Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Tämä on siinä mielessä erikoinen asia että tuntuu että ilvesläiset mieltävät Tapparan porvarien seuraksi ja tuntemani tapparalaiset taas pitävät Tapparaa nimenomaan kaikkien “luokkien” seurana ja Ilvestä porvarillisempana. Joku ihan hyvin kiteytti että KooVee on aidosti työväenluokan seura jos näitä halutaan lähteä erittelemään mutta mielestäni millään tällaisilla seikoilla ei ole tekemistä seurayhteisöön kuulumisen kanssa, havaintoja vain.

2 tykkäystä

TBK =Tammerfors Bollklubb

1 tykkäys

Työväen poikia olivat kai.

Kappas. Erikoista, että tollaista saa kirjotella. Asiallisesti huomautat niin lippua ja lappua.

1 tykkäys

Ihanan ylimielinen kommentti ennen ujoa “Peacea” .
Kyllä kaikki ymmärtää noinkin “hienovaraiset” rivienvälit, mutta piikittelee kun pitää alkuperäistä kommenttia täysin naurettavana ja tuskin Areena-ketjuun kuuluvana.

Ketjun aiheena on Tapparan ottelutapahtumat. Miten alkuperäinen viestini ei ollut ketjun otsikon mukainen?

Kerroin mitä koin. Sinä voit olla kanssani eri mieltä. Se ei poista sitä mitä minä ja seurani koimme. Ihan turha vääntää siis. Että peace vaan.

Alkuperäinen viestisi varmasti oli Areena ja ottelutapahtumaa-ketjua.
Se että mietitään kuka on Sointu Borg, tuskin on ja lipsahti muutenkin onelinereihin.

Sinulla ja vaimollasi saa toki olla vahvoja ja järkkymättömiä mielipiteitä toisista ihmisistä. :+1:

Minulla ei ole vaimoa. Eikä tule olemaan.
Mitä tulee nimeltä mainittuun henkilöön, en tunne henkilökohtaisesti, joten henkilöstä ei ole mielipidettä. Ottelutapahtumaan soveltuvuudesta kyllä.

Olisiko tässä jo miekkailua riittävästi?

Minulle riittää. Kiitos hyvätasoisesta väännöstä. :+1:
Ei muistella pahalla.

1 tykkäys

Tappara (TBK) oli alunperin ruotsinkielisten porvarien seura ja Ilves suomenkielisten, KooVee sitten se työväen. Mutta eipä tuollaista jakoa taida enää olla, kaikenlaista väkeä pyörii molemmissa seuroissa ja hyvä niin.

Paitsi tietysti kaikki hervantalaiset on kuulemma ilvesläisiä ja mouhijärveläiset sitten teikäläisiä.

4 tykkäystä

Näinhän se virallinen totuus ainakin kannattajien keskuudessa on.:grin:

Ja jep näin tuon historian olen mieltänyt kun olen aiheesta paljon lukenut mutta itse en ainakaan kyllä koe edustavani mitään yhteiskuntaluokkaa/poliittista aatetta jääkiekon myötä ja tuskin juuri kukaan muukaan tänä päivänä, kiinnostavaa historiaa mutta ajat muuttuvat.

Mikäs ihme nyt on, kun ihmiset eivät osaa linkittää enää mihinkään, mutta kuvien kaappailu ja lataaminen kyllä onnistuu? Se prkl copy-paste, kopioi ja liitä.

8 tykkäystä

Kiitos. Vastenmielinen jätkä.

7 tykkäystä

Joo foorumi täyttyy roskasta kun ihmiset ostavat tuon provoilut ja kirjoittavat vastineitaan, tahallaan tuo eripuraa aiheuttaa se on selvä, inhottaa koko jätkä.

1 tykkäys

Tiedoksi, että nimimerkin @Hradec kanssa jatkoimme keskustelua yksityisviestein. Olemme edelleen eri mieltä asioista, mutta ei jatkettu enää Ilveksen kannattajiin liittyvässä ketjussa. Voitte liputtaa/poistaa viestit.
Fiksuhkoa viestin vaihtoa tulee.

1 tykkäys

Allekirjoitan ylläolevan. Viestimiseni oli tarpeettoman hyökkäävää, mutta lähtökohtaisesti omien puolta pidetään myös teidän hiekkalaatikolla.

Ja yleisesti muutenkin koitan täällä teidän hiekkalaatikolla olla asiallisesti (ts. muut heittäköön löylyä, minä saunon sen mukaan), jos joku kokee että jotain allekirjoittanen viestimisessä tarvitsee muuttaa, niin yksityisviestein voi lähestyä, tai julkinen häpeä kelpaa myös, en ole ronkeli.

2 tykkäystä

Ei kyllä ole teikäläisen käytöksessä minun silmääni ollut mitään ongelmaa täällä, ei sen puolesta mitään tarvitse muuttaa. Varmasti tilanteita tulee joissa asioista ollaan eri mieltä erityisesti kun osapuolilla ovat eriväriset lasit päässä mutta se ei ole mikään negatiivinen asia kun ne osataan hoitaa näin hyvin. Joten julkisen häpeän sijaan annetaan julkista posia, myös muille vieraskannattajille. Lisään vielä tähän nyt yleisesti kun en viitsi spämmätä että pahoittelut että sorruin hieman turhaan nimittelyyn tätä erästä Twitter-käyttäjää kohtaan samassa ketjussa, ei pitäisi itse syyllistyä tuollaiseen vaikka asioista olisi eri mieltä.

3 tykkäystä

Huomaa, kun jotain jännittävää ehkä tapahtumassa, esimerkkinä Levtchin ketjussa, että porukka ei lue järjestyksessä viestejä. Kolme viestiä ylempänä kerrotaan, että Twitteriin oli tullut viesti 21.04 Antonin sopimuksen purusta, niin eiköhän jengi kysele heti uudestaan, että milloin 24h tulee täyteen. Eikä ole ainoita viestiketjuja, missä joku “palstapoliisi” joutuu lainaamaan alkuperäistä viestiä, kun porukka ei vaivaudu lukemaan vanhempia. Jurppii, mutta ei jaksa näitä google-sukupolven veijareita olla aina ojentamassa.

11 tykkäystä

Hyvää päivää pitkästä aikaa. Annoin itselleni 2 kuukauden bännin joulukuun alussa. Siinä taas hiukan käämit paloi jonkun meidän junnun topicissa. Väittely oli käynnissä ja joku, jonka nimeä en mainitse, kysyi siinä varta vasten minulta, että eikö Simontaivaltakin kohdeltu samalla tavalla tai jotain sinne päin. En ollut osallistunut koko keskusteluun, mutta pidin kohteliaana vastata, että kysyjä muistaa ihan oikein.
No, mitä tapahtui? Kun olin vastannut, niin kysyjä nokkelasti poisti oman viestinsä, ja minun vastaus jäi kellumaan.
Lippuhan siitä tuli offtopicina. Että onnistuu se noinkin.
En sillä asialla enää vaivaa päätäni.
Pidin itselle antamani lupauksen, ja en ole kirjoittanut kahteen kuukauteen. Liipasimella on muutaman kerran sormi ollut. Onneksi annoin itselleni minimirangaistuksen. Lukenut toki olen sujuvasti koko ajan ja antanut n. 7 tykkäystä.

Eteenpäin, sanoi katiskamummo.

52 tykkäystä

Tervetuloa takaisin omalta banaanisaarelta.

Pari päivää sitten mietin että missäs @Messi muuten luuraa kun viestejä ei ole osunut silmään.

5 tykkäystä