Miksi pitää tuohon tarttua vielä tässä vaiheessa, vaikka sanoin katsoneeni tilanteen nopeasti ja korjailin kyllä näkemystäni aika paljon sen jälkeen, kun katsoin kunnolla. Joo, ehkä ei olisi pitänyt kommentoida nopeasti, mutta myönsin virheeni kyllä. En ymmärrä täysin turhia provoja, kun ei tuo minkäänlaista lisäarvoa keskusteluun, päinvastoin. Sain muutaman asiallisen vastauksen tuohon jo heti kirjoitettuani, jonka jälkeen katsoin tilanteen uudestaan. Tuo vastaus ei edes olisi ollut asiallinen, vaikka olisit laittanut sen heti perään, saati sitten 24 tuntia myöhemmin, kun olen täysin muuttanut mielipidettäni. Todella rakentavaa keskustelua.
Ja sitten näin yleisesti. Palautetta muille, mutta erityisesti itselleni. Korostan, että ei nyt enää juuri tuohon Messin kommenttiin liity tämä seuraava. Tuntuu olevan aika ikävä vastaanotto usein, vaikka yritän lähes aina olla asiallinen. Kyllä olen varmasti välillä laittanut jonkun yksittäisen provosoivan kommentin, mutta aika vähissä mielestäni tarkoitukselliset. Välillä tulee siis ihme provoja vastaukseksi, vaikka en olisi edes eri mieltä asioista. Vaatii kyllä aika paljon, että jaksaa näin paikallisvastustajan fanina kirjoitella täällä. Taitaa olla mielialalleni parempi, jos lopetan jääkiekkokeskusteluihin kirjoittamisen melkein kokonaan. Joskus olen näin sanonut tekeväni kevään ajaksi, nyt ”kokonaan”. (Kirjoitan tämän ylös siksi, että saan vihdoinkin sanottua sen ääneen itselleni. Houkutus kasvaa muuten aina liian suureksi.) Tämä siis siksi, että näin vähän herkkänä ihmisenä jokainen provo ärsyttää, vaikka yleensä en sitä erikseen ala huutelemaan. Ei viitsisi aina pilata päiväänsä, jos tulee ikäviä vastauksia jossain keskustelufoorumilla.
Tällaiset ”uhriutumiset” tähän väliin. Ja kyllä tiedän ja olen aina tiennyt, millä foorumilla kirjoitan ja itse vastaan seurauksista. Eli en syytä ketään muita kuin itseäni, vaikka varmaan siltä kuulostaakin. 
Laitetaan nyt jotakin positiivistakin palautetta. Tämä on siitä hyvä foorumi, että jääkiekon lisäksi täällä on paljon muutakin, jota on kiva lukea ja kommentoida. Kiitos kaikille, jotka ovat asiallisia, vaikka olisivat eri mieltä, eivätkä tartu kaikkeen, mistä sanon vähän ”väärin”. Erityisesti niille, jotka osaavat katsoa usein asioita eri näkökulmista, yleistäkin mielipidettä vastaan. Paljon jääkiekkoasiaa kirjoittavista tulee heti mieleen @Tapparanation ja @Masto, useita muitakin on.