Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Samalla tavalla hieman ihmettelin porukan niin voimakasta tarttumista siihen kun Tapparaan viitattiin “Ilveksen pahimpana vihollisena” kun varsinkin Haapalan Ilves-siirron aikaan tätä liikettä pidettiin anteeksiantamattomana juurikin sillä perusteella että Henkan koettiin siirtyneen “pahimpaan viholliseen”. Terminä kieltämättä erikoinen mutta osattiin sitä meidänkin puolella tätä julistaa.

2 tykkäystä

Tämä porukka käy vesijuoksemassa uimahallissa säännöllisesti. Asiantuntevaa sanailua kiekosta löytyy ja hyvin ovat ottaneet naapuriorkesterin kaverin kannanotot myös, kun joskus olen osallistunut keskusteluun.

Vilpitön onnittelu mestaruudestakin tuli eräältä herralta, niin kuin keväällä kerroin.

4 tykkäystä

Ei ehkä tarkoiteta ei, mutta halusin vain todeta, että ei ehkä niin paha haukkumasana, kun omatkin sitä käyttää. :grin:

Toinen yleinen sana joka on jo kymmeniä vuosia täällä Mansessa ollut käytössä tästä seurasta puhuttaessa on “tupsukorvat”, sitäkin pidän aika neutraalina sanana, vaikka tänä päivänä joku varmaan siitäkin pahoittaa mielensä. :rofl:

Rinnastaisin termin tupsukorvat lähinnä termiin kirvesrinnat, kummallakin on positiivinen kaiku omissa kirjoissani ja lehdistö käyttää kumpaakin ahkerasti.

17 tykkäystä

Hiukan ihmettelen, jos joku loukkaantuu termistä “takkuturkit”.

Vähän sama, kun “porkkanahousut”.

5 tykkäystä

Kaikki muut käy mielestäni, mutta kusiviikset, paskara ym. vastaavat menee jo yli

30 tykkäystä

Lisätään tähän vielä mouhot. Ei meistä suurin osa siitä todellakaan pidä.

1 tykkäys

Pahoittelut, jos väistän keskustelua - se ei ole tarkoitukseni. Enemmänkin mietin, mitä lisäarvoa voisin lisäkommenteilla asiaan tuoda. En mielestäni esittänyt edes erityisen kiistanalaista tulkintaa tai yrittänyt kovasti väittää olevani oikeassa. Jos toivot, että jatkan keskustelua Kelleheristä niin voisit ainakin tarkentaa, mitä odotat - odotatko, että yritän jotenkin tyrmätä sinun näkemyksesi tai esittää jotain uusia perusteluita samasta asiasta?

Tästä tulikin mieleen antaa posia @peterra lle. Monenlaista on kaverin foorumiuraan mahtunu ja pitkä poissaolo mm. En tiedä, kuinka lähellä oli kokonaan sivuun jääminen tai minkälaista päästöstä tästä ”uudesta tulemisesta” on @peterra tehny, mutta mielestäni tää comeback on onnistunu. Hyviä kirjoituksia, mutta osaa väistää jos tilanne meinaa kärjistyä. Hieno comeback. :+1:t3:

16 tykkäystä

Siellä oli ihan selviä vasta kysymyksiä esim Lehterän ja Kelleherin vahvuuksien hyödyntämisestä, Moilasen roolista kentässä, Ikosen tapaus eikö mielestäsi sovi sen tyylin pelaaja. Sulla oli mielipide, niin vastasin siihen, ja kaipasin sun omaa näkemystä asiaan jota itse ajattelelin. Eli normaalia keskustelupasta keskustelua. En väittele/kinaa tms ei ole oikeaa/väärää, on vain mielipiteitä ja ajatuksia.

Tämä sun vastaus oli mielestäni vähän koppava, ja perään viesti “en halua keskustella”, “tein vain välikommentin.” Halusin vain varmistaa että ymmärsin oikein asiasi, kuten sanottu esim Tarasenkokaan ei ollut aikoinaan hidas ketjukaveri.

Aiemmin kysyin sulta toisessa ketjussa jostain, mihin et enää vastannut. Itse tottunut että jos jotain kirjoitan, ja joku vastaa minulle niin vastaan takaisin, tai painan “tykkää” kohteliaisuudesta. Jatkossa teen Rampe ja naukkis tyyliin, “ei tupata jos ei tykätä.” :wink:

Okei - en sitten vain ymmärtänyt pyyntöäsi. Argumenttipankki oli jo käytetty kirjoitettuihin viesteihin, joten kun uusia argumentteja ei ollut tulossa niin yritin lopettaa keskustelun. Toistaminen on toki yksi lempihommistani, mutta saman pointin toistaminen ei sinänsä vie keskustelua mihinkään. Itse katsoin enemmän ja vähemmän myöntäneeni asian aika suoraan - siellä kuitenkin sanoin useampaan otteeseen, että muut ihmiset päättävät ja katsotaan, mitä tuleman pitää.

Lopulta sillä nyt ei vaan ole kovin suurta merkitystä, mitä mieltä minä olen jonkun ketjun toimivuudesta teoriassa tai käytännössä, kun ainoastaan pelissä saadaan vastauksia, jos saadaan.

Sori, jos oli koppava, se ei kyllä ollut tarkoitus. Ja ymmärsit asian kyllä ihan oikein: en halunnut enää keskustella, koska ei ollut mitään uutta lisättävää asiaan. Ei liittynyt sinuun millään lailla :slight_smile:

2 tykkäystä

Hmm… Liputettu eksyvän aiheesta uutinen Lyytisen sopimuksen purusta Hifk kanssa. Miksi? Ja mihin olisitte sen laittanut? Vai onko tuo mun ihmettely aiheesta “väärin ajateltu”. Mielestäni kuuluu aiheeseen, tuo tarvii kuitenkin useamman lipun että menee piiloon. Tältä forumilta en löytänyt kyseistä uutista.

1 tykkäys

Tämä uutinen oli IFK:n tämän vuoden ketjussa päivällä jo, IFK:n omana uutisena. Eli ei enää ollut varsinainen huhu.

No sieltä en sitä etsinyt kun ei näkynyt mun “uusimmissa”, mutta linkkasin sopimuspurun joten oli vailla seuraa, ja siten oli oikeassa paikassa. En tiennyt uutta osoitetta. Ei siis lipun arvoinen asia. No jätetään ens kerralla laittamatta…

Edit: Se että uutinen on “vanha” ei sano, etteikö olisi silti oikeassa paikassa. Se oli ollut liputuksen syy…

Nythän ollaan myös vähän väärässä ketjussa. Liputuksista voi jauhaa tuolla.

1 tykkäys

Tästä saisi hienosti sellaisen ”Batman läpsäisee Robinia naamaan kesken virkkeen”-meemin.

• Miksi mun viesti liput-
  • EDELLEEN VÄÄRÄ KETJU! (läps)
15 tykkäystä

Liikaa ketjuja, ja edelleen sitä mieltä että eka oli oikeassa. :wink:

1 tykkäys

Etpä sinäkään mitään lisäarvoa tuolle keskustelulle tee.

2 tykkäystä

Oishan ton voinut tänne palaute ketjuun myös kirjoittaa. Mutta kun kävin taas vaan valmentaja ketjun katsomassa kun oli tullut kymmeniä uusia viestejä ja se yleensä merkki siitä, että jotain on tapahtunut

Siirrytään oikeaan ketjuun. Alun perin siinä luki vain ”Miksi?”, joka kuulosti vähän tylyltä, niin @Kujamaki ymmärrettävä vastaus. Nyt muokattu parempaan muotoon. :+1:

Edit. Tuohon @Oijennus viestiin olisi varmaan ollut hyvä laittaa näkyville, että miten oli muokattu, niin ei tule väärinymmärryksiä. :slight_smile:

16 tykkäystä