomatta. Se ei tuolla “Messin” stamentilla tai kuittailulla muutu.

En kai tuosta asiasta ole eri mieltä ollutkaan. Totta kai niitä huhuja liikkuu. Välillä vaan ne äityvät niin erikoisiksi, että Messin sarkasmi on ihan paikallaan. Ja kyllähän jollain varmasti on “oikeaa tietoa” näistä poissaoloista, joku lienee varmasti sen parhaimman arvion myös Savinaisen poissaolosta kertoneen. Mutta kuten sanottua, ne joilla “varma” tieto asioista on, ei tule niitä tänne keskustelupalstalle kertomaan.

1 tykkäys