Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Mietin pitkään vastaanko tähän ollenkaan. Päätin nyt vastata, vaikka sinänsä se on aika sama, vastaanko.

Olen miettinyt, mikä saa ihmisen kirjoittamaan tällaista. Mitään sotaa ei ole ollut, ei isoa eikä pientä, ei kenenkään kanssa, eikä yli vuoteen. Kirjoitin positiivisen kommentin, jossa kehuin kanssakeskustelijoita. Sinä katsoit, että paras tapa tällaiseen kommenttiin reagoinnissa on kertoa minulle pienestä nöyryydestä ja siitä, että aina olen jonkun kanssa jossakin sodassa. En ole kenenkään kanssa missään sodassa.

Ymmärrän, että olen ihminen ja keskustelija, jota on kiva tökkiä. Tyyli on se, mitä se on. Luulen, että jatkossa ratkaisuni on se, etten enää palaa tähän yhteisöön. Ja en jaksa mitään draamaa - tämä yhteisö pärjää ilman minua, minä pärjään ilman tätä yhteisöä. Minä olen onnellinen tämän yhteisön ulkopuolella. Tämä yhteisö on ollut minulle ilo, vuosien ajan. Ne muutamat, jotka eivät tee mitään muuta kuin kaivavat kuittivihkoa kehiin ja löytävät jokaisen paikan muuttaa positiivinen asia negaksi kuitenkin pilaavat sen. Pilaavat sen minulta ja todennäköisesti myös monelta muulta.

Itseni takia todennäköisesti hylkään tämän touhun ennen kuin lomani alkaa enkä enää palaa. Jos joku haluaa vääntää tästä draamaa ja riitaa, tehköön sen. Minulle tämä ei ole draamaa eikä riitaa vaan se, että olen aikuinen ihminen ja voin valita itse yhteisöt, joihin haluan kuulua ja joihin en halua kuulua. Tämä yhteisö kaiken positiivisen kääntöpuolella on minulle ollut valitettavasti paluuni jälkeen enemmän negatiivista kuin positiivista. Ja koen, että tämän kirjoittaminen on reilua, koska en pidä siitäkään, että vaan katoaa kertomatta mitään.

15 tykkäystä

Vastaan nyt ihan vain siksi, että jonkun täytyy: toivottavasti et lähde. Ymmärrän, että nuo piikit ottavat päähän, mutta minkäs teet. Tekstejäsi on ollut mukava lukea taas pitkästä aikaa. Eli sama selkeällä, lihavoidulla suomen kielellä: älä lähde.

22 tykkäystä

Pitkän aikaa vain lueskelin palstan juttuja, jotka kattavat melkein koko elämän kirjon. Sinulla on ollut aika upeita analyysejä mm. Tapparan pelistä menneinä vuosina. Kaikkien kirjoitukset jotka on tehty ajatuksella, pakottavat miettimään miten tuohon ajatukseen on päädytty. Olet ehdottomasti yksi palstan parhaista ja varmaan tiedätkin etteivät kaikki aina edes jaksa lukea ajatuksella kirjoituksia, ovat nimittäin joskus melko haastavia. Arvostelijan rooli on paljon helpompi kuin rakentavien ajatusten esittäjän. Pidä vaikka pieni tauko, mutta ÄLÄ LÄHDE lopullisesti.

3 tykkäystä

Muiden palstalaisten edun näkökulmastahan tämä on legitiimi toive, ettei merkityksellistä sisältöä tuottava kirjoittaja lähde.

Siitä huolimatta @peterra n on ilman muuta syytä lähteä, jos täällä palstailu tuo elämiseen ja olemiseen enemmän negatiivista kuin positiivista. Ei minkään nettipalstan tahden kannata elämäänsä huonontaa. Joten lähde ihmeessä jos siltä tuntuu.

7 tykkäystä

Et varmaan lähde, ku just olit monta kuukautta pois! :sunglasses:
Sulla on hyviä kirjoituksia ja täällä ny moniki nokittelee. Tuntuu, että tietyt nimimerkit jankkaa ihan vaan jankkaamisen ilosta. Ikävä kyllä vastaaminen niihin tuntuu vaan ruokkivan lisää jankkaamista.
Mielipiteet on mielipiteitä, mutta silti ne on joidenkin mielestä täyttä paskaa, vaikka olikin vain omia mielipiteitä.
Eli jäsen @peterra. ÄLÄ LÄHDE :+1:

Edit:
Muutenkin mennyt monikin ketju ihan jankkaamiseks. Ei kohta itekkä jaksa lukee.

7 tykkäystä

Edellä liittyvään keskusteluun, niin jäsen @peterra on myös minun mielestäni erittäin arvostettava kirjoittelija. Hyviä näkemyksiä ja asiantuntevia mielipiteitä (ainakin kun puhutaan jääkiekosta) enkä ole kokenut, että hänen kanssaan riitautuisi oikein mitenkään, vaikka välillä erimieltä olisikin. Peterra mielestäni kirjoittaa myös hyvin arvostavaan sävyyn muita kohtaan.

Joten toivon myös hänen pysyvän palstoilla. Toki välillä pieni etäisyyden otto tekee hyvää. Itsekin keväällä poistuin hetkeksi, kun tuntui jotenkin kireältä ja keskustelut lähinnä ärsytti.

16 tykkäystä

Kylläpä nyt pahoitit mielesi pienestä kuitista. Itsekin olen kritiikkiä saanut ja aiheesta, enkä ole mitenkään niihin reagoinut. Pitkän tarina tuli vastaukseksi, mutta en ymmärtänyt mikä sen pointti oli. Enkä on tulossa uusi versio elokuvasta “mielensäpahoittaja”.
No anteeksi kuitenkin, jos jotenkin loukkasin sinua!

Jos tätä ei ymmärrä niin vika on täysin näppäimistön sillä puolella. Kannattaa oikein miettiä, jos kirjoittaa toiselle vähän nöyryyttä ja itse esittää tällaisen anteeksipyynnön niin kyllä se on pannu, joka soimaa kattilaa.

2 tykkäystä

Annetaan olla. Hyvää kesää sinulle!

Aika usein tulee tällaisia viestejä tähän ketjuun, jossa ilmoitetaan poistuvan palstalta. Harmi homma.
@peterra kyllä kirjoittaa välillä asiaakin, mutta mikäli täällä on huono olla, niin sitten ei kannata aikaa viettää täällä.

Ja itsekin aikanaan tuohon sorruin, mutta tulin tulokseen, että parempi olla kuin olla olematta.

14 tykkäystä

Juu. Tuohan on sitä oman “egon” pönkittämistä, kun jotkut varmasti heittää “älä nyt poistu minnekkään” tai muuta vastaavaa, eikö täällä useammalla keskustelijalla ole jo ala-asteikä takana!

11 tykkäystä

Ja valitettavasti ei ole ihan ensimmäinen vastaava viesti ko. kirjoittajalta.

Mitä sitten? Jokainen varmasti saa olla täällä oma itsensä. Et sinä ja @Heka8835 mitään mallioppilaita ole tällä palstalla.

9 tykkäystä

Ja tuollaista en myöskään väittänyt. Kannattaa lukea mihin vastaa. En vain ymmärrä miksi “poistumisista” pitää erikseen ilmoittaa joka kerta.

4 tykkäystä

Yks vaihtoehto on seki, että pysyy palstalta pois sillon ku ei Tappara pelaa tai oo mitään muta merkittävää Tapparan tiimoilta. Suurin osa vakikirjottelijoista kirjottelee asiaa ku aiheena on Tappara. Sitte ku on tätä diipadaapaa, mitä lähes koko kesä on, sillon läikkyy sielä ja täälä.

15 tykkäystä

Harvoin kirjoitan ja nyt koen, että olisi fiksua tulla avaamaan sanainen arkku harkitusti ja rauhan kanssa.
Pitkään olen Tapparan foorumeja selaillut. Aikanaan Tappara.info palstaakin luin pikkujunnuna ja siältä löysin kaikki huhut mitä oli tarjota ja muuta. (Niitä sitten tuli esiteltyä omana tiatona koulun pihassa ja sai hyvän maineen kavereiden kesken kun tiäsi paljon enemmä ja useinmiten oikein viä.)
Ajat on niistä muuttuneet. Minäkin jo peruskoulut suarittanut ja uudet haasteet menossa.
Tapparan yhteisökin on kokenut siinä ajassa paljon muutoksia. Esimerkkinä tämä Tappara.co mitä ei alakouluaikanani ollut kuin vasta myähemmin.
Tapparaa yhteisönä yhdistää se, että me ollaan hyvin tiivistä ja ystävällistä porukkaa ja tuemme toisiamme.
Autetaan toisiamme ja tuetaan seuraa vaikeilla hetkillä.
On ollut ilo seurata kuinka Tapparaperhe on tukenut rahallisesti seuraa, perheitä lipuilla ja lapsia joululahjoilla jne jne. Kaikkea en pysty tähän sanomaan koska esimerkkejä on liikaa ja olen ylpeä siitä!
Ei oo tuttua kelle en kehtaa esitellä, että olen Tapparan miäs. Harvan seuran yhteisö on näin hiano.
Täältäkin tunnen monia ihmisiä joista saanut hyviä kavereita ja heidän kaa fanittaminen on saanut oman tasonsa. Kiitos heille siitä!
Täällä palstalla on hyvä meno useinmiten. Tykkään enemmän lukea palstoja kuin kirjoittaa koska se on tyyppiäni.
Vuasien saatossa palsta on muuttunut hyvin paljon ja olen kaiken hyvän keskellä huamannut, että täällä on yleisilmapiiri alkanut olla todella heikkoa.
Sekin rehdisti sanottuna pitää minut pois kirjoittamasta. En tahdo muutaman nimimerkin kanssa turhaa kinastelua joten koen paremmaksi pysyä pois.
Palstalta on lähtenyt muutama pitkäaikainen lempikirjoittajani tämän nykyisen menon vuaksi. Se harmittaa.
Pitkään miätin aionko jakaa näin yleisöstä kommenttia ja ajattelin sen olevan asiallisessa muadossa fiksua.
@Oijennus . Olet tehnyt paljon hyviä asioita palstalla. Olet aloittanut isojakin asioita ja katson hyvällä näitä tekojasi. Sinulla on iso sydän. Arvostan tekojasi ja mitä hyvää teet Tappara perheille ka muille. Olen sinut muutaman kerran livenä nähnyt mutten mitenkään kummemmin. Ei olla koskaan juteltu kaksin.
Olet naamatusten todella mukava ihminen. Täällä foorumilla sulla tuppaa menee yli ja oot omaan silmään hyvin erilainen.
Toivoisin, että jos sinulla on jotakin toista kirjoittajaa kohtaan niin pidä se sisälläsi. Tai sano asia kohteliaasti tai rakentavasti.
En tykkää esimerkiksi tästä kohtelustasi @peterra eterra kohtaan. Maalittaminen ja ajojahti (miltä se minulle näyttää) ei ole fiksua.
Muuten vedä samalla menolla. Itse tykkään jutuistasi täällä mutten käytöksestäsi. En tahdo haastaa vaan kohteliaasti sanoa sinulle.
Muutenkin kaikki muutkin.
Jos teilä on jotakin toista palstalaista kohtaan jotakin niin pitäkää se omana tiatonanne tai koittakaa edes fiksusti se ilmaista.
Ollaan suurimmaksi osaksi aikuisia ihmisiä niin ollaan niin kuin he olevatkin.
Yleisesti ottaen meno ollut ihan hyvää kuten ennenkin ja tahdon toivottaa kaikille hyvää kauden alkua ja sitä yhteisöllisyyttä, mitä tiädän meillä olevan.

33 tykkäystä

Hyvä palaute. Sen verran vielä kirjoitan, että tuo viestini mihin nyt tartutaan oli todella pitkästä aikaa edes jonkinlainen kuitti minulta @peterra suuntaan. Moni elää täällä edelleen meidän vanhoissa väännöissä joita ei todellisuudessa ole ollut pitkään pitkään aikaan. Enkä ole tainnut juuri hänelle viime aikoina edes vastailla missään ketjussa. Joten minua on aika turha nyt em. väännöistä syyttää. Luulen, että jopa @peterra on tästä kanssani samaa mieltä.

4 tykkäystä

Tässä olis hyvä huonetaulu palstalle. Usein olis hyvä lukea oma viesti läpi, ennen kuin tuuppaa eetteriin. Eri mieltä voi ja pitääkin olla, mutta sen voi esittää monella tavalla. Kun mielipiteet esitettäisiin mielipiteitä kettuilematta samalla sille, kenelle vastataan, moni täysin turha ikävämpi jälkipeli häviäisi olemattomiin.

Rakkautta ja lisää mestaruuksia kaikille :smiling_face_with_three_hearts: :kannu:

9 tykkäystä

Aivan kuten jääkiekossa, tietyt samat pelaajat tuppaavat aina löytymään painikasojen pohjalta, eivätkä syyttä.

2 tykkäystä

Miten tämä nyt liittyi mihinkään? Toiset osaa luistella ja toiset ei. Toiset on hyviä jossain ja toiset tuomareita. :grinning:

Tämä oli sitten ihan pelkkää piruilua vailla mitään totuutta. Mielensäpahoittajille tiedoksi. Pilke silmäkulmassa kirjoitettu viesti.