Mä tein ennakkoni ensin tietsikalla Wordilla ihan normilla lihavoinnilla. Ja copypastoin koko homman sitten tänne ja onhan täälläkin tossa yläpuolellatuo B kirjain.
Pahoitteluni kaikille aiheuttamastani hässäkästä. Vaikka vihjailuja oli, itselläni ei todellakaan ollut mitään muuta agendaa kuin jakaa tietoa.
Poistin viestini, mennään eteenpäin.
En nähnyt tuossa mitään väärää, jos kerran pidät lähdettäsi luotettavana. Toisaalta tosi tarkkana saa olla sen lähteen luotettavuuden arvioinnissa tässä asiassa. Kun nyt ei ihan mistään pelaajahuhuista ole kyse.
Näissä luotettavissakin lähteissä on se ongelma, että jos ne ei ole ensikäden tietoa, niin asia ei välttämättä ole paikkaansa pitävää vaan on voinut matkalla muuttua.
Joten minä arvostan kovasti sitä, että a1r6 poisti viestin, koska se tieto nyt ei vaan pidä paikkaansa. Eikä se ole hänen vikansa että on saanut väärää tietoa, mutta jokainen on vastuussa siitä ettei levitä tietoa mitä ei voi itse varmistaa.
No tästä olen edelleen eri mieltä, tietoni oli toisen käden tietoa (itseasiassa kahdesta eri lähteestä) eikä ole ole syytä epäillä tiedon alkuperää eikä kumpaakaan toista kättä.
@a1r6 : “…tietoni oli toisen käden tietoa (itseasiassa kahdesta eri lähteestä) eikä ole ole syytä epäillä tiedon alkuperää…”
@Morott : “…a1r6 poisti viestin, koska se tieto nyt ei vaan pidä paikkaansa…”
Kummalla teistä sitten on paikkaansa pitävää tietoa??
Kyllä minä seison saamani tiedon takana, itselläni ei ole mitään syytä epäillä sitä, kun lähteet tiedän.
Eiköhän tässä vaan herkillä olla jos seuran pamput on puhunutkin paskaa. Jokainen ymmärtää minkä koko luokan mittakaavasta silloin puhuttaisiin.
En yhtään epäile asiaasi tai kuulemaasi. Ehkä olisit mielestäni kuitenkin voinut vetää rajaa koskeeko asia ns. junioreita vai liiga/U20. Rautakorvella kuitenkin jäänyt täten luurankoja kaappiin? Tämä ei olisi kovin hyvä asia, järkyttävää suorastaan.
Itsekin yhden huhun kuullut, mutta ei ainakaan mediassa ole näkyny. Uskoisin kyllä median tämän jo kaivaneen esille jos näin olisi käynyt.
Pitäisiköhän tämä keskustelu viedä takaisin sinne oikealle paikalle, ettei se siirry tänne.
Itsekin olin kyllä mukana sitä tänne tuomassa.
Hienoa, huhuja liikkuu ja niitä on kiva levitellä. Vihjaillaan tai sanotaan aivan varmuudella, toisen käden suoraa tietoa.
Voidaanko sopia sitten tämä kireä tilanne huomioiden käytäntö, että pyöritellään huhuilija tervassa ja höyhenissä jos huhua ei toteen näytetä? Olisi mielestäni kohtuullista. Ja kivaa.
Itse olen sitä mieltä että tuossa junnujen korona ketjussa erinäisten huhujen levittäminen on arveluttava ja jopa sääntöjen vastaista. Ensinnäkin kyseessä ei ole huhu ketju. Ja toiseksi jos huhu ei konkretisoidu on kyseiset viestit mielestäni perättömän tiedon tahallista levittämistä.
Kommentoin sinulle tai kommenttiasi lainaten tuossa junnuketjussa. Eikä ollut suoraan sinulle vaan tähän aiheeseen.
Toivoisin, että ei anneta Rantaselle ja muille näädille enää lisää spekuloitavaa. Minun tiedossani on, että ns. järjestelyitä on muillakin seuroilla ja paskan saa tuulettimeen yksi jos toinenkin. Rauha nyt tälle palstalle ja toivotaan, että Rantanen saa puhelun aiheesta jos ei tajua tilannetta.
Hetkinen - miksi nyt yht’äkkiä palstan “syväkurkkuja” tai mahdollisesti paikkaansa pitävien huhujen kertojia pitäisi vaatia tuomiolle? Eihän täällä ole vaadittu ns. vedenpitäviä todisteita muidenkaan huhujen suhteen…
Ei tietyissä huhuista mitään vikaa ole. Mutta perinteisesti huhuille on ollut aina omat ketjunsa. Ja siitä valvojat on ollut erityisen tarkkoja.
Ite en ole vaatimassa mitään tuomiota kellekään. Silti normaaleissa pelaajahuhuissa ja tällaisen jutun ympärillä pyörivissä huhuissa on melkoisen iso ero.
Tapparaa liekitetään tällä hetkellä median (etenkin Sanoman) toimesta nyt todella kovaa, joten kaikenlaisten huhujen levittäminen on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Tässä jutussa on nyt kyse ihmisten terveydestä sekä työpaikoista. Molemmat ovat isoja asioita, joten olisi hyvä, että pysyttäisiin faktoissa. Annetaan viranomaisten tutkia mitä on tapahtunut ja hoitaa tiedotus.
Sekä kyä pelaajahuhuissakin on ajoittain ollut melkoinen lynkkaysmeininki, jos huhu ei osunut.
Välillä ollut, vaikka olisi osunutkin.
Joo, minä muistan lynkanneeni yhden huhuilijan, vaikka hänen heittämistään huhuista sitten lopulta yksi kymmenestä osui oikeaan. Eihän siinä toki muuta voi tapahtua, kun huhuilee kaikki mahdolliset vaihtoehdot, jokuhan niistä väkisinkin osuu.
Kaikenlaisia huhuja on tänne nyt heitelty tästä tapauksesta,kukaan ei kuitenkaan ole uskottavuutta
lisännyt perinteisellä mustamakkaran tarjous lupauksella.
Pelaajien nimistä ei onneksi ole ollut spekulaatioita vaikka ne onkin monella on varmaan tiedossa,
toivottavasti myös pysyvät poissa palstalta.
@Justeeri vinkki liittyen tuohon toisen ketjun tapahtumiin:
Palstalla on tykkäysnappi, jolla voi osoittaa olevansa samaa mieltä jonkun kanssa. Tällä toiminnolla halutaan välttää se, että ketju täyttyisi “samaa mieltä” tai “just näin” kommenteista.
Joten tykkäysnappi pohjaan, nii ei heilu liput!
Eikös se ole nimenomaan pyrkimys, että ketju ei täyttyisi sellaisista kommenteista?