Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

3 viestiä siirrettiin ketjuun: Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

Tämmösen poimin tuolta Kuuselan ketjusta. Asia, mikä on mua aina väitteenä ihmetyttäny ja aina tasaisin väliajoin joku tän kanin vetää hatusta. Jos antaa kritiikkiä esim. Kuuselasta, Tapolasta tai vaikka Levtchistä, niin sitä ei varmastikaan kukaan kiellä. Tämä lainattu argumentti nostetaan esiin aina siinä vaiheessa, kun useampi kirjoittaja on asiasta eri mieltä. Jos ollaan eri mieltä, siitä ei tarvi vetää johtopäätöstä että kritiikkiä ei sais antaa. Ei kannata kuvitella, että kaikki tai edes enemmistö olis samaa mieltä, kuin itse on. Jos Kuuselan kautta sanotaan pettymykseks ja moni väittää vastaan, niin se ei tarkota, etteikö Kuuselaa sais kritisoida.

18 tykkäystä

Nyt on kyllä Tappara iskussa, kun ei löydy mitään muuta kritisoitavaa kuin pelaaja, joka on sisäisessä pistepörssissä sijalla kaksi ja vedellyt yli piste per peli tahdilla voittoputkessa. Mutta ei siinä, jokainen tyylillään.

15 tykkäystä

Vain ymmärtämättömät katsoo pisteitä. Parempi vaan antaa niiden ketkä tietää jotain lajista kirjoitella.

3 tykkäystä

Kyllähän sitä muutakin kritisoitavaa varmaan löytyisi kuin se että valmennus ylipeluuttaa vanhaa mestaria.

Mutta vaikea niitä on ehtiä miettiä, kun joka ketjussa kakkossyöttövelhon aiheeton arvostelu on tapetilla.

Jees, tää setä ottaa ny aikalisän tänne kirjoitteluun. Alkaa meneen maku, palataan sitten kun jonkun sortin realismi palaa palstalle.
Siihen asti käyn satunnaisesti lukemassa päivän Kontiola-huhut ja Rauhalan vaatimiset Kuuselan paikalle. Toivotaan, että löytyy se maaginen ykkös sentteri kun Levtchillä ei riitä. Adios.

14 tykkäystä

Kävin tsekkaamassa että mikä meno Kuuselan ketjussa.

Nyt koen olevani voimaantunut ja noin 100% entistä tuuheampi.

Kiitos!

(Myös mietin: Osaisinko antaa metrin syötön? Tuskin.)

7 tykkäystä

Voisko joku avata palstalle johonkin äänestyksen ” pystyisitkö antamaan 1 metrin syötön säännöllisesti omalle pelaajalle Liiga pelissä ylivoimalla?”

Selviää tää päivän kuuma aihe

21 tykkäystä

Eilen toi Kuuselan -ketju v*tutti, mut tänään se enää naurattaa. Vähän lähtenyt laukalle taas.

Ottakaa ihan rennosti nyt vaan, Tapparalla kulkee ja eiköhän Kuusela lauantaina muutaman kakkossyötön ylivoimalla taas kirjaa.

Edit. Taas ottaa aivoon.

10 tykkäystä

@_Linden_16 sinun taukoasi en kyllä sinänsä kaipaa kovinkaan paljoa. Olisi siis kiva, jos jatkat.

Olen miettinyt näitä “myrskyjä vesilasissa” viime aikoina. En tosin tiedä, miksi olen niitä miettinyt. Ne ovat erikoisia.

Tykkäämistoiminto palstalla on yksi hieno toiminto, mutta yksi riitatilanteiden sytyttäjä (sen rivien välistä lukemisen lisäksi, josta jaksan vuodesta toiseen marmattaa) näyttää minusta olevan se, miten noita toimintoja käytetään.

Viesteistä voi tykätä noin tuhannesta eri syystä. Olen itse esimerkiksi huomannut, että tykkään monesti jonkun keskustelijan viestejä ristiin niin kauan kunnes keskustelu loppuu. Tai käytän sitä näyttämään, että kuuntelin argumentin, olen edelleen eri mieltä, mutten jaksa enää keskustella kanssasi aiheesta. Tulkinta tuskin on kovin universaalia, miten tykkäyksiä käytetään ja tulkitaan.

Sellaisen kuitenkin haluan vielä itse tuoda tuohon @pieni_m kommenttiin lisäksi, että on hyvin vaikea sinällään olla eri mieltä, koska sävy muuttuu nopeasti uhkaavaksi. En tiedä, miten selitän, mutta kirjoittaja joutuu aiheettomasti puolustuskannalle. Keskusteluun kannattaa aina jättää myös vastapuolelle mahdollisuus häipyä siitä kunniallisesti, koska sitä odotetaan monelta keskustelijalta.

En siis varsinaisesti ihmettele, että moni keskustelija kokee aika painostavaksi täällä esittää valtavirran näkemyksestä poikkeavia näkemyksiä, jotka sinänsä ovat keskustelulle arvokkaita. Toivottavasti joku tajuaa, mitä ajan takaa.

5 tykkäystä

Aika kuuma vuorokausi on kohta takana, harvemmin täällä näin kuumaa keskustelua yhdestä pelaajasta käydään :fire:

2 tykkäystä

Eikä siinä mitään. Keskustellaan/keskustelkaa ku on syytä. Mutta nyt käytännössä yks kaveri kerto näkemyksensä aika provosoivaan tyyliin. Ketju pistettiin lukkoon. Sit ku ketju aukes, ihan sama peli saman kirjottajan toimesta uusiks. Se on rasittavaa. Luulis itse kunki ymmärtävän, että muita ei käännytetä omalle kannalle sillä, että toistetaan omaa näkemystä 10 kertaa.

5 tykkäystä

Jos meinaat tällä mua, kerroin oman mielenpiteen. Sitten joka suunnasta hyökkää joku kuinka oot väärässä. Keskustelu meni lukkoo päätin antaa sen jälkee olla. Ja sitä jatkettiin ihan muitten tahosta. Jonka jälkeen yksittäisiä sanomisia vietiin toisiin ketjuihin. Heikko hermosemmat voisi pitää tuota kiusaamisena, mutta ylläpito ei jostain syystä. Mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos joku ei tykkää suorista mielipiteistäni, niin ei tarvitse vastata juttuinihin.

1 tykkäys

No ainakin sait metrin syötölle mouhuamisellasi aivan uudenlaista tunnettavuutta :+1:

9 tykkäystä

Semmosta palautetta täältä pukukoppikäytävän toisesta päästä, että kiva kun täällä on näitä naapureidenkin asioiden puintia. Jotenkin niitä on hauska puhua ja kuulla oranssien lasien vinkkelistä. Itselle tästä foorumista ja varsinkin Ilves aiheisista ketjuista täällä (muistakin kyllä) on muodostunut varsin mielekkäitä ja kiinnostavia luettavia. Tulee vierailtua useasti päivässä.

Ja täällä jo jonkin aikaa roikkuneena, niin olen pistänyt merkille, että varsinkin Ilves aiheisista ketjuissa on muuttunut Tappara henkisten kirjoittajien sävy, no sanotaanko mukavampaan suuntaan. Ehkä vähän semmonen piikittely on vähentynyt ja tullut keskustelevampi ilmapiiri. Ehkä toisaalta meidän leiristä on myös muuttunut/vähentynyt sellainen provosoiva tyyli. Minusta siis on puolin ja toisin hoksattu semmonen fiksu keskustelu. Tästä kiitos kuuluu myös asialliselle ja toimivalle moderoinnille. Ja eihän semmoista pippelin mittaus ketjua kukaan edes jaksaisi lukea.

T. Anapoli

36 tykkäystä

Kyllä moderointi lienee avainsana, Ilvesfoorumi ja Jatkoajan-keskustelupalsta ovat aikamoista kuraa, Jatkoaika kyllä terävöittänyt moderointiaan viime aikoina.

Itsellä ei ole mitään antipatioita minkään jengin suuntaan, Tapparan kausarilainen olen ollut vuodesta -93, mutta Ipassa ollut valmentajana ja jojona yli kymmenen vuotta (tuolloin oli tietenkin myös Ipan kausari).

Ja hei, kerran palkittiin Ipan vuoden joukkueenjohtajana :slight_smile:

Voin pistää kuvan, jos joku ei usko :slight_smile:

12 tykkäystä

Eiköhän tuo Böstonin kommentin jatkuva mollaaminen voisi loppua. Vaikka trollilta tuntuikin niin jos joku täällä kertoo mielipiteensä ja ollaan kollektivisesti eri mieltä , ei varmaan tarvi puukkoa enempää vääntää…
Alkaa menemään kiusaamisen puolelle. Jos tämä on aikuisten ihmisten tapa niin voin jättää foorumin kokonaan minäkin

5 tykkäystä

Siinä tapauksessa pitää liputtaa!
Kiusaaminen on säännöissä kielletty.

§14 Palstan ominaisuuksien tahallinen väärinkäyttö

Palstaohjelmistomme tahallinen väärinkäyttö, jonka tarkoituksena on toisen jäsenen kiusaaminen, palstan käytön, valvonnan, tai ylläpidon häiritseminen, johtaa poikkeuksetta pitkään tai pysyvään käyttökieltoon.

1 tykkäys

Nämä on vaikeita siinä mielessä, että ilmiöitä on mahdoton, joskus jopa tarpeetonta, hallita. Onko se oikein vai väärin, en tiedä. Näitä on nähty vuosien varrella. Vaikkapa Ontuva Juntunen. Ei sekään tapaus kovin aikuismaisia piirteitä (ole) saanut. Miekalla selkään, saatana.

Tietenkin tässä tapauksessa “kohde” joutuu lukemaan tätä “läppää” täällä, niin vähän haastavampi tapaus. Kiusaamiselle pitää aina sanoa ei, mutta tässä tapauksessa minun on ainakin vaikea arvioida, miten asiaa linjata. Risumiehen kohtalo mietityttää aina silloin tällöin.

@Böstönfruits voi pistää ajatuksiaan tähän tai vaikka yv:llä, jos haluaa kertoa, miten itse suhtautuu tähän.

5 tykkäystä

Säännöissä lukee myös näin.

Käyttäjä on aina palstalla omasta vapaasta tahdostaan ja omalla vastuullaan.

Tulkitsen tuon niin että käyttäjät ovat vastuussa myös kirjoituksistaan?

5 tykkäystä