Onhan tämäkin nyt sakeaa, kun jokun sopimussuhteisen pelaajaan instagram seuraamisien perusteella tehdään johtopäätöksiä, että sopimus on purettu. Sitten annetaan kaikille kenkää kun hermot menee.
Minusta hieman eri tilanne jos vaikka kanadalainen Jack Rooster alkaa jotain joukkuetta seuraamaan, mutta jos taas P.Puhakka seuraa samaa liigaa pelaavaa joukkuetta, jossa vielä saattaa olla tuttuja tai kavereita tms. niin en siitä noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä lähtisi tekemään.
Raskaaksi menee elämä jos kaikkien someseuraamisista alkaa verenpaine nousemaan.
Voisinhan minäkin alkaa seuraamaan vaikka Ilvestä, ihan mielenkiinnosta, ja ei se silti tarkoita että sinne olisi töihin menossa tai fanituksen kohdetta vaihtamassa.
Olisiko hattu ja jää yhdistelmä paikallaan jatkuvan hikoilun sijasta?
Vaihdan nyt tähän ketjuun, koska tämä ei enää liity voimasuhteisiin. Tarkoitin voimasuhteita enemmän sitä tyyliä, jolla tuota keskustelua voimasuhteista ketjussa käydään. Arvaan itse, että @salmela61 arvioissa ongelma on joillekin enemmänkin se, mitä joukkuetta hän täällä edustaa kuin se, mitä hän oikeastaan kirjoittaa. Minusta keskustelusta vaan ei synny voimasuhteissa yhtään mitään kivaa tai kenellekään hyödyllistä, jos yleisesti tartutaan jonkun yksittäisen käyttäjän näkemykseen näin valtavalla voimalla. Voimasuhteet ovat ennusteita tulevasta ja niissä meillä kaikilla voi mennä ennustuksen tavalla ns. reisille Tapparasta ja muista.
Mutta se voimasuhdekeskustelu itsessään on todella kivaa, hyödyllistä ja monesti mielenkiintoista. Juuri ne eroavat mielipiteet ja näkemykset ovat keskustelun parasta antia, jota ainakin minä haluan lukea. En minä halua lukea, kuinka kaikki ovat voimasuhteista samaa mieltä vaan erilaisia näkemyksiä ja erilaisia perusteluita. Siinä ei ole mitään väärää, että penätään käyttäjältä “lihaa luiden ympärille”, jos heittää jonkun ennakon voimasuhteista, mutta silloinkin on järkevää pysytellä neutraalilla maaperällä ja pyrkiä keskittymään asiaan. Nuo pari kommenttia vastauksena @salmela61 vaikuttivat enemmän semmoselta vanhan kansan whataboutismilta “kuinka voit jättää Seppälän arvioiden ulkopuolelle” tjms. Toivoin ainoastaan, että kunnioitetaan erilaisia näkemyksiä - en sinänsä halunnut ottaa kantaa, onko @salmela61 oikeassa vai väärässä Ilveksen tai Tapparan pakiston suhteen.
Nyt en ymmärrä tätä kommentia. Haaveilen “täsmähankinnoista” ennen siirtorajan umpeutumista. Haaveilen, että nuorille annetaan kunnon näyttö mahdollisuudet.
Tiedän mitä ajat takaa, mutta pitää muistaa että k.o. lajit ovat vieraslajeja Itämeressä. Eivät siis omassa elinympäristössä, esim Itämeren suolapitoisuus on varsin vähäinen verrattuna lajien normaaleihin elinalueisiin (joka siis vaikuttaa saatavaan ruokaan etc).
No et aivan tiennyt. Pidän surullisena sitä että näitä eläimiä joita ei täällä kuulu tavata ja joilla ei ole Itämeressä elämisen edellytyksiä, nähdään meidän aluevesillä. Se siis kertoo jotain näiden lajien omista elinympäristöistä ja niissä tapahtuvista muutoksista. Kun valtamerien lajeja tulee enenevissä määrin Itemereksi kutsuttuun murtovesialtaaseen, niin se kertoo surullisempaa tarinaa kuin yhden mursun kuolemaa siirtolaatikossa. Mutta tämän enempää en harhaudu aiheesta joka isossa kuvassa on surullisempaa mitä moni uskokaan.
Veikkaan, että kirjoittaja tarkoitti sitä, että neiti mursu ei saapunut hoodeille salamatkustajana laivan pohjaan tarrautuneena, tahi pilssiveden mukana. Akvaariofanaatikotkin voidaan rajata ulos.
Nyt termit kuntoon. Mursu ei ollut vieraslaji vaan tulokaslaji. Erona se että vieraslaji tulee ihmisen tuomana tahallisesti tai tahattomasti. Mursu tuli omasta tahdostaan ja on siksi tulokaslaji.
Itseasiassa mursu Itämeressä ei ole kumpaakaan, vaan se on kuin kotikissa pyykinpesukoneessa eli aivan väärässä paikassa, erehdyksessä tai muuten harhautuneena ja täysin vailla selviytymismahdollisuuksia. Tulokaslajit tulevat koska niille elinkelpoisien olosuhteiden alueet laajenevat ja sitä myöten kannat levittäytyvät etäämmälle ja etäämmälle alkuperäisiltä esiintymisalueilta. Tälläistä ei näiden valtamerieläjien kohdalla Itämeri tarjoa.
Yhdyssanat. Niin monilla kirjoittelijalla on yhdyssanat täysin hakusessa, että yrittäkää hiukan petrata asian kanssa. Toi on sääli kyllä, sillä yhdyssanavirheitä näkyy nykyään jopa yritysten mainonnassa.
Itsellä tulee paljon yhdyssana virheitä kuulemma. Pyrin kyllä aina lukemaan viestin uudestaan ennen kuin sen lähetän. Mutta minulla on lukihäiriö. Ja minulla se ilmenee erityisesti yhdyssanoissa. Minä en yksinkertaisesti näe yhdyssanoja. Käytännössä ne jotka sattuu olemaan oikein on sitä tuurilla. Lukihäiriöni todettiin ala-asteella ja olen nyt 41v. Monenlaista harjoittelua yms olen vuosien varrella tehnyt jotta lukemiseni ja kirjoittamiseni sujuisi hyvin. Mutta noiden yhdyssanojen oppiminen on osouttautunut minulle mahdottomaksi. Joten toivon ymmärrystä asialle.
Yhdyssanojen kanssa kamppailee moni. Tuosta lauseestasi saa hyvän esimerkin, kun kysyt uudelleen lukiessasi itseltäsi: mitä tulee paljon? Yhdyssana vai virheitä vai yhdyssanavirheitä? Kun itse opin lukemaan ja kysymään kirjoittamieni lauseiden asioita uudestaan verbin avulla, sain yhdyssanavirheet pienenemään reilusti.
Tämä siis ystävällisenä apuna, kun itsekin olen siihen hyvää apua saanut. Toivottavasti löydät itsellesi tekniikan kirjoittaa asioita itseäsi tyydyttävällä tavalla. Olen tykännyt aktiivisuudestasi palstalla
Hei niitä virheitä tulee vastaan työelämässäkin tosi paljon. Hyvin pitkälle koulutetuiltakin… Älä siis huoli mokomasta foorumiviestinnästä.
Jos se ei ole välinpitämättömyyttä, kaikki hyvin. Jos se on jonneilua, päästä nousee savua.