Palautetta kanssakeskustelijoille, 2. erä

16h sitten @Jiisaazi postaa Virtasen pelikiellosta, siitä 12h myöhemmin @iceman lainaa @Jiisaazi viestiä, jossa muista kolmen ottelun pelikielloista. En jaksa liputtaa, mutta kun lukee viimeisen vierailun jälkeen uudet viestit, niin välttyy turhilta tuplapostauksilta.

En tiä, että puskeeko porukalle joulustressi vai onko saatu liikaa hyvää taas, mutta mun mielestä porukka vois vetää ihan vähän happee taas välillä. Juttu meinaan rupee olemaan kyllä ihan käsittämätöntä, varsinkin noissa huhu-ketjuissa.

Ollaan sitä mieltä, että muka pohjattoman rikkaan Tapparan pitäs painaa rahaa pöytään sieltä loputtomasta kirstusta ja ostella pelaajia, jotta muut ei niitä saa. Tai muka kiusata käsittämättömillä sopimustarjouksilla muita joukkueita, kun on vaan varaa.

Ja sitten on muka ihan ok, jos voitetaankin tarjouskilpailu ja käsiin jää pelaajia, joita ei välttämättä edes tarvita, jokka voi olla ihan arpoja tai mitä vaan. Mutta pääasia on, että ainakaan Ilves ei niitä saa. Ja sitte vielä päälle haukutaan Ilvestä köyhäksi.
Missä on nyt se tapparalainen vastustajan kunnioitus ja voittamisen hyvä kulttuuri, jota täällä niin hehkutetaan, kysyn vaan?

Voi Jumalauta! Täällä vingutaan ja vongutaan paikallispelien tunnelman perään ja on kehuttu, että kuinka on hienoa, että saadaan kovia pelejä ja sitte samoilla suilla halutaan Ilveksestä tyyliin keppikerjäläinen divarijoukkue?

Nyt hei oikeesti vähäks aikaa sitä joulurauhaa kaikille, jopa Ilvekselle ja heidän kannattajilleen täällä!

Aamen.

27 tykkäystä

Hän on jo myöntänyt että ei nappaa lukea muitten viestejä.

Kannattaa varmaan lainata se koko viesti niin tulee pointti selväksi. Nyt taidat tarkoituksella ottaa pari riviä hänen viestistään.

Kannattaa varmaan mennä jo eteenpäin?

3 tykkäystä

Rauha nyt edes pariksi päiväksi.
Hyvää Joulua koko palstalle!

6 tykkäystä

Lainasin sen olennaisimman kappaleen.

@Oijennus

Nätisti irroitit yhden lauseen kokonaisuudesta, jotta saat oman äänesi näkyville. Varsin perseestå.

Viittasin juuri poikien nuoreen ikään ja yllä oleviin viittauksiin, jossa toivottiin lähdettävän Helenius & Keskinen kaksikolla tulevaan kauteen. :face_with_peeking_eye:

Lue viestit, kiitos!

Luen kyllä ja sinun tapasi on tuo. Siihen kommentoin ja aika moni tuntuu olevan kanssani samaa mieltä. Eli ehkä siellä suunnassa olisi peiliin katsomisen paikka?

Onhan tuo negatiivisuus hämmentävää, ja hyvin raskasta luettavaa, mutta toisaalta onko se asia mihin ylläpito voi puuttua? Viitaten @Oijennus alkuperäiseen viestiin. Kunhan sääntöjä ei rikota, niin kyllä tänne negailuakin mahtuu.

2 tykkäystä

Itse suhtaudun (nykyään) tämän palstan moniin eri ”äärihahmoihin”, liittyipä äärimmäisyys sitten yleiseen negatiivisuuteen tai positiivisuuteen tai vaikka poliittisiin mielipiteisiin, ikään kuin hyvänä harjoitusalustana, joiden kautta voi harjoitella a) omia tunnetaitoja (eli olla triggeröitymättä/lähtemättä mukaan hölmöilyihin) ja b) keittiöpsykologista profilointia (jos tuo voi olla tuota mieltå, niin mitenkähän ihmeessä tuo ihminen näkee maailman ylipäätään).

Niksi-Pirkan hengessä: Näin palsta muuttuu interaktiiviseksi peliympäristäksi täynnä jännittäviä hahmoja, joista toiset ovat pörröisempiä kuin toiset!

20 tykkäystä

Onko negatiivisuutta se, että olet eri mieltä jostain tietystä asiasta ja perustelet mielipiteesi.

Ymmärrän jatkuvan onelinereiden sylkijät. Se on paskaa negatiivisuutta.

Vähän huonosti perustelin tuon Keskinen / Helenius homman. Siitä käsi pystyyn.

@tp2 Sinulla on 6 pelikieltoa alla. Viimeksi -22 syyskaudella on tullut jäähy juurikin nega-niiloilusta. Aikaisemmat saman sukuisia (vänkäys, provosointi).

Joskus asiat on sitä miltä ne näyttää. Jos useampi palstakollega kokee kirjoittelusi nega-niiloiluna, niin silloin se on sitä, vaikka se ei olisi tarkoituksesi.

Negativismi on tarttuvaa ja rapauttaa yhteisökulttuuria, oli se sitten todellinen (duuni, harrastus) tai virtuaalinen. Siihen sortuvia on poistettu kokonaan ja varmasti jatkossakin poistetaan.

Nyt on siis hyvä aika tehdä uudenvuoden lupauksia.

Ping @henkilökunta

25 tykkäystä

Sitäkin voi kysyä, onko realismi negatiivisuutta. Itse en tuota @tp2 :n mielipidettä näe muuna kuin realismina. Miksi se pitäisi kieltää. Pahempana pidän sitä, kun samaa asiaa aletaan vängätä. Lyödään päätä petäjään, kun ei edes ole mitään uutta kerrottavaa.

Mutta kyllä toisen mielipidekin pitää kestää ainakin kertaheittona. Meitä on täällä erilaisia ihmisiä erilaisilla taustoilla ja johonkin rajaan saakka jokaisen mielipidettä on kunnioitettava. Sitä rajaa en näe tässä rikotun.

Tietysti on päätettävissä, että mielipiteiden tulee olla “ylipositiivisia”, muuten heitetään ulos. Se tietäisi kyllä itsellenikin vaikeuksia, niin paljon oma tiedetausta on “rasitteena”. Varmaan tulee joskus liikaakin analysoitua asioita, kun pitäisi vaan miettimättä hurrata.

10 tykkäystä

Jotenkin minulle on jäänyt tunne, että ko nimimerkki on aina eri mieltä kanssani, mutta ei se ole oikeastaan yhtään vaivannut. Hyvähän se on, ettei kaikki ole joojoo miehiä. Negailuun en ota kantaa. Siviilissä oltais varmaan hyviäkin kamuja. :smiley:

Ps. Parhaat kaverit täältä onkin jo ulostettu. Oijennus on vain jäljellä ja muutama muu. :smiley:

7 tykkäystä

Ketkäs hyvät on poissa? Itte olin 4kk sivussa tötöilyni takia, mut en olekaan hyvä…:saluting_face:

Onneksi täällä on muutama viä jäljellä. Sinua ei potkittu pois, vaan sait vain vankilaa. :smiley:

1 tykkäys

Juuri sitä meinasin. Ei kaikesta lukemastaan tarvitse tykätä, eikä olla samaa mieltä, ja jos joku on negatiivinen (tai realisti?), niin siinähän on.

Noh, @ljpp teki tuossa yllä linjauksia, ja niillä mennään.

4 tykkäystä

Ihan hirvee vääntö ensi kauden huhuketjussa jostain ilmeisesti Ilveksen pelaajasta, joka viime vuonna teki jotain? Ei selviä nopeasti katsottuna, että kenestä edes puhutaan. Mennään eteenpäin eiks niin?

2 tykkäystä

Erikoinen vääntö tuolla tämän kauden huhuketjussa, miksi sinne pitää tulla edes kertomaan että haaveilee ettei ketään tule tai haaveilee, että siirtoraja on ohitettu ettei voida haaveilla enää? Eikö sitä ketjua saa jotenkin pimennettyä itseltä jos pää ei kestä sitä että pelaajista haaveillaan? Eihän nuo viestit kuulu kyseiseen ketjuun ollenkaan.

1 tykkäys

Ainakaan itselleni ongelma ei ole se että haaveillaan, mutta tuossa ykkössentteri-keskustelussa toistetaan jatkuvasti samoja asioita ilman mitään konkretiaa. Tasaisin väliajoin joku kirjoittaa samat asiat siitä, että vielä olisi heidän mielestään tilaa yhdelle sentterille tai että Tapparan täytyy hankkia sellainen, mutta harvan kirjoituksen yhteydessä on mainittu enää edes pelaajien nimiä jne.

2 tykkäystä