Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Ei tämä nyt sinulle ollut suunnattu vaan yleisrsti enkä puolusta Böstöniä yhtään vaan ihan yleisesti, jokainen on vastuussa omista sanoistaan mutta joku aikuisen ihmisen käytös täälläkin olisi suotavaa

1 tykkäys

Seison mielipiteitteni takana, jotkut nyt väittävät trolliksi. Kun uskallan olla erimieltä kun joku toinen. Ja nyt tämän takia, täällä ei voi enää kommentoida mihkään. Kun tulee näköjään tälläistä kuittia. Mutta jokanen tyylillään, kuten sanoin aikasemmin että joku heikko hermosempi saattaa kokee kiusaamisena. Itse annan mennä toisesta sisää toisesta ulos. Mutta, odotan että ylläpito osaa tehdä kaikkia tyydyttävät ratkaisut.

1 tykkäys

“Metrin syöttö” jää varmasti elämään palstalle. Samoin kun kitkarenkaat :relieved:. En pitäisi sitä kiusaamisena. Lähinnä kunniana :pray:

9 tykkäystä

Ei se metrin syöttö haittaa, mutta muu ylimääränen.

4 tykkäystä

Tänne tulee päivässä parhaimmillaan tuhatkin viestiä. Niitä kaikkia ei yksinkertaisesti pysty lukemaan täikammalla. Eli sinänsä ei kannata jäädä odottelemaan, että ylläpito ratkaisisi tämän asian puolestasi. Ota aktiivinen ote ja liputa muulla syyllä ja avaa ajatuksiasi, niin voidaan tarpeen ja kykyjen mukaan hakea ratkaisua.

4 tykkäystä

Kitkarengas on levinnyt jo muillekin foorumeille :slight_smile:

6 tykkäystä

Ääh… Mennään jo eteenpäin, itsekin pari päivää pitänyt nyt hiljaisuutta kun alkoi mennä vati nurin Kuusela ketjusta. Olkoon kaikki omaa mieltään, kaikki kuitenkin omasta viitekehyksestään kommentoi ja haluaa varmasti Tapparalle pelkkää hyvää. Kyllä noi Tapola ja kumppanit ratkaisee onneksi kuka syöttelee ja missä. :pray:

5 tykkäystä

Kiva kun palasit takaisin :slight_smile:

Ketjun aiheeseen:

Minusta se on jokaiselle ihan oikea mietinnän paikka eikä nyt mitenkään kohdistettuna palstan henkilökunnalle, että vuoden aikana on kyllä menty melkoisen erikoiseen suuntaan. Se on varmasti kaikkien vika yhtä paljon eikä sinänsä oo edes hedelmällistä miettiä, kenen vika se on.

Oma fiilis on se, että kaksi asiaa on nyt, jotka eivät yhteisössä ole kovin hyvällä tasolla:

1. Keskustelukulttuuri ilman provosointia ja henkilökohtaisuuksia
  2. Mielipiteen vapaus & vastuu

Minusta nämä kaksi ontuu pahasti. Kohdan yksi ymmärrän resurssikysymyksenä, ettei ylläpito ehdi vaan paikalle aina ajoissa. Toinen on mutkikkaampi, koska harva sen ymmärtää ennen kuin itse jää tuon jyrän alle, kuinka vastenmielinen keskustelutapa tuo on. En tiedä, kytkeytyykö se koronavirukseen , mutta ajallisesti tuon ketjun avaamisen yhteydessä ongelmat räjähti. Nyt se sama peli on vähän turhankin monessa ketjussa.

Erilaiset mielipiteet on palstan rikkaus. Mielipiteen haastaminen on kohtalaisen olennainen osa kaikkia keskusteluita. Olisi hienoa, jos sitä vastapuolen mielipidettä kunnioitettaisiin eikä mentäisi henkilökohtaisuuksiin ihan heti. Liian usein sinne piilotetaan ihan selkeitä henkilöön meneviä provosointeja mukaan ja tanssitaan nuoralla eli jätetään ikään kuin vastaanottajalle vähän tulkittavaa sinne. Joukkovoimalla käydään erilaisen mielipiteen kimppuun.

Tuo on mielestäni ihan vaan normaali syyn ja seurauksen ketju. Kun esität mielipiteen ja joku vastaa siihen henkilöä aliarvioivalla tyylillä tai vähättelee henkilöä niin lopputulos on aina huono. Toisaalta mielipiteen esittäjältä vaaditaan kovempaa argumentointia eli alleviivataan tarvetta lisäargumenteille ja jos niitä pyydetään ja henkilö niitä tuottaa niin seuraavaksi aletaan syyttää siitä, että junttaa omaa mielipidettä kymmenen viestiä. Omasta näkökulmasta täällä ainakin mennään usein kirjoittajan vastuun perässä eli kirjoittajan vastuulla on se, että mielipidettä haastetaan. Näin ei pitäisi olla. Enpä minä tästä ketään syytä, mutta jokaisen kannattaa miettiä asiaa.

6 tykkäystä

Ja @Böstönfruits mennään Jutin sanoin eteenpäin me ainakin mun puolesta. Kiekko liikuttaa ja herättää tunteita. :handshake:

15 tykkäystä

Näin me tehään.:handshake:

18 tykkäystä

Onko kaikki jossain karanteenissa kun tuntuu olevan liikaa ylimääräistä aikaa kun jaksaa kuluttaa energian jauhamalla turhaa skeidaa pelaajista vaikka joukkueella menossa hieno voittoputki ja otteet parantuneet kokoajan… Ekana Kuusela ja nyt Hrachovina ulinan kohteena.

8 tykkäystä

Normaalisti itse ainakin olisin jäähallilla pojan peleissä/reeneissä tai itse valmentamassa. Nyt täällä ulisemassa Domin huonosta torj. %.

5 tykkäystä

Jonset ulise, et voi kehittyä :smile:

Ulina loppuu tyytyväisyyteen.

5 tykkäystä

Kun joku kertoo totuuden, palkka on lippu. Ehä siinä sit mitään.

3 tykkäystä

Jos menee esimerkiksi Domi ketjussa toisen kirjoittajan henkilöön, niin kyllä siitä lippu tuppaa tulemaan. Vaikka olisikin oikeassa.

Tässä ketjussa ei olisi tullut.

Kyllä noissa jutuissa joku roti pitää olla.

Oijennus luki jutusta muutakin kuin otsikon ja teki siitä uuden ketjun. Ole kuin @Oijennus.

15 tykkäystä

Jotenkin tuota Patrik Laine keskustelua pitäisi ohjata Columbus Blue Jacketsin ketjuun. En tosin tiedä miten.

Joukkueena siellä kuitenkin pelataan ja kaikki vaikuttavat kaikkeen. En oikein näe järkevänä, että jokainen peli puretaan Laineen ketjussa atomeiksi. Vrt. miten Tapparan pelejä täällä käsittelemme.

Mun mielestä ne viestit kyllä koskettaa lähinnä Lainetta ja sikäli oikeessa ketjussa. Tiedä häntä. Mua itteä ei yhtään kiinnosta Columbuksen tilanne, mutta Laine sitäki enemmän. Jätän Columbuksen ketjun lukematta, mutta Laineen ketjun luen.

4 tykkäystä