Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

Tervetuloa takaisin taas pian.

Ehdotan, että taukosi aikana reflektoisit myös omaa tapaasi keskustella täällä. Viittaan tällä nyt mm. sairastupa-aiheen keskusteluun ja ihan yleisestikin. Jos sen reflektoinnin jälkeen tuumaat, ettei mitään pidä muuttaa, niin se on ihan ok.

Kaikenlaisia näkökulmia, asiaa lyhyesti ja vähän pidempääkin kielibrassailua - väriä - kaivataan palstalle. Myös suoraa, asiallista palautetta. Muistetaan kunnioittaa toisiamme.

18 tykkäystä

Sanotaan, että suomalainen ei vastaa
kun kysytään, ja kysyy
kun pitäisi vastata.
Keskustelupalstakontekstissa taas voi
sanoa, että suomalainen
painaa enteriä, kun ei
pitäisi painaa, ja painaa
enteriä kerran, kun pitäisi painaa
kaksi kertaa.

Tuota edellä olevaa on hieman vaikea verbalisoida, mutta sanotaan vielä hieman toisin sanoen: kappaleen sisällä ei paineta enteriä, ja kun kappale vaihtuu, enteriä painetaan kaksi kertaa. Eli kun kuvaruutu “loppuu”, se ei tarkoita sitä, että rivinvaihtoa pitäisi hakata.

Voidaan aiheellisesti kysyä, mitä merkitystä sillä on? No, ei yhtään mitään merkitystä, mutta huomaan, että kun tulee luettua palstaa paljon (=liikaa), tulee tiedostamattomastikin skipattua tekstejä, joiden asettelu on vinksallaan.

6 tykkäystä

Ilmoitatko tänne jatkossakin 18 tunnin kirjoitustauoista?

8 tykkäystä

Määritteletkö sinä mitä ja miten toimin?

En. Enkä niin ole mielestäni yrittänytkään tehdä, vaan kysyä.

Voin nyt avata tuota eilistä. Meni vihkoon minulta ja luin väärin sairastupa -ketjussa. Pahoittelin asiaa jo ketjussa ja vielä erikseen ko. kirjoittajalta yksityisviestillä.
Tästä huolimatta täältä löytyy sankareita, jotka kokivat tärkeäksi ruveta yksityisviestein rääpimään minulle päätään. Koin paremmaksi, että poistun paikalta ja kerron sen julkisesti, jotta tuo loppuisi.

Noin. Avasiko tämä asiaa yhtään?

E. Puolestani voimme jatkaa nyt taas muissa merkeissä.

14 tykkäystä

Yhden poistumisen ja siitä ilmoittamisen ”veteraaninani” voin lohduttaa, ettei oikeaa tapaa ole. Itsekkin sain tuolloin kuittailua perään ja draama queenin maineen. Vähintään. Ja kerrottiin, että oven perässään voi sulkea myös hiljaa.

Osa varmaan näissä aina taputtaa käsiä yhteen, jos sattuu olemaan niitä, jotka ei kirjoitustyylistä piittaa. Ja varmaan niitä on kaikilla: osa haluaa lukea novelleja, osa linereita. Jotkut hämmentää ja hakee popparit ja osa sitten komppaa marakattina. Kaikilla on oikeutensa ja roolinsa.

Ja niinkuin minäkin söin hattuni, niin voit sinäkin/ kuka vaan. On niitä suurempiakin paheita kuin tämä ympäristö.

Varmaan läikkyy sinulla/ muilla/ minulla jatkossakin, mutta kuka niitä muistelee?

13 tykkäystä

Ei toivottavasti kukaan :slight_smile:

Yleistän nyt rankasti, mutta se on yksi suomalaisen keskustelupalstan huonoimmista piirteistä, ettei avoimuutta aina niin arvosteta. Minusta on hyvä ihan avoimesti kertoa, jos haluaa poistua pidemmäksi aikaa. Se on meinaan lopulta aika sama, miten itse kukin toimii, niin aina löytyy vähintään yksi, jonka mielestä juuri se toimintatapa on ainakin ihan totaalisen väärä.

Jos poistuu sanomatta sanaakaan takavasemmalle useammaksi kuukaudeksi niin sitten kirjoitetaan erilaisia arvailuja palstalle ja väännetään totuudesta uudenlaisia versioita. Ja sitten kun joskus päättää palata niin kaikilla onkin parempi tieto siitä, miksi edes lähti. Toinen vaihtoehto on se, että kertoo avoimesti, että nyt olen poissa x ajan tästä syystä. Sitten olet draama queen kuten hyvin totesitkin.

Välillä tosin kannattaa pitää lyhyempääkin taukoa täältä ihan kenellekään mainitsematta, koska mukavasti se ainakin tasoittaa tunteita ja tuo perspektiiviä muualle elämään. Jokaisessa keskustelussa ei ole pakko olla mukana :slight_smile: @Oijennus tulee sitten takaisin, kun siltä tuntuu. Itse toivon, ettei ole mikään pitkä tauko, koska monessa asiassa kirjoittaa hyviä juttuja ja hyödyllisiä näkökulmia.

2 tykkäystä

@Oijennus se, että viestistäsi korjataan keskusteluun liittyvä asiavirhe, ei ole maalittamista.
Herkkähipiäisyyttä vähän pienemmälle.

5 tykkäystä

Annan tunnustusta: @taakka laittaa välillä melko suoraan mielipiteen tiskiin. Vaikka mielipide olisi kovin erilainen kuin oma niin tästä huolimatta palaa aina vastaamaan asiallisesti. Keskustelu on kiivasta, mutta pysyy asiallisena. Siitä pisteet.

5 tykkäystä

@Zabo

Suosittelet minulle Tappara-Jyp -otteluseurannassa siirtymistä ringeten pariin. Tarpeeksi maileja takana välttääkseni mielipiteissäni laumasieluisuuden. Tapparankin ollessa kyseessä. Voit säästää ala-arvoiset heittosi toisaalle.

Hitto mitä vinkumista tuo otteluketju täynnä.

Voidaanko sopia, että viikon päästä kun olemme Euroopan ykkösiä, ette tule palstalle positiivisin kommentein?

9 tykkäystä

Kun on ensin puoli vuotta haukkunut kaikki ja kaiken, niin se on helppo kuitata sanoilla:

“Oli mukavaa olla väärässä”

Ja sitten seuraavalla kaudella saman toistaminen.

Toisaalta näillä on se etu, että kaikki on kakkaa, jos ei voita mestaruutta/mestaruuksia.

4 tykkäystä

Eipä se Tapparan peli tällä hetkellä mitään ylistyssanoja tai ilotanssia aiheuta.

Tottakai eri ääni kellossa jos CHL pytty tulee, mutta tällä hetkellä ymmärrän tuon vikinän. Joskus se menee kyllä yli

Minua ei harmita, viikon päästä olemme Euroopan ykkösiä ja se riittää tässä kohtaa ainakin minulle.

1 tykkäys

Toisaalta ihan hyvä et sinne melkein kaikki suoltaa pahan olon, eikä pelin jälkeen tiettyjen pelaajien ketjussa.

3 tykkäystä

Nythän ollaan jo Euroopan kakkosia. Eikös senkin pitäisi riittää jo aika pitkälle?

1 tykkäys

Katsotaan tuo finaali nyt kuitenki eka.

Euroopan kakkonen on myös ihan hyvä suoritus, vaikka siihen ei pidä tyytyä

1 tykkäys

Tää on aina parasta, kun haukkuu kaiken paskaksi, manaa loppukauden ja loppuun jättää sen takaportin ”mielelläni olen väärässä”.

Toimisikohan se toisinpäinkin jotenkin :sweat_smile:
”Kyllä mää uskon ja luotan, että Tappara on keväällä kova ja voittaa myös CHL:n. mielelläni haukun kyllä sitten, jos olen väärässä”:joy:

2 tykkäystä

Se oli viime kaudella, viikon päästä olemme Euroopan ykkösiä.

2 tykkäystä