Minä avasin tuon ketjun, enkä keksinyt sille parempaa aluetta. Tiesin, että viesti kerää postauksia, joten tein uuden ketjun. Olin menossa nukkumaan, enkä ehtinyt selvittää, mistä on kyse. Viestissä ainakin omaan silmään lähteeseen on viitattu termillä “julkisesti nähtävissä”. Siitä myös leikki-sanan käyttö ketjun nimessä.
Siinä olette oikeassa, että säännöt ei ole kaikille samat. Tämä käyttäjä on ollut palstan kaikissa versioissa mukana. Jos tämä olisi ollut kuukauden ikäinen tunnus, olisin poistanut viestin, tiputtanut nollaan ja ehkä laittanut ketjun lukkoon aamuksi. Ajattelin, että käyttäjällä on tarpeeksi uskottavuutta ja tässä on jotain.
Kehotan ystävällisesti käymään koko ketjun läpi ja tarkastamaan onko siellä jotain muutakin joka ei sinulle sovi.
Tämä oli tiedossa että saattaa käydä sama ilmiö kuin Kanki Kankaanperällekin kävi aikoinaan. Tuomio tuli pelkästään nimen perusteella.
Jos sinä näet tuon provosointina sen takia että provosoiduit, niin mehän voidaan mennä siihen peilin eteen yhdessä.
Tiedän että kyseisellä orkesterilla on tiukemminkin kantaa ottavia sanoituksia.
Tämä kyseinen ralli ei kuulunut nyt siihen osastoon.
Tähän en osaa suoralta kädeltä vastata. Haiskahtaa tekniseltä virheeltä järjestelmässä. @Kilo lohkaisi asian omaksi ketjukseen ja ensimmäinen viesti ei ole sinun.
Pitääpä testialueella leikkiä paremmalla ajalla, että tuliko löydettyä bugi.
@hippa Kuten näet, ketjua ei perustettu tyhjästä, vaan lohkaistiin toisesta ketjusta, koska sen eskaloituminen oli päivän selvää. Ja onhan siinä jopa lähde, tai vihje lähteestä. Se oli SJL:n siirtolista, jota hassuttelun aloittaja ei kuitenkaan koskaan vahvistanut.
Tämä viimeisin ”sopimusleikki” ja sen aiheuttamat mielipaha puolin ja toisin kuvastaa mielestäni sitä, mitä tällä palstalla voisi parantaa. Se parannus ei koske ylläpitoa, vaan meitä kaikkia, jotka tänne kontettia luovat.
Ymmärrän tavallaan sen, että @axe antoi raamit keskustelulle, joka lähti käsistä. Toki, yleisen palstakäytännön mukaan voisi sanoa asian suoraan ja olemaan vähemmän kryptinen. Tässä siis voisi petrata, jotta se keskustelu kohdentuu oikeaan asiaan. Mutta ihan yhtä iso ongelma on tuohon kryptisyyteen vastaaminen: omat odotusarvot ykkösenasta, pakista ja laitureista aiheuttaa kiukkureaktion, jos/ kun kyseessä oli Randelinin jatko.
Olen itsekkin sortunut turhan tiukkaan henkilöön menevään kirjoitteluun. Olen muotoillut viestejäni niin huonosti, että ne ollaan luettu eri tavalla kuin oli alunperin tarkoitus ja olen tulkinnut minulle kohdistuneita viestejä väärin. Tästä yleensä on aiheutunut ongelmia/ epämukavuutta minulle/ jollekin.
Täällä ironia/ huumori toimii välillä huonosti, koska tulkinta on pelkästään teksti. Sitä voi lukea monella tavalla. Siksi edelleen vetoa teihin ja itseeni, että me kaikki hengähdettäisiin hetki ennen viestien julkaisua. Ja samalla: jos palstan sisältö alkaa menemään tunteisiin tsi Tapparan peliesitykset - kannattaa muistaa ne asiat, mitkä elämässä on oikeasti tärkeitä. Ei tarvitse historiassa kauhean kauas mennä, niin meillä ei ollut kiekkoviihdettä edes huvina.
Koitetaan kaikki rauhoittua ja osaltamme varmistaa tämän kiekkofoorumin laadukkuus. Täällä on välillä todella laadukasta kiekko- ja muuta keskustelua. Mutta on myös aikoja (tässä itsekkin olen ollut osallisena) missä tarve päteä/ nälviä ja joskus jopa suoraan olla ilkeä (suoraan tai yksityisviesteillä) aiheuttaa ison kyseenalaistuksen itselle - haluanko olla osa tätä tai tarvitsenko tätä oman arkeni somistamiseeni.
Noh, ajatus kytenyt hetken mielessä eikä suoraan johdu kryptisestä keskustelunavauksesta. Se ehkä sai aikaan työllistävän ketjun modeille ja lukijana vain ihmetyksen.
Illalla näin otsikon, niin luulin, että toi late night sopimusleikki on joku uusi palstapeli niin en vilkaissut. Mitään en menettänyt näköjään. Voi olla että säästyi yöunet.
Ei mulla sentään niin paljoa vapaa-aikaa ole. Ja vaikka olisikin, niin miksi pitäisi? Tässä ei myöskään ollut mistään henkilökohtaisuudesta kiinni. Eikä provosoitumisesta. Se nyt vaan on mielestäni aika perusasia, että tämmöisiä white pride -bändejä ei hyväksytä. Kuuntele niin paljon omalla ajalla kun lystää, mutta älä postaile niitä tänne palstalle. Niitä ei kukaan halua kuulla tai nähdä.
Asiahan ei minulle kuuluu. En olisi tiennyt tuon olevan white pride bändi, jos et olisi sitä kertonut. Esimerkiksi minä aika harvoin kuuntelen sanoja saatika ymmärrän niitä. Minulle hyvä kappale on hyvää meininkiä ja melodiaa. Tuollainen kappale siis sopii myös minulle varsin hyvin tiettyihin hetkiin.
Millä perusteella määrität mitä sinä tai muut täällä haluavat nähdä tai kuulla? Ettet nyt vaan aika rankasti olettaisi asioita joista et tiedä. Oli mitä vaan pride touhua niin sopii valkoinen ylpeys siinä missä musta tai vihreäkin ylpeys.
Jos nyt joku välttämättä haluaa kuunnella kouvolalaisia skindheadeja, niin kuunnelkoot. Kyllä Google/YouTube hoitaa tarvittavat sensuroinnit puolestamme.
Kaiken kaikkiaan palstan touhu on mennyt hirveän vakavaksi. Sellaiseksi ihmeelliseksi kyttälyiksi ilman minkäänlaista huumorintajua.
“Tuo sanoi tuolla vähän väärässä paikassa noin ja sit tuo sanoi pahasti tuolle”
@peterra otetaanko erä? Oppii porukka taas olemaan. Pitää vain keksiä sopiva aihe.
Mun mielestä @Lapi0 nosto oli ihan aiheellinen, ja henkilökohtaisesti oon samoilla linjoilla. Nyt saatiin kuitenkin asiaan ylläpidon linjaus, ja sillä sitten mennään.
Sillä perusteella, että luulin, että suurin osa ei haluaisi kuunnella tai hyväksyä tuollaisia bändejä. Mutta se ei näköjään ole itsestäänselvyys.
Oli miten oli, niin eiköhän tästä ole jo kaikki sanottu. Musiikkimakuja, mielipiteitä ja aatteita on monenlaisia, ja niin pitääkin olla. Mutta jossain on vedettävä raja.
Ei ole henkilökohtaisesti sinua vastaan mitään, mutta tällainen harrastamasi ajattelutapa on merkillinen. Onneksi ollaan itsenäinen sivistysvaltio ja täällä saa ihmisillä olla omat mielipiteensä vaikka ne ei kaikkia miellytäkään. Kuten ei minuakaan miellytä tämä ulosantisi(tässä tapauksessa), mutta hyväksyn sen, kun sinulla on siihen oikeus.
Mää veikkaan, että alkuperäinen ongelma oli postaajan oma alustus, missä tiesi heittävänsä täkyn aiheeseen joka polarisoi.
Itse pidän siitä suerannut keskustelua hyvänä, koska ajattelen ettemme suoraan tarvitse yhtään ääriliikettä - emme tosin kiiltä voi välttyäkään.
Ja mitä tulee sitten mieleen omasta white pride- mielipiteestä, niin ilmiön näen joten tragikoomisena: white pride ei missään määrin ole esim. Black Lives Matterin- vastaliike. En myöskään liputa Böack Pride - tai muunkaan ääriliikkeen puolesta, mutta teorian tasolla on helpompi ymmärtää sorretun mielen radikalsoitumista, kun maailman etuoiketetuimman ryhmän uhriutumista ”olemme ahtaalla” - verukkeella.
Ei, mutta tuolla tavalla noi white power -bändit valtaa alaa. Ihan hyvä, että joku noista on tietoinen ja nostaa kissan pöydälle. Aika harva varmaan tietoisesti, saati tietämättään haluaa edistää mitään valkoisen ylivallan aatteen suosiota.
Meneeköhän palautekeskustelu nyt vähän laukalle? Ei varmaan ole tarkoitus ole täällä setviä koko topicia?
4 tykkäystä
ProTappara
(”Joskus kannattaisi olla hiljaa.”)
3968
Minusta tällaiselle yleisemmän tason pelisääntö/käytöstapa/moderointilinja-keskustelulle voisi olla ihan oma ketjunsa (vai onko jo), josta modet sitten voisivat ammentaa omiin pohdintoihinsa, jos haluavat.
Tavallaan neuvoa-antava palstalaisraati tms. Tällaiseen olisi nyt vuorokauden sisään parikin casea…?
Toki vois olla, että tällaisen ketjun moderointitarve ylittäisi mahdolliset hyödyt