Mielestäni negailu ja ajatusten tuulettaminen seurantaketjussa on todella ookoo. Tuskin pojat kopissakaan hymyilivät tauoilla, kun kentällä kaikki meni miten meni. Negailu ja siinä tuskassa rypeminen on myös tapa kääntää se tunne raivoksi ja voimavaraksi. Olisi kyllä hiton tylsää luettavaa palsta, jos ketjut olisi täynnä Hölöjä, jotka itkee hymyn läpi tuskan hetkellä.
En ole todistanut tänäänkään negailua, jolle ei olisi löytynyt pelitapahtumista perustelua. Joku näkee pelin posin kautta, joku tuulettaa tunteita. Samalla asialla ollaan loppuun asti.
Mun mielestä ei ole OK, että täälä ruvetaan maalittaan yksittäisiä käyttäjiä varsinkaan joidenkin otteluseuranta ketjun viestien perusteella. Ketjuun joka on nimenomaan sitä varten, että sielä eletään tunteella eikä ihan kauheasti filtteröidä kirjotuksia. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Varsinkin jos kyse ei ole vain jatkuvasta trollaamisesta.
Meitä on erilaisia, joillain on enemmän negatiiviset tunteet pinnassa, jos homma ei luista ja jotkut näkee niitä positiivisia juttuja, vaikka olisi kuinka paha paikka. Mutta sanoisin, että meistä suurin osa seuraa Tapparaa nimenomaan sen tunteiden vuoristoradan takia mitä peli herättää.
Joku filtteri pitää olla. Kunnioittakaa muita palstalaisia, sen voi niputtaa about näin:
älä ole laiska
kunnioita muiden aikaa
joku raja negailullakin
Jotain voi jättää postaamatta. Sellainen lappu, johon kirjoittaa synkkää paskaa ja sitten syö tai polttaa lapun, on ihan käypä homma ikävien tunteiden selvittämiseen. Sen voi tehdä täällä palstallakin. Kirjoittaa negapaskaa, mutta jättääkin postaamatta.
Toinen, niin kuvitelkaa liveseuranta kuin se olisi yhteinen ratikkamatka. Ja pahimmat negailijat on niitä, jotka rääpii ulosteet ikkunoihin. Vähempikin riittää.
Tähän voi vielä lisätä se, että sitten kun peli kulkee niin ollaankin hiljaa, puhumattakaan oman virheensä myöntämisestä. Ja kun on seuraavan kerran vähän pelillistä vastatuulta, niin johan ollaan taas kärkkäänä kommentoimassa.
Tuossa hyvä esimerkki otteluseurantaketjusta, kun katsoo @Hessu siihen sen parikytä viestiä.
Ja sitten, kun vastaavaa on useammalta. Ymmärrän kyllä, että tunteet läikkyy mutta on tuo raskasta luettavaa kun sinne kaikki itku-ja valituspaska kaadetaan viesti toisensa perään.
Itse olen kyllä lopettanut otteluseaurantojen aktiivisen seurannan. Lähinnä erätauolla tai pelin jälkeen voi vilkaista, mutta pelin ajan en siellä viitsi enää olla.
Jos seuranta koetaan nykyisellään raskaaksi niin päivittäkäämme säännöt. Säännöt siihen muotoon, kuin ne on muissakin ketjuissa?
Hidastettu tila tai jtn.
Itsekin oon sortunut turhaan kuittailuun. Sunnuntaina jätän kommentoimatta mitään. Viime aikoina on kyllä itselle osunut silmään myös kasvussa ollut positiivisuus ja usko, se on hienoa. Uskotaan ja kannustetaan taas sunnuntaina!
Aina voi parantaa. Ihan kaikessa. Muuten me ei oltais Tappara.
Täytyy myös myöntää, että viime ja tämän kausi on hiukan opettanut myös itseäni pois negailusta ja tuonut luottoa toimintaan.
Ceep calm and trust Tappara.
Itseä ainakin vain kyrsii tuo ns. luovuttaminen, kun peliä on vielä reilusti jäljellä. Totta kai kritiikkiä saa antaa, ja tänäänkin kaksi ensimmäistä erää olivat aika heikkoja. Mutta jääkiekko-ottelut kestävät 60 minuuttia. Toivoisin lisää kärsivällisyyttä.
Kyllä omastakin mielestä saa asiasta mainita jos ei joukkue suorita tasolla jolla kannattajat tietää heidän kykenevän. Tokikaan ulosannin ei tarvitsisi olla tasoa yläasteen välitunti.
Kyllä siellä on Röönporikin erätauoilla antanut kovaa palautetta pelaajille. Pitäiskö Rikenkin sanomiset liputtaa liian negatiivisina, ohjeistaa ajattelemaan positiivisemmin ja luottamaan vaan joukkueeseen?
Pyritään tottakai positiivisuuteen, enkä ainakaan itse mihinkään valtaviin ylilyönteihin ole törmännyt.
Tässä on nyt hyvä erotella se, että Grönborgin toiminta aika suoraan vaikuttaa joukkueeseen. Joukkueen tekemiseen sillä ei ole minkäänlaista merkitystä, haluaako täällä puolipalstaa penkittää ylivoimajätkät. Ihmisiä, ja sitä kautta kannattajia, on joka junaan. Osa vaan lähtee negan kautta ja osa positiivisen. Itse pidän enemmän jälkimmäisestä.
Jos palstalla on hyvä meininki Tapparan hävitessä ekan erän 0-4, ei taatusti Tapparan kopissa ole, joten sillä vähän turha perustella mitään. Ja kritiikkiä saa ja pitää antaa, mutta jatkuva negatiivisuus vie vähän pohjaa. Etenkin jos tullut runkosarjavoitto ja pudotuspeleissä ole Tappara joutunut oikeastaan vieläkään edes venymään.
Ei kai tommosta tarvita. Mielummin käyttäjien omassa päässä pitäis asia käsitellä niin, että jos otan kännykän tai läppärin käteen siinä kohtaa, kun vastustaja tekee maalin, kannattaisko pistää se pois ja olla kirjottamatta mitään. Uskomattoman paljo tulee negaa ku menee huonosti verrattuna siihen, kuinka vähä samoilta kirjottajilta tulee posia, kun menee hyvin. Sitte taas sanotaan, että ihan aiheesta ja eikö muka saa kritisoida. Tottakai saa, mutta jos omista viesteistä 80% on jonkun haukkumista tilanteessa, missä kaks Suomen parasta joukkuetta pelaa mestaruudesta, ni sillon vois hylätä koko foorumin. Harvoin näkee niitä viestejä, missä kehutaan, että vastustaja on hyvä. Kyllä se on tällä foorumilla aina niin, että Tappara on surkee.
Samaa itsekin miettinyt, todella raskasta seurata tämmöistä. Itse laitoin pitkävetoon suoran voiton ja livevetoon Tapparan voittoa 2-0 ja 2-1 tilanteissa. Harmi kun saivat tasoituksen ilman mokea.
Tässä loistava esimerkki, tämä tuli silloin kun Tappara haastoi 2-0 maalin, mikä hylättiin tämän viestin jälkeen. Voisiko @aXaX kommetoida omaa viestiään, ja mitä mieltä “ylioptimistisuudesta”.