Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Sinähän kirjoitat oikein erinomaisesti - ja virheitä ei tarvitse pyytää kenenkään anteeksi. Asia ennen muotoa on myös virheissä se juttu. Itse en voi sille mitään, että minua häiritsee tietyt toistuvat virheet ja esimerkiksi putkeen kirjoitettu teksti ilman kappaleita. Minulle ongelmaa tuottavat “mitä” ja “jota”, joita @Armas mukaan käytän suhteellisen usein nimenomaisesti väärin :smiley: Ei todettua lukihäiriötä, mutta kai näitä kaikilla on jotain.

Voisi käyttää taas palautekeskustelua perjantaina posin jakamiseen:
@tp2 pitää mukavasti keskustelua yllä, vaikka polarisoikin jonkin verran näkemyksillään, silti tärkeää työtä yhteisölle.
@iceman painetta tulee, mutta pokka ei petä. Jaksaa vastata asiallisesti, vaikka tulisi kovaakin haastetta vastaan. Nimensä mukaisesti aika jäätyneet on hermot.
@Torma ei kirjoita liikaa, mutta kun kirjoittaa niin pelkkää asiaa. Arvostan.

Voisi kai taas kehua muitakin, mutta säästetään jotain tulevaisuuteen! Hyvää viikonloppua kaikille :slight_smile:

9 tykkäystä

Oikein hyvä nosto ja rohkea ulostulo! :slight_smile: Toi on kyllä totta, että eihän sitä voi lukija tietää mitä kirjoittaja on tehnyt tekstin hyväksi. Kuten juuri kirjotit, että sinäkin pinnistelet asian kanssa ja aivan varmasti teet parhaasi. Se, että tekee parhaansa, riittää!

1 tykkäys

Lukihäiriö on mielenkiintoinen ongelma. Aikanaan itsellä ihmeteltiin kun lukeminen ei onnistu eikä käyttäydytä. No AMK sitten passitettiin puheterapeutille ja se sitten totesi vaikea-asteisen lukihäiriön ja siihen päälle että nykyään se todettaisiin 3v neuvolassa palikka testillä. Jos jotakuta haittaa yhdyssana virheet voi puolestani olla lukematta kaikki kommenttini niin ehkä hän selviää päivästään paremmin. Yhdyssanoilla tai ilman niin minulla ei ole tuottanut ongelmaa ymmärtää mitä tarkoitetaan kun keskittyy koko lauseeseen sen yhden sanan sijasta.

10 tykkäystä

Myönnän sanoneeni asiasta, mutta muistaakseni konteksti oli sellainen, että se oli jollain tavalla sopivaa! En yleensäkään viitsi nillittää ihmisille heidän kielestään, mistä sitä tietää, vaikka toisella olisi lukihäiriö. Sitten hävettää. Virallisille tahoille päden joskus, niillä pitäisi olla pätevät viestijät viestintäänsä hoitamassa.

1 tykkäys

En tarkoittanut missään nimessä tuota pahalla :slight_smile: Jäänyt vaan mieleen, että mainitsit joskus asiasta, et sen ihmeemmin nillittänyt siitä :smiley:

1 tykkäys

Sinä se aina ajaudut pieniin sotiin eri ihmisten kanssa. Hienoa että palasit, mutta vähän nöyryyttä kiitos!!!

2 tykkäystä

Noo, tämä nyt ei sota ollut. En kaivanut edes ritsaa varastosta.

2 tykkäystä

Kenetkä KooKoo hankki pudottamaan Jukurit?
Paistaa kuuhun asti tuo sun turhautumisesi.

Anna olla ja keskity ensi kauteen.

1 tykkäys

Oli mulla siellä tämmöstäkin:

"Ja kuten jo ylhäällä kuittasin, niin Ilves teki samoin kuin Tappara. Osti Mörkön ja Haapalan. Ja juurikin tämmönen on väärin. Suomikiekon ja junnujen kehittämisen takia tuo ostomiesten mahdollisuus pitäisi olla varsin rajattu vuodenvaihteen jälkeen. "

1 tykkäys

Hieno homma. Ja pätkääkään tuo ei kuulu tuohon ensi kauden voimasuhteisiin.

3 tykkäystä

Liittyyhän se juurikin. Itse itseäni toistaen:

"Ja juurikin tämmönen on väärin. Suomikiekon ja junnujen kehittämisen takia tuo ostomiesten mahdollisuus pitäisi olla varsin rajattu vuodenvaihteen jälkeen. "

Eikä tarvita edes mitään muutoksia (viime vuonna siirtorajaa lykättiin koronan takia ja sitten KHL:n). Pysyttäs normissa, 15 helmikuuta jälkeen ei ketään mihkään.

1 tykkäys

Pitäiskö samalla rajoittaa myös ulkomaalaiskiintiötä, kun tässä huolissaan Suomikiekon osalta olet?

Vai onko se parempi, että syksyllä on jo esim. Kymmenkunta ulkomaalaispelaajaa viemässä näiltä kotimaisilta junnuilta pelipaikat?

@Montreal22

Aina ei tarvitse olla keskusteluissa se, joka saa viimeisen sanan. Sama pätee toki muihinkin.

9 tykkäystä

Itsehän olen aivan teini tällä alustalla. Mutta juolahtipa mieleen kysyä. Ilman selityksiä vastailemaan. Paljonko on viestejä tullut liputeltua aikojen saatossa?

• 0
  • 0 - 10
  • 10+

0 voters

Hieno kommentti ja “viimenen sana” pitäisi tulkita myös paremmin “jankkauksena”. Harkittu, täsmennelty viesti ja sitten ainakin 30min turpakiinni. Ei olis semmosta loputonta kehää.

Oletko ihan kartalla? Suomikiekon takia juuri tommonen pykälä oli, mutta laki sen tappo… Työvoiman liikehdintää ei EU:ssa voi rajoittaa.

EU-kansalaisten liikehdintää, muita voisi ymmärtääkseni rajoittaa.

1 tykkäys

Yleensä oman pointin johonkin asiaan saa esitettyä yhdessä tai kahdessa viestissä. Aina se ei toki riitä, vaan joutuu täsmentämään tai tarkentamaan.

Kuitenkin jos huomaa jatkuvasti ajautuvansa täällä vääntöihin muiden kanssa, niin lienee parasta tarkistaa omia toimintatapoja.

7 tykkäystä

Aika paljon on kyllä pientä kinastelua useammassa eri ketjussa, semmosta ”pippelin mittailua”. Eri mieltä saa tottakai olla asioista ja pitääkin, mutta. Jokuhan tämän jo perinteisen ”kesäkinastelun” jo kyllä nostikin aiemmin esiin :sweat_smile:

1 tykkäys

Ja toimintapaikkoja.

Kiitän erinomaisesta lauantaiaamukeskustelusta tässä ketjussa!