Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Selkeästi on kesä, kun taas nostetaan allekirjoittanut pinnalle. Olen selittänyt asiaa jo ennen Korona aikaa ja sen jälkeenkin. Päiväni murmelina.

Jotkut kannattajat ovat olleet pahasti väärässä.

Muistin virkystämiseksi otan aiheeseen liittyviä viestejä.

15 tykkäystä

Mitä täällä palstalla nyt oikeesti tapahtuu, hä?

Monessa ketjussa on ruvettu riitelemään ja väittelemään ja vänkäämään ihan hulluna.
Varmasti kuuluu keskustelupalstalle joo, mutta nykysestä sävystä ei uskois, että ollaan edelleen Suomen mestareita melko lyhyen ajan takaa ja maailmanmestareita vielä lyhyemmän ajan takaa.

On rikottu ennätyksiä ja taottu taas niin monta sankaritarinaa, että paskaks menneiden alasinten takia rupee romuraudan hintakin vihdoin laskemaan.

Onko nyt tullut lopullista kisaväsymystä vai joku ulospuhallus kauden paineiden jälkeen?

Lopettakaa nyt jumalauta ja nauttikaa siitä, mitä on just saavutettu. Kyllä noita tapoloita, rostereita ja kaikenmaailman kuvioita kerkee syksymmälläkin, tai saatana edes vähän myöhemmin kesällä mälväämään, ja varsinkin sitten, kun on oikeesti jotain uutta ja konkreettista mälvättävää.

Ei meinaan viittis ihan joka ketjua vaimentaa tollasen sonnan takia. Sonnan joka ei tuo tai anna kellekkään yhtään mitään muuta, kun korkeintaan pahan mielen.

38 tykkäystä

On kummallista menoa. Jumalauta aikuiset ihmiset vänkkää siitä, että kenellä on eniten tietoa mistäkin aiheesta. Luulisi asioista osata keskustella edes jotenkin aikuismaisesti. Nukkumaan ja huomenna paremmalla mielellä liikkeelle.

4 tykkäystä

Noniin. Nyt sitten varmaan parempi kaikkien rauhoittua vähän siellä ja myös täällä.
Asia 1: Se, että kerron Tapola ketjuun mielipiteen, niin jokainen saa itse päättää uskoako vaiko ei. Lähteitä kysellään kovasti, mutta niitä en tule kertomaan. Saatte olla uskomatta minun juttuja tai ette. Lukijan päätös.

Asia 2: Moni nyt haluaa yhdistää viestini siihen että eräs kirjoittaja palasi palstalle. Tuo yhtälö on virheellinen. Sen sanon, että muistan kyllä kirjoittajan haistattelut lähtiessään ja myöhemmin jatkoajan puolella kirjoittamat vähättelevät viestit tätä palstaa kohtaan. Mutta koitetaan pärjätä.

Ehtihän tässä jo melkein 24 tuntia ollakin täällä foorumilla :smiley: Saat muistaa aivan mitä tykkäät, mutta on oikeasti mautonta se tapa, jolla väen väkisin minusta on pakko vääntää osapuoli johonkin salajuoneen. Monesti olen ollut syyllinen, mutta nyt en ole syyllinen ja mietin, miksi sinun on pakko leipoa minut mukaan tähän hommaan. Kukaan muu tällä foorumilla ei sitä tee eli tuo ensimmäinen lause - ainoa, joka yhdistää kirjottelusi paluuseeni tänne on sinä itse. Ja @Messi tiedoksi, että I rest my case enkä palaa vänkäämään asiasta.

2 tykkäystä

Minua ei haitannut yhtään mitkään Tapola -vihjailut, mutta kun sanot toiselle palstalaiselle, että parempi olla vastaamatta mitään (jos et mitään tiedä), niin tuo menee kyllä todella töykeän ja ylimielisen puolelle.

Spekulointia ja keskustelua vartenhan tämä palsta kai on olemassa. Suurin osa meistä täällä tietää joukkueen sisäisistä asioista hyvin vähän. Ei silti kenenkään tarvitse julistautua miksikään toisia paremmin tietäväksi auktoriteetiksi, joka lyö muiden suut suppuun (paitsi moderaattorien jos jollain lähtee laukalle).

3 tykkäystä

Moni tälläkin palstalla on minua haukkunut ylimieliseksi mulkuksi. Ehkä siinä on jotain totta…
Yksi kirjoittaja ei taas ihan ymmärtänyt mitä tarkoitin.

1 tykkäys

Huhhuh mitä vänkäämistä, ja turhanpäivästä vatvomista. Pelattais jo…

2 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: Päävalmentaja Jussi Tapola ja valmennustiimi 2020-23

Olen iloinen, että @peterra olet takaisin palstalla. Emme aina ole olleet samaa mieltä, mutta siitäkin huolimatta on hienoa nähdä aktiivisena sua täällä.

Itsellä kohta vuosi takana Suomi-elämää, joten palaaminenkin on oma prosessinsa…

10 tykkäystä

Tää alkoi koronan aikana ja on jatkunut tähän päivään. Siinä mun mielestäni kaivettiin ne poterot ja tuo asetelma kantoi sitten mukanaan kaikkeen. Siitä jäi palstalle sellanen hyökkäävä, väittelevä, riitelevä ja kaikesta vänkäävä sävy ja ilmapiiri.

Varmaan itsekin tuohon syyllistyin mutta ottanut pidemmän aikalisän touhuun ja palailen paremmin ääneen ehkä joskus tulevaisuudessa kun siltä tuntuu, pari kertaa kyllä koittanut kirjoitella tauon jälkeen mutta seurauksena aina joku on vänkäämässä jostain pienestä usein olemattomasta detaljista vastaan ja se on loppuillan tappelu mikäli et periksi anna joten olen jatkanut hiljaseloa. suosittelen silti jokaiselle jos tuntuu että ihmiset palstalla alkaa kiristämään vannetta liikaa, tekee hyvää.

edit:

Niin ja hienoa muuten nähdä kaikesta huolimatta @peterra takaisin nurkissa. Miehen analyysejä ja pohdintoja oli aina hieno lukea.

7 tykkäystä

Olet asian ytimessä. Joillakin palstan kirjoittajilla on ihmeellinen halu hakea vastakkainasettelu suunnilleen jokaiseen viestiin. Keskeisin ongelma on se, että toisen viestiä ei haluta katsoa kokonaisuutena vaan tartutaan johonkin pitkänkin viestin yksittäiseen asiaan joka ärsyttää omaa mieltä. Tämä johtaa täysin turhaan jankkaukseen, jossa voittaja ei koskaan selviä ja ketju on muille palstalaisille raskas lukea.

7 tykkäystä

Kun syksyllä päätin että lähden vaihtamaan ajatuksia palstalle, lähdin ajatuksesta että älä rähjää ja tuo jotain keskusteluun. Aivan mahtavia kommentteja ja asioita on tullut vastauksiksi.

Paljon myös hyviä vinkkejä ihan normaali juttuihin.

Puolen vuoden raporttina pitää sanoa että palstan ” kurinpito” on toiminut loistavasti.

10 tykkäystä

Muuten kivaa keskustelua, mutta palstan viidennen säännön ja ketjun aiheen vastaista. Kaikki roskiin siis ja sillä hyvä.

13 tykkäystä

Ketju avattiin automaattisesti 60 minuutin kuluttua.

Onpahan taas tullut demonstroitua miksi tietyt aiheet on pakko pitää suljetulla osastolla.

6 tykkäystä

Siitä keskustelusta taisi mun kommentin jälkeen poistua muutama kommentti jota en nähnyt, lähtikö asia kenties laukalle?

Taisi olla vain viestit väärässä ketjussa, tämä keskustelu ei kuulu tänne, vaan politiikka-alueelle.

2 tykkäystä

Voisiko joku avulias käydä kirjoittamassa Tietovisa-ketjuun jotain, niin voisin sinne vastauksen hutikysymykseeni laittaa? Menin sinne kirjoittamaan kolmasti putkeen ja sain sen jumiin.

1 tykkäys